

Moderator: Masi_K
siellä on se "rumpu" missä on ne 4 levyä mut ei siellä mitään erillistä asennon tunnistinta näyttäs olevan ni en nyt ymmärrä et millä se sen kampiakselin asennon sitte voi tunnistaa.Puuhastelija wrote:Eikös siellä pitäs sisällä olla hall anturi ja lovettu levy??? Tai sitten oon ihan ulalla.
Puuhastelija wrote:ignition option valikossa:
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14
more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off
Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia
tuner studio näyttää pyörimis nopeutta ku starttaa.Puuhastelija wrote:Ei se skip pulses:3 vaikuta asennon tunnistukseen. Sitä sakaralevyä pitäs olla lukemassa hall anturi, semmoinen pieni hall.
http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html
tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.
Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.Puuhastelija wrote:Elikkä:
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen
Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
Siirrät vaikappa muistitikullakana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.
hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen?
kamski wrote:Siirrät vaikappa muistitikullakana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.
hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen?dataloggaus onnistuu MegaLogViewer ohjelmalla, pitäisi toimia osittain/rajoitetusti ilmais Tunerilla.
Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
nyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.Puuhastelija wrote:Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
Onko sulla "noise Filter" asetukset pois päältä vai onko päällä?
koita vielä etsiä jostain sinne se 690 ohminen vastus sen 815 ohmisen tilalle.
jep jep.täytyy kädä hakemassa potikka sitte.kamski wrote:Niin voit siis kasvatta vastuksen arvon 690R-2K jos esintyy kierros piikkiä. Eli pistä sinne aluksi potentiometri.
tach spikes on häiriöitä kierrossignaalissanyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.
mites ton resistorin kanssa ku ohjeessa on näin:remove d8 if fitted and replace whit 690r resistor you may need to increase this if you get tach spikes (690r-2k) mikä toi tach spikes ees on?onko se niinku ylimääränen sytytys?
Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.
Puuhastelija wrote:Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.![]()
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.
Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
jakaja oli 110% varmuudella oikeessa asennossa,se oli nii moneen kertaan jo varmistettuPuuhastelija wrote:Puuhastelija wrote:Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.![]()
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.
Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
Mistäs/miten se tarkistetaan?JaniM wrote:ÖÖ kannattaisko varmistaa nyt kumpi lähtö sinne levylle otettu käyttöön sytkään? Eihän noita asetuksia nyt arvailla ja kokeilla.
oiskoha yhtään lisä vihjeitä ku en oo niin perillä tästä piirilevystä et tajuaisin miten sen näkee.mega manuaalista yritin kyl katella mut en löytänyJaniM wrote:Avaa purnukka ja kato tai kysy modaajalta.