tarkistin asian, yksikkö on 139 loppuinen. Siirsin jo maa-pisteet moottoriin, pelaa nyt paremmin eli kiertää jo kohtalaisesti. Välillä vetää rajoitinta vasten, mutta välillä ei. Tasakaasulla nykii ja suuttimien aukioloaika heitteleeVauhtivaunu wrote:Siis ohjaatko sä sytytys-yksiköllä toista sytytys-yksikköä? Sain jostain käsityksen että megan sisällä ollut kivi on poistettumiikel wrote:En sen enempää ala enempää tietävien kanssa kisaamaan, mutta minun mielestä tuossa minun yksikössä on ylösveto itsessään. Ja osaa säätää latausajat. Eli tarvitseeko minun nyt kuitenkaan tehdä poxille muutosta. Ennen transistoria tosiaan on etuvastust tai mikä vastus nyt onkaan
http://yfrog.com/bf25112010007jja lähtö boschin yksikölle otettu samasta pisteestä.
Boschin yksikkö tarvitsee ohjauksen edelleen sen q9:n ja led17:n välistä. Ylösvedolla tai ilman.
Toinen kysymys on että miksi et ohjaa puolaa tuolla purkin sisällä olevalla yksiköllä![]()
Olen edelleen sitä mieltä että 123 ei ohjaa puolan latausaikaa: viewtopic.php?t=18
Tämäkin voi olla katkomisen syynä. Mulla ei nyt vaan ole oikein käsitystä miten se sytytysjärjestelmä on rakennettu ja sitä kautta mitä asetuksia tulisi laittaa...
Pätkii pätkii pätkii
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
Luetteleppas vielä mitä sen "trankun" kyljessä lukee. Jos sen ohjaus on otettu siitä r25:stä niin ei se muu voi olla kun sytytysohjaukseen tarkoitettu.miikel wrote:Kestääkö purkin sisällä oleva transistori muka suoraa puolan ohjausta, kun puolakin on vielä tuollainen vanhan mallin kaljaputölkin kokoinen puola??
Hyvä että varmistit tuon Bosch-modulin tyypin: 139 hoitaa latausajan eikä tarvitse ylösvetoa. Voisit kuitenkin kokeila vielä muuttaa sitä "fixed duty"-asetusta 75%:iin.
Ja mä suosittelen kokeilemaan sitä puolan ohjaamista suoraan. Ne dwell-asetukset on yksinkertaisia laittaa.
Kierroslukusignaalin häiriöihin liittyviä nuo ongelmat kyllä tuntuisi olevan

Pitää huomenna katsoa mitä siinä lukee... Sytytyksen ohjaukseen pitäisi kyllä olla tarkoitettu, mutta en jaksa siihenkään sokkona luottaa.
Tänään siirtelin johtoja, maat koneeseen, säädin jakajaa, seoksia, asetuksia jne. Pelaa jo PALJON paremmin.
Nyt ei lyhyellä ajolla enää mitään ongelmia ilmennyt
Nyt en ole varma että ottaako rajoitin vastaan vai sekoaako se kun kiertää 6900 paikkeilla ja rajoitin on 7000
Tänään siirtelin johtoja, maat koneeseen, säädin jakajaa, seoksia, asetuksia jne. Pelaa jo PALJON paremmin.
Nyt ei lyhyellä ajolla enää mitään ongelmia ilmennyt

-
- Megajumala
Laita fixed angle vaikka 10 astetta ja sit väännät jakajaa että lamppu näyttää sen kymmenen astetta kans.
Mut tsekkaa että pyörijä on sit sen kannen tapin kohdilla.
Tai sit trigger anglea muuttamalla ja jakajaa.
Mun mielestä aika hankala saada jakajan asteet kohdilleen mielestäni.
Yhteen autoon taistelin, mut ei se oikein toiminut. Sit vaihdoin suosiolla ediksen, niin johan alkoi rokkaamaan ja loppu rötääminen. Mitään en muuttanut, kuin sytkävermeet ja tietty edis-asetukset.
Mut tsekkaa että pyörijä on sit sen kannen tapin kohdilla.
Tai sit trigger anglea muuttamalla ja jakajaa.
Mun mielestä aika hankala saada jakajan asteet kohdilleen mielestäni.
Yhteen autoon taistelin, mut ei se oikein toiminut. Sit vaihdoin suosiolla ediksen, niin johan alkoi rokkaamaan ja loppu rötääminen. Mitään en muuttanut, kuin sytkävermeet ja tietty edis-asetukset.
Kokeile vaikka kattoo sillai että > merkkaa virranjakajan kansi paikoillaan tulpanjohtojen/kohtioiden (ykkös sylinterikin riittää) paikka siihen virran jakajan juureen> Ota virranjakajan kansi pois paikoiltaan> pyöritä vaikka nolla merkki kohdilleen kampiakselilta> Ja siitä lähet pyörittämään moottoria niin kauan että pyöriä ohittaa sen piirtämäsi merkin> laske asteet mitä kampiakseli pyörinyt (vaikka 0-10 asteen merkkien välimatkaa apuna käyttäen) > Tässä ennakko mitä varmasti ainakin pystyt käyttämään.
Onko virranjakaja sulla nokka-akselin päässä tai mistä moottorista yleensäkkin kyse? Tarttis tietää nii voi koittaa neuvoo mitä pitäs kääntää/muuttaa..
Onko virranjakaja sulla nokka-akselin päässä tai mistä moottorista yleensäkkin kyse? Tarttis tietää nii voi koittaa neuvoo mitä pitäs kääntää/muuttaa..
-
- Megajumala
Jaahah. Eli Volvosta on kyse?
Jos jakaja on boschin tekele ja koneen kyljessä niin se ei ainakaan alunperin ole "kiinteä". Toisinsanoin jos miikel ei ole sitä laittanut kiinteäksi niin joku on sen tehnyt ja nyt pitäisi varmistaa että mihin asentoon triggerilevy on laitettu suhteessa pyörijään.
Jos keskipakopainot on hitsattu kiinni ja alipaine-ennakko laitettu kiinteäksi, on oikea triggerangle 10 astetta ja jos ei sillä toimi niin asetuksissa tai asennuksessa on vikaa.
Mulla on noita volvon jakajia ollu useampikin käsittelyssä.
edittiä: vastaus tuli
pystytkö miikel ottamaan kuvan siitä (jakajasta) kun ykkönen on ykk:ssa?
Jos jakaja on boschin tekele ja koneen kyljessä niin se ei ainakaan alunperin ole "kiinteä". Toisinsanoin jos miikel ei ole sitä laittanut kiinteäksi niin joku on sen tehnyt ja nyt pitäisi varmistaa että mihin asentoon triggerilevy on laitettu suhteessa pyörijään.
Jos keskipakopainot on hitsattu kiinni ja alipaine-ennakko laitettu kiinteäksi, on oikea triggerangle 10 astetta ja jos ei sillä toimi niin asetuksissa tai asennuksessa on vikaa.
Mulla on noita volvon jakajia ollu useampikin käsittelyssä.
edittiä: vastaus tuli
pystytkö miikel ottamaan kuvan siitä (jakajasta) kun ykkönen on ykk:ssa?
Last edited by Vauhtivaunu on Thu Dec 09, 2010 22:24, edited 2 times in total.
Tuntuuko se että toimisi nyt muuten ok?
Sun täytyy sitte muuttaa sitä trigger anglea vastaavasti kun käännät sitä levyä.
Tuo 60 astetta kuulostaa aika isolta kyllä volvon jakajan trigger agleksi, mutta kuten aikaisemmin sanoin nii ei nää virranjakaja ohjaukset ole tuttuja itelle.
Sun täytyy sitte muuttaa sitä trigger anglea vastaavasti kun käännät sitä levyä.
Tuo 60 astetta kuulostaa aika isolta kyllä volvon jakajan trigger agleksi, mutta kuten aikaisemmin sanoin nii ei nää virranjakaja ohjaukset ole tuttuja itelle.
Last edited by wilikki on Thu Dec 09, 2010 22:00, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
Tuohon kukaan varmaan uskaltaa/pystyy sanomaan varmaksi mitään. riippuu onko vakio kone, tai mitä sille on tehty, mitä bensaa ja onko ahdettu. Tuolla bensa ja sytty karttoja osioilla on jotain volvon karttoja mistä voi käydä kattelee osviittaa.Paljonkohan olisi sopiva max ennakko tuollaiselle vekottimelle:/ 40asteen tuntumissa? nakutusta en ole aikaiseksi saanut
Megasquirt, jäykät venttiilinjouset, avarrettu imo/pako kanavat, kantta laskettu 1.5mmpuristus-suhde 12.5:1, monikulma seetit, toistaseks vakio nokka(säätöharjottelun takia) 208cc suuttimet, 5kiloo kevennetty pottapyörä turbovolvon asetelmal ja levyl, LH-jetin imusarja, vakio pakosarja mitä vingutettu, 3tuuman rööri taakse, K-jetronic volvon bensapumppu, Kiinteä hall anturillinen virranjakaja (b200e) k-jet volvosta otettu, sähkö flekti.
Ja kaikkea kivaa vielä tulossa
Ja kaikkea kivaa vielä tulossa
Mites nyt tosiaan kuitenki minustaki rupes tuntuun että on kai k-jetissä keskipako/alipaine ennakon säätö alunperin!?, K-jetronic volvon bensapumppu, Kiinteä hall anturillinen virranjakaja (b200e) k-jet volvosta otettu, sähkö flekti.
EDIT.
Ei kun onhan niitä kiinteellä ja lambadaa ja kattiaki...
Last edited by wilikki on Thu Dec 09, 2010 22:24, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
-
- Megajumala
Niin....miikel wrote:Ei ole enää se ohjausyksikkö kiinni vaan mega ohjaa seka ruiskua että sytytystä. Vai tarkoititko mikä voisi megassa olla vialla
Tuon ohjausyksikön tyypin perusteella voisin hieman päätellä millä tavalla megalle menevän triggauksen pitäisi toimia. Mulla on villi veikkaus että se sun mega lukee nyt sen sakarapyörän väärää reunaa. Mulla kun on noita Boschin osia käpisteltävänä ja purettuna ja olen niitä testaillut jonkun verran.
-
- Megajumala