Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

MikaS79 wrote:
Höylä wrote:
jushi69 wrote: kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...


DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...
Eli käytännössä helpompi vaikka alumiinikuutiosta tehdä :lol:
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Eli cossun harmaille (2.4ohm./536cc/min) tarvis vahvistuksen että mitä PWM time threshold ja PWM current limit pitäis olla.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

teg wrote:Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
Niin joo, siis kyse ms2 v3.0 levy ja valmiskasaus diyautotunelta. Auto jo käy tyhjäkäyntiä, tosin aika surkeesti vielä mutta kuitenkin käy. Joten ennenkuin rupeen liikoja säätämään tarvii pienen vahvistuksen noista suutin asetuksista.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Megamanuaalissa on ohje miten nuo voi säätää.
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Joo tiedän kyllä mitenkä pitäisi säätää. Nokan taidan vaihtaa miedompaan kun tuo säätäminen ei oikein tunnu isommalti vaikuttavan millään tavalla. Melkein voi sanoo et arvot kuin arvot ja auto käy aina yhtä huonosti ja en tarkoita ve-karttaa. Tarvii tehdä pari hommaa ennen kuin alan vaihtamaan nokkaa.

Video pätkä tyhjäkäynnistä.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Säätämiseen löyty helpotusta :lol:
Hemmetin tps potikan ruuvit oli lähteny käymään jossain ja anturi käänty läppäakselin mukana. Ja anturi heitteli tyhjäkäynnillekkin aina eri arvoja. Tästä johtu toi säätämisen vaikeus.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
lauri a.
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Sat Jun 20, 2009 11:50
Location: Sastamala

Post by lauri a. »

Jeessöör, oma projekti saatu käymään...kiitokset tässä vaiheessa vinkeistä.
Kyseessä siis:
-läpikäyty 2,0 Ohc
-kireempi nokka
-4wd Cosworth cooleri
-Scwitzer ahdin
-yms yms

Seuraavaks tarkotus kytkee loput mittarit ja viimeistellä tekniikkaa...sen jälkeen ulkokuoren viimeistely, säätöjen hakua ja leima.


Ei kellään satu pyörimään nurkissa ohc:n kaasuläpän akselin päähän tulevaa "rullaa" johon kaasuvaijeri tulee kiinni? Omassa ei sellasta oo ja vaijeri pitäs saada kans jossain vaiheessa paikalleen.
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Cossun suuttimet on ilmeisesti matala-ohmiset?
Mites -88 9000T Saabin?

Jos tuo mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskutusta, niin sille riittää siis pyörintänopeustieto puolan miinusnavalta, map-tieto ja kaasuläpän asentotunnistimen tieto?

Voiko tässä käyttää is-sierran omaa kaasuläpän asentotunnistinta?
Tarvitseeko se jonkun muunnos-osan?
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Eikö kukaan tiedä onko ohc-is-sierrassa kaasuläpän asentotunnistimessa potikka, vai kärjet?
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Saapin suuttimet on korkeaohmiset..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Elikkäs sillon ne sopii paremmin megan kanssa, kuin nuo cossun matalaohmiset?
Nouko
Megasquirttaaja
Posts: 49
Joined: Wed May 24, 2006 17:47

Post by Nouko »

Joo, kyllä.
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

ja is:än kaasuläpän tunnistin on potikka mallia
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

Juu kiitoksia, tämä tulikin jo ford-clubin kautta selväksi.

Sopiiko ko potikka suoraan megan kanssa yhteen, vai tarviiko se vaihtaa johonkin muuhun? Tai lisätä vastuksia tms?
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

ohc205 wrote:Juu kiitoksia, tämä tulikin jo ford-clubin kautta selväksi.

Sopiiko ko potikka suoraan megan kanssa yhteen, vai tarviiko se vaihtaa johonkin muuhun? Tai lisätä vastuksia tms?
sopii sopii megatuneen vaan pitää asettaa resistanssi arvot kun läppä on kiinni ja kun se on täysin auki
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

Osaisiko joku selvittää mistä voi johtua kun mega ei "näe" moottorin kierroksia kun kytkee rpm tieto johdon puolan miinusnapaan

Moottori on vielä kaasutimmella ja käyy mutta mega ei tunnista kierroksia
vaikka jännitteen syöttö on hoidettu ko auton akusta
ohc205
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Dec 22, 2007 14:47
Location: uusimaa

Post by ohc205 »

eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

ohc205 wrote:eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
joo mutta ne on oikein sain sen verran tietoa että ohjelmassa pitää valita oikea asetus että mikä tunnistustapa on käytössä..
mtta en löydä kyseistä asetus paikkaa...
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

pukaa taas lisää ongelmia ton kieroslukutiedon kanssa eli jonkin aikaa toi normaalisti mutta yht äkkiä auton käydessä tieto katos.....


nyt tieto välähtää kun autoa käynnistää tai koskettelee tietojohdolla puolan miinus (-) napaa auton käydessä

mikä nyt neuvoksi kiire
samiharju
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Oct 10, 2007 16:06
Location: Ilimajoki
Contact:

Post by samiharju »

Saako jostain noita iiässän antureihin passaavia johtoliittimiä, vai pitääkö palastella johtosarja?
Spout-man
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Fri Mar 05, 2010 23:39

Post by Spout-man »

Oma asiani koskee Megasquirt V2.2 boksia jossa EDIS-modaus (tjsp.), mutta yksi seikka on epäselvä... Boksin kasaaja mainitsi että LED17 on kytketty 25 napaan DB-37:ssa, ja mua kiinnostaa tietää että voiko tällöin pinnistä 30 ottaa spout- signaalia kun käytetään TFI-jakajaa (eikä siis EDIS 4)? Vai tarkoittaako tuo sitä että SPOUT otetaan pinnistä 25 oli sitten EDIS tai TFI??

Sen takia kiinnostaa kun olen jo juotellut adapterin, jossa 30 menee efi oharin 36 nastaan.... Tympäisee vähän tehdän uusiksi taas koko hoito jos yksi lanka onkin väärässä paikassa :roll:
Spout-man
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Fri Mar 05, 2010 23:39

Post by Spout-man »

Vielä lisäyksenä että pystyykö tuon "kääntämään" Megatunen asetuksilla siten että 30 pin onkin Spark output A..? Joku varmaan tietää :roll:
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Juota se johto oikeaan nastaan. Muuta järkevää vaihtoehtoa ei ole - ja pikku juttu kaiken lisäksi.
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Ylösveto kysymyksiä.
Sierra joka on hall-anturisella jakajalla tarviiko anturi ylösvetoa?
Sytytysmoduli tarviiko se ylösvetoa? Sytytys toteutetaan LED17:sta käyttäen.
mage88
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 03, 2008 12:41
Location: Kokkola

Post by mage88 »

osaisko joku sanoa mikkä johot on sen hall-anturin ku virranjakajan kyljessