tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Moderator: Masi_K
tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
eli ms2v2.2 on nyt muutettu hall sisääntulollisesta tfi jakajalle sopivaksi,ainakin omasta mielestäni oikein
nyt tarttis sitten tietää että miten tuner studion säädöt pitää olla että toimis tuo sierran tfi jakaja?siellä kun ei tfi vaihtoehtoa ole.kokeilin basic trigger asetuksella ja yrittää käynnistyä mut ei lähde,oon kokeillu muutella vähä kaikkia arvoja.pitääkö mun imee joku exstra koodi sitä varten? 
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
jooo o.moneen kertaan oon nuo kuvat ja säädöt selannu ja kokeillu mut ei toimi.pulse width realtime display:ssa näyttää välillä startatessa kohtuu tasasta pulssia ja yrittää 1 pytty lähtee tulille ja välillä pulssi katoo melkeen kokonaan.tota trigger angle/offset säätöö oon kanssa veivannu suuntaan ja toiseen."tais tulla haukattua liian iso pala kun hankki megan" 
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
mitenkähän tuo tfi jakaja tunnistaa muka kampiakselin asentokulman kun siellä ei mitään selvää nastaa tms ole missään.purin siis jakajan.mulla on 2kpl noita jakajia ja molemmilla se tekee samaa eli ei ole sytytysmodulissa ainakaan vika 
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Eikös siellä pitäs sisällä olla hall anturi ja lovettu levy??? Tai sitten oon ihan ulalla.
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
ignition option valikossa:
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14
more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off
Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14
more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off
Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
siellä on se "rumpu" missä on ne 4 levyä mut ei siellä mitään erillistä asennon tunnistinta näyttäs olevan ni en nyt ymmärrä et millä se sen kampiakselin asennon sitte voi tunnistaa.Puuhastelija wrote:Eikös siellä pitäs sisällä olla hall anturi ja lovettu levy??? Tai sitten oon ihan ulalla.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Puuhastelija wrote:ignition option valikossa:
- Basic trigger pitäs olla oikeen.
- Trigger angle siihen laitat: 10.
- GM HEI/DIS options siihen laitat: off
- skip pulses siihen laitat: 3
- ignition input capture siihen laitat: falling edge
- spark outpu siihen laitat: going high
- number of coils siihen laitat: single coil
- spark A outpu siihen laitat: D14
more ignition options valikossa:
- fixed advance siihen laitat: use table
- use prediction siihen laitat: no prediction
- cranking dwell siihen laitat: 0
- dwell type siihen laitat fixed duty
- dwell duty % siihen laitat: 50
- spark hardware latency siihen laitat: 0
- overdwell protection siihen laitat: off
- underdwell protection siihen laitat: off
Mun ymmärryksen mukaan noilla asetuksilla täytyy toimia
kiitoksia!noin ne olevinaan mulla onki ne asetukset mutta pitää vielä kerran kattoo läpi.en vaan ymmärrä miten tuo tfi jakaja voi ymmärtää missä asennossa kampiakseli on kun ei siellä mitään erillistä asennon tunnistusta ole.ne 4 triggeri liuskaa siinä rummussa on,vai tuleeko se tuosta skip pulses:3 säädöstä se tunnistus sitten?
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Ei se skip pulses:3 vaikuta asennon tunnistukseen. Sitä sakaralevyä pitäs olla lukemassa hall anturi, semmoinen pieni hall.
http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html
tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.
Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html
tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.
Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
tuner studio näyttää pyörimis nopeutta ku starttaa.Puuhastelija wrote:Ei se skip pulses:3 vaikuta asennon tunnistukseen. Sitä sakaralevyä pitäs olla lukemassa hall anturi, semmoinen pieni hall.
http://351winsor.com/joel/Ignition_Systems/tfi2.html
tuolla näkyy oikeessa yläkulmassa, joku tuon tyylinen.
Näyttääkö tunerstudio pyörintänopeutta kun starttaat?
Kun kerran yrittää käynnistyä, niin voisko vaan polttoainemäärä olla väärin? Tarkasta polttoaineensyöttöön liittyvät asetukset ja kokeile vähentää ja lisätä ruiskutusmäärää.
Kerro vielä lisää tietoja. Oletko tehnyt johtosarjaan muutoksia vai onko vakiojohtosarja? Onko toiminut ennen? Onko startatessa tarpeeksi jännitettä?
suuttimien aukioloo oon veivannu 1-5 ms välillä ei auta.näyttäs jopa häviävän pulssi ku koskee suuttimien aukioloaikaa :/
johtosarjasta piti vaihtaa tuo spout johto navasta 2 napaan 25 kun muutin boxsin hall sisääntulosta tuolle tfille sopivaksi ja johtosarja oli vr anturilla (tuli tilaus hommassa joku moka) eli ei ole toiminut ennen kun ei ole ennen ollut kiinni.tilattu vuosi sitten proto parrtsilta valmiiks kasattuna hall sisääntulolla+täydellinen johtosarja joka siis tuli vr anturillisena.
asetukset laitoin noin niinkun ohjeissa sanottiin paitsi tuohon cranking dwell 1,0 koska se on pienin mitä se kelpuuttaa ja numbers of coils on:single coil eikä sitä pysty muuttamaan.
ja puola saa n:11v staratessa.
piirilevyä muutin masta mielestäni ohjeiden mukaan eli poistin (hall modin) eli poistin 1k resistorin d9 ja d5 välistä + korvasin hyppylangan paikassa d8 (690r) resistorilla on 815r koska ei 690 ollut elektriniikka liikkeessä ja ohjeet sanoo 690r-2k eli aika laaja skaala.tämän jälkeen otin d9 oikealta puolelta 1k resistorin kautta hyppyjohdon d17 ledin - jalkaan ja siitä edelleen x11.
mites tänne muute sais laitettua kuvan piirilevystä ni viisaat vois kattoo et onko palikat oikein
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Elikkä:
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen
Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen
Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.Puuhastelija wrote:Elikkä:
TFI modulin napa 6 "PIP" menee megan napaan 24 (kierrostieto megalle)
TFI modulin napa 5 "SPOUT" menee megan napaan 25 (käsky megalta TFI:lle "ohjaa puolaa")
TFI modulin napa 4 "STRT" menee sinne missä se on ollut alunperinkin (ilmeisesti käynnistystieto) ???
TFI modulin napa 3 "PWR" siihen tulee 12 volttia kun virta on päällä ja myös startatessa
TFI modulin napa 2 "coil" menee puolan miinusnapaan
TFI modulin napa 1 "GND" menee maadoitukseen
Varmista että on noin.
- jos kerran tunerstudio näyttää pyörimisnopeutta, niin PIP signaali toimii. Onko lukema startatessa noin 200 RPM?
- Toi sun piirilevyn ohjaus ton tekstin perusteella kuulostaa oikealta. Välkkyykö ledi D17 startatessa?
- kokeile noihin asetuksiin ignition input capture ja spark output eri asetuksia.
voisit koittaa liittä .msg tiedoston tunerstudiolta ja myöskin loki olis hyvä.
hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen?
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Siirrät vaikappa muistitikullakana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.
hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
kamski wrote:Siirrät vaikappa muistitikullakana12 wrote: kyllä ne johdot noin on.start johto mulla tulee suoraan startin herätteestä.ennen oli orkkis sierran ohc efi systeemi ja tuo johto oli kokonaan irti ja pelas silti.
hilut on nyt siis ford taunuksessa eli 2,0 ohc+kkk k24 turbo ja audin n:300cc 16 ohmiset suuttimet ja nuo sierran tfi jakaja,fidle venttiili,kaasuläpän asentotunnistin ja veden lämpöanturi.kaikki muu sierran sähkö on heitetty pois.veden lämpöanturi on sen takia sierrasta kun megan johtosarjan oma anturi hajos ku laitoin liittimen paikalleen ja kaasuläpän anturi sen takia kun en halunnu alkaa pilaamaan kaasuläpän akselia,kaasun asentotunnistin näyttää tosin et ois ihan pikkusen kaasua kokoajan olikohan se 5%.
riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
mitenkähä mä saisin noi tiedostot liitettyä ku eri koneella netissä ku millä ohjelmoin ja sitte mulla o se tuner studion ilmais versio et olikos siinä et ei saa lokia talteen?dataloggaus onnistuu MegaLogViewer ohjelmalla, pitäisi toimia osittain/rajoitetusti ilmais Tunerilla.
joo pitänee loppu viikosta taas keretä ihmettelemään jos sais sen login tänne ladattua ni saisite ihmetellä
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
Onko sulla "noise Filter" asetukset pois päältä vai onko päällä?
koita vielä etsiä jostain sinne se 690 ohminen vastus sen 815 ohmisen tilalle.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
nyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.Puuhastelija wrote:Toi ledi pitäs vilkkua tasasesti startatessa, se kuvaa sytytyksen ohjausta. vaikuttais että siellä PIP signaalin osastolla on kuitenkin jotain häikkää.riippuu tietysti säädöistä et miten se ledi vilkkuu mut tuppaa käymään niin että d17 ledi vilkkuu epämääräsesti tai sammuu kun kone yrittää käynnistyä.kierrokset taitaa pyöriä n:300 kohdalla startatessa tuner studiosta katottuna.
