tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

eli ms2v2.2 on nyt muutettu hall sisääntulollisesta tfi jakajalle sopivaksi,ainakin omasta mielestäni oikein :roll: nyt tarttis sitten tietää että miten tuner studion säädöt pitää olla että toimis tuo sierran tfi jakaja?siellä kun ei tfi vaihtoehtoa ole.kokeilin basic trigger asetuksella ja yrittää käynnistyä mut ei lähde,oon kokeillu muutella vähä kaikkia arvoja.pitääkö mun imee joku exstra koodi sitä varten? :oops:
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

jooo o.moneen kertaan oon nuo kuvat ja säädöt selannu ja kokeillu mut ei toimi.pulse width realtime display:ssa näyttää välillä startatessa kohtuu tasasta pulssia ja yrittää 1 pytty lähtee tulille ja välillä pulssi katoo melkeen kokonaan.tota trigger angle/offset säätöö oon kanssa veivannu suuntaan ja toiseen."tais tulla haukattua liian iso pala kun hankki megan" :(
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

mitenkähän tuo tfi jakaja tunnistaa muka kampiakselin asentokulman kun siellä ei mitään selvää nastaa tms ole missään.purin siis jakajan.mulla on 2kpl noita jakajia ja molemmilla se tekee samaa eli ei ole sytytysmodulissa ainakaan vika :roll:
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

Eikös siellä pitäs sisällä olla hall anturi ja lovettu levy??? Tai sitten oon ihan ulalla.
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

ignition option valikossa:
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14

more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off

Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:Eikös siellä pitäs sisällä olla hall anturi ja lovettu levy??? Tai sitten oon ihan ulalla.
siellä on se "rumpu" missä on ne 4 levyä mut ei siellä mitään erillistä asennon tunnistinta näyttäs olevan ni en nyt ymmärrä et millä se sen kampiakselin asennon sitte voi tunnistaa.
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:ignition option valikossa:
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14

more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off

Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia

kiitoksia!noin ne olevinaan mulla onki ne asetukset mutta pitää vielä kerran kattoo läpi.en vaan ymmärrä miten tuo tfi jakaja voi ymmärtää missä asennossa kampiakseli on kun ei siellä mitään erillistä asennon tunnistusta ole.ne 4 triggeri liuskaa siinä rummussa on,vai tuleeko se tuosta skip pulses:3 säädöstä se tunnistus sitten?
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

Ei se skip pulses:3 vaikuta asennon tunnistukseen. Sitä sakaralevyä pitäs olla lukemassa hall anturi, semmoinen pieni hall.

http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html

tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.

Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:Ei se skip pulses:3 vaikuta asennon tunnistukseen. Sitä sakaralevyä pitäs olla lukemassa hall anturi, semmoinen pieni hall.

http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html

tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.

Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
tuner studio näyttää pyörimis nopeutta ku starttaa.
suuttimien aukioloo oon veivannu 1-5 ms välillä ei auta.näyttäs jopa häviävän pulssi ku koskee suuttimien aukioloaikaa :/
johtosarjasta piti vaihtaa tuo spout johto navasta 2 napaan 25 kun muutin boxsin hall sisääntulosta tuolle tfille sopivaksi ja johtosarja oli vr anturilla (tuli tilaus hommassa joku moka) eli ei ole toiminut ennen kun ei ole ennen ollut kiinni.tilattu vuosi sitten proto parrtsilta valmiiks kasattuna hall sisääntulolla+täydellinen johtosarja joka siis tuli vr anturillisena.

asetukset laitoin noin niinkun ohjeissa sanottiin paitsi tuohon cranking dwell 1,0 koska se on pienin mitä se kelpuuttaa ja numbers of coils on:single coil eikä sitä pysty muuttamaan.

ja puola saa n:11v staratessa.

piirilevyä muutin masta mielestäni ohjeiden mukaan eli poistin (hall modin) eli poistin 1k resistorin d9 ja d5 välistä + korvasin hyppylangan paikassa d8 (690r) resistorilla on 815r koska ei 690 ollut elektriniikka liikkeessä ja ohjeet sanoo 690r-2k eli aika laaja skaala.tämän jälkeen otin d9 oikealta puolelta 1k resistorin kautta hyppyjohdon d17 ledin - jalkaan ja siitä edelleen x11.

mites tänne muute sais laitettua kuvan piirilevystä ni viisaat vois kattoo et onko palikat oikein :roll:
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

Elikkä:
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen

Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:Elikkä:
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen

Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.

hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.

riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.

mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen? :?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kamski »

kana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.

hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.

riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.

mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen? :?
Siirrät vaikappa muistitikulla :roll: dataloggaus onnistuu MegaLogViewer ohjelmalla, pitäisi toimia osittain/rajoitetusti ilmais Tunerilla.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

kamski wrote:
kana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.

hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.

riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.

mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen? :?
Siirrät vaikappa muistitikulla :roll: dataloggaus onnistuu MegaLogViewer ohjelmalla, pitäisi toimia osittain/rajoitetusti ilmais Tunerilla.

joo pitänee loppu viikosta taas keretä ihmettelemään jos sais sen login tänne ladattua ni saisite ihmetellä :D
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.
Onko sulla "noise Filter" asetukset pois päältä vai onko päällä?
koita vielä etsiä jostain sinne se 690 ohminen vastus sen 815 ohmisen tilalle.
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.
Onko sulla "noise Filter" asetukset pois päältä vai onko päällä?
koita vielä etsiä jostain sinne se 690 ohminen vastus sen 815 ohmisen tilalle.
nyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.
mites ton resistorin kanssa ku ohjeessa on näin:remove d8 if fitted and replace whit 690r resistor you may need to increase this if you get tach spikes (690r-2k) mikä toi tach spikes ees on?onko se niinku ylimääränen sytytys?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kamski »

Niin voit siis kasvatta vastuksen arvon 690R-2K jos esintyy kierros piikkiä. Eli pistä sinne aluksi potentiometri.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

kamski wrote:Niin voit siis kasvatta vastuksen arvon 690R-2K jos esintyy kierros piikkiä. Eli pistä sinne aluksi potentiometri.
jep jep.täytyy kädä hakemassa potikka sitte.
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

nyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.
mites ton resistorin kanssa ku ohjeessa on näin:remove d8 if fitted and replace whit 690r resistor you may need to increase this if you get tach spikes (690r-2k) mikä toi tach spikes ees on?onko se niinku ylimääränen sytytys?
tach spikes on häiriöitä kierrossignaalissa
Joo tollaista ohjetta en huomannut. Kokeile tosiaan sillä potikalla.

Yksi ohje sanoo että X11:lle menevä 1000 ohmin vois olla myös 330 ohmia, mutta sitten siinä sanotaan että molemmat pitäs kyllä toimia. Ei näistä ohjeista ota aina selvää. :shock:

Kokeile laittaa "noise filterit" pois päältä. Jos kaikki toimii hyvin niin niitä ei tarvii. jos taas se on väärin säädetty se käyrä siihen, niin se voi sekoittaa myös ton systeemin. Jos taas se on oikeessa säädössä niin sillä saa kyllä häiriöt hyvin pois. itte olen säätänyt ton "noise filterin" aina simulaattorilla.
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syystä vaan se piti olla se toinen vaihtoehto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä. :|
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä. :|
Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin. :roll:
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon?

Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by Puuhastelija »

Puuhastelija wrote:
kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä. :|
Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin. :roll:
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.

Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Puuhastelija wrote:
Puuhastelija wrote:
kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä. :|
Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin. :roll:
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.

Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
jakaja oli 110% varmuudella oikeessa asennossa,se oli nii moneen kertaan jo varmistettu :D nyt jos koneen pyörittäs ykk ni pyörijä osottas melkeen 2 sylinterin nastaa.pitää viel kokeilla noita säätöjä kuha ostaa taas uudet tulpat.tulpat on tosi kiva vaihtaa ku joutuu ottaan turbon irti ennenku 2 ja 3 pyttyjen tulpat saa vaihdettua (suunnittelu virhe) :) joo ei oo hajua tuosta spark output asetuksesta et mitä eroo on js10 ja d14 välillä mut ei sitä tolla d14 ainakaan käymään saa millään asetuksilla :shock:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by JaniM »

ÖÖ kannattaisko varmistaa nyt kumpi lähtö sinne levylle otettu käyttöön sytkään? Eihän noita asetuksia nyt arvailla ja kokeilla.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

JaniM wrote:ÖÖ kannattaisko varmistaa nyt kumpi lähtö sinne levylle otettu käyttöön sytkään? Eihän noita asetuksia nyt arvailla ja kokeilla.
Mistäs/miten se tarkistetaan?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by JaniM »

Avaa purnukka ja kato tai kysy modaajalta.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

JaniM wrote:Avaa purnukka ja kato tai kysy modaajalta.
oiskoha yhtään lisä vihjeitä ku en oo niin perillä tästä piirilevystä et tajuaisin miten sen näkee.mega manuaalista yritin kyl katella mut en löytäny :?:
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kamski »

Ota vaikka hyvät kuvat piirilevystä. Sittenhan sen näkee.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by JaniM »

www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
kana12
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Oct 20, 2012 10:17

Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?

Post by kana12 »

Post Reply