juu, tuohan oli hyvä ja halpa konsti kokeilla tuohon vikaannext wrote:Heiluvaan mappi arvoon voisi auttaa esim. migin kaasusuutin sinne letkuun sisään.
Itsellä mappi pumppasi omassa ja poistui vain laittamalla pienireikäisen hitsaussuuttimen sinne(olisko ollu 0.8mm reikä).
Ford sierra "2.9 cosworth"
Moderator: Masi_K
nyt olis tuo vähäpäästöinen (oliko se nyt -91 mallinen) sierra leimattuna ja muutoskatsastettuna cossu scorpion 2,9 ltr:n V6 (BOB) koneella
muuten ihan läpihuutojuttu konttorilla, mutta päästöjen hierominen kohdalleen meinas ottaa hietaan aamupäivällä, kun oli pientä vuotoa pakoputkessa
prosentteja tuli 28 % otteeseen koneesta laatikosta, taka-akselista, jarruista ja muista pikku jutuista...
katsastusmies oli hyvin tyytyväinen meidän rakennelmasta, sen oli ihan pakko polkea sitä kuin vierasta sikaa koeajolla
pakoputken vuodot pitää tutkia/tukkia ja käydä vielä kerran säätämässä oikein kunnolla, kun tuohon tuli nyt lievästi sanottuna "rimaa hipovat" säädöt... esim. jos HC oli 5 ja CO 0,013, niin testerin lambda näytti lukemaa 1,089 tai vielä laihempaa... (megassa lambda oli kyllä siinä 1 pinnassa, mutta pakoputki veti jostain ilmaa sekaan ja vääristi arvoa putken päässä...) jos taas lambdan sai säädettyä siihen 0,97-1,03 haarukkaan, niin CO oli jotain 2,000 ja HC yli 1000... vähäpäästoisen rajathan on tyhjäkäynnilla CO alle 0,3 ja HC alle 100 ja kierroksilla samat, paitsi lambda pitää olla siinä 0,97-1,03...
muuten ihan läpihuutojuttu konttorilla, mutta päästöjen hierominen kohdalleen meinas ottaa hietaan aamupäivällä, kun oli pientä vuotoa pakoputkessa
prosentteja tuli 28 % otteeseen koneesta laatikosta, taka-akselista, jarruista ja muista pikku jutuista...
katsastusmies oli hyvin tyytyväinen meidän rakennelmasta, sen oli ihan pakko polkea sitä kuin vierasta sikaa koeajolla
pakoputken vuodot pitää tutkia/tukkia ja käydä vielä kerran säätämässä oikein kunnolla, kun tuohon tuli nyt lievästi sanottuna "rimaa hipovat" säädöt... esim. jos HC oli 5 ja CO 0,013, niin testerin lambda näytti lukemaa 1,089 tai vielä laihempaa... (megassa lambda oli kyllä siinä 1 pinnassa, mutta pakoputki veti jostain ilmaa sekaan ja vääristi arvoa putken päässä...) jos taas lambdan sai säädettyä siihen 0,97-1,03 haarukkaan, niin CO oli jotain 2,000 ja HC yli 1000... vähäpäästoisen rajathan on tyhjäkäynnilla CO alle 0,3 ja HC alle 100 ja kierroksilla samat, paitsi lambda pitää olla siinä 0,97-1,03...
taas on katsastettu ja nyt meni paljon paremmin, kuin viimeksi, kun ei pakoputki vuotanut... niin ja nyt on otettu auton oma kapeakaista lambda myös käyttöön, kun bensakartat on saatu hierotuksi kuntoon...
pakokaasupäästöt oli tällä kertaa käytännössä vain mittaus ja toteamus, että kaikki on ok. CO tais olla 0.012 ja HC 24, kierroksilla samat + lambda arvo 1.02... bilteman katit tuntuu myös toimivan ihan ok.
ja megana edelleen se MS1 V2.2 hi-res 10d2 koodilla...
pakokaasupäästöt oli tällä kertaa käytännössä vain mittaus ja toteamus, että kaikki on ok. CO tais olla 0.012 ja HC 24, kierroksilla samat + lambda arvo 1.02... bilteman katit tuntuu myös toimivan ihan ok.
ja megana edelleen se MS1 V2.2 hi-res 10d2 koodilla...
Re: Ford sierra "2.9 cosworth"
Sanoko mittää tuo katsuri tuosta megasta? Itellä täl hetkel menos muuten samanmoinen rojekti mutta en oo vielä ainakaan megaa laittamassa, tuossa hieman myöhemmin vasta kunhan aluksi "normina" leimaa. Eli Bob kone tulossa ja Sierra on tuo -90 vm 
Re: Ford sierra "2.9 cosworth"
ei sitä tietenkään tarvitse siellä konttorilla mainostaa, että "olen laittanut megan tälläiseen vähäpäästöiseen autoon", eli katsuri ei sanonut mitään koska ei "tiennyt" (virallisesti) asiasta mitään...Ford2x4 wrote:Sanoko mittää tuo katsuri tuosta megasta? Itellä täl hetkel menos muuten samanmoinen rojekti mutta en oo vielä ainakaan megaa laittamassa, tuossa hieman myöhemmin vasta kunhan aluksi "normina" leimaa. Eli Bob kone tulossa ja Sierra on tuo -90 vm
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 