Onko sulla "noise Filter" asetukset pois päältä vai onko päällä?
koita vielä etsiä jostain sinne se 690 ohminen vastus sen 815 ohmisen tilalle.
mites ton resistorin kanssa ku ohjeessa on näin:remove d8 if fitted and replace whit 690r resistor you may need to increase this if you get tach spikes (690r-2k) mikä toi tach spikes ees on?onko se niinku ylimääränen sytytys?
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Niin voit siis kasvatta vastuksen arvon 690R-2K jos esintyy kierros piikkiä. Eli pistä sinne aluksi potentiometri.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
jep jep.täytyy kädä hakemassa potikka sitte.kamski wrote:Niin voit siis kasvatta vastuksen arvon 690R-2K jos esintyy kierros piikkiä. Eli pistä sinne aluksi potentiometri.
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
tach spikes on häiriöitä kierrossignaalissanyt en tältä istumalta muista iha varmaks mut taitaa olla päällä noice filter asetukset.
mites ton resistorin kanssa ku ohjeessa on näin:remove d8 if fitted and replace whit 690r resistor you may need to increase this if you get tach spikes (690r-2k) mikä toi tach spikes ees on?onko se niinku ylimääränen sytytys?
Joo tollaista ohjetta en huomannut. Kokeile tosiaan sillä potikalla.
Yksi ohje sanoo että X11:lle menevä 1000 ohmin vois olla myös 330 ohmia, mutta sitten siinä sanotaan että molemmat pitäs kyllä toimia. Ei näistä ohjeista ota aina selvää.
Kokeile laittaa "noise filterit" pois päältä. Jos kaikki toimii hyvin niin niitä ei tarvii. jos taas se on väärin säädetty se käyrä siihen, niin se voi sekoittaa myös ton systeemin. Jos taas se on oikeessa säädössä niin sillä saa kyllä häiriöt hyvin pois. itte olen säätänyt ton "noise filterin" aina simulaattorilla.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syystä vaan se piti olla se toinen vaihtoehto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä. 
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon?
Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
-
Puuhastelija
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Puuhastelija wrote:Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.![]()
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.
Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
jakaja oli 110% varmuudella oikeessa asennossa,se oli nii moneen kertaan jo varmistettuPuuhastelija wrote:Puuhastelija wrote:Aina ei voi näköjään luottaa noihin ohjeisiin.kana12 wrote:logia en saanu vielä otettua mut nyt on auto jo ollu jotenkuten käynnissä.käy tosin iha miten sattuu ja jostai syystä katkeileee ainaki 1 pytyssä välillä sytytys (strobolampulla katottu)mut sytytys ulostulo:spark A outpu siihen laitat: D14 ei ollu näköjään sopiva jostain syy ... hto (sj10) vai mikä se oli ja suuttimet 3ms auki olo ajaks ja käsipelillä melkeen 90 astetta jakajaa aikasemmalleen ni alko pysyyn käynnissä.tosin ainaki yks tulppa ois vissii pimeenä.![]()
Toi että oot joutunut kääntää tota jakajaa noin paljon vois johtua noista asetuksista
- ignition input capture falling edge/raising edge
- spark output going low/going high
Koita noissa eri yhdistelmiä asettaa, kunhan saat ensin tulpat pelittämään, saisko sen pelittämään jakaja oikeella kohdalla Onkohan mahdollista että jakaja on asennusvaiheessa menny vika asentoon? Se vois kanssa selittää sen et oot joutunut kääntää sitä.
Olikohan niin että tolla JS10 lähdöllä on mahdollista saada prossu käräytettyä, jos tulee oikosulku tilanne tai vastaava D14 olis sen puolesta parempi käyttää et se suojaa prossua.
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
ÖÖ kannattaisko varmistaa nyt kumpi lähtö sinne levylle otettu käyttöön sytkään? Eihän noita asetuksia nyt arvailla ja kokeilla.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Mistäs/miten se tarkistetaan?JaniM wrote:ÖÖ kannattaisko varmistaa nyt kumpi lähtö sinne levylle otettu käyttöön sytkään? Eihän noita asetuksia nyt arvailla ja kokeilla.
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Avaa purnukka ja kato tai kysy modaajalta.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
oiskoha yhtään lisä vihjeitä ku en oo niin perillä tästä piirilevystä et tajuaisin miten sen näkee.mega manuaalista yritin kyl katella mut en löytänyJaniM wrote:Avaa purnukka ja kato tai kysy modaajalta.
Re: tfi sytytys säädöt tunerstudiolla?
Ota vaikka hyvät kuvat piirilevystä. Sittenhan sen näkee.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: