nyt olis tuo vähäpäästöinen (oliko se nyt -91 mallinen) sierra leimattuna ja muutoskatsastettuna cossu scorpion 2,9 ltr:n V6 (BOB) koneella
muuten ihan läpihuutojuttu konttorilla, mutta päästöjen hierominen kohdalleen meinas ottaa hietaan aamupäivällä, kun oli pientä vuotoa pakoputkessa
prosentteja tuli 28 % otteeseen koneesta laatikosta, taka-akselista, jarruista ja muista pikku jutuista...
katsastusmies oli hyvin tyytyväinen meidän rakennelmasta, sen oli ihan pakko polkea sitä kuin vierasta sikaa koeajolla
pakoputken vuodot pitää tutkia/tukkia ja käydä vielä kerran säätämässä oikein kunnolla, kun tuohon tuli nyt lievästi sanottuna "rimaa hipovat" säädöt... esim. jos HC oli 5 ja CO 0,013, niin testerin lambda näytti lukemaa 1,089 tai vielä laihempaa... (megassa lambda oli kyllä siinä 1 pinnassa, mutta pakoputki veti jostain ilmaa sekaan ja vääristi arvoa putken päässä...) jos taas lambdan sai säädettyä siihen 0,97-1,03 haarukkaan, niin CO oli jotain 2,000 ja HC yli 1000... vähäpäästoisen rajathan on tyhjäkäynnilla CO alle 0,3 ja HC alle 100 ja kierroksilla samat, paitsi lambda pitää olla siinä 0,97-1,03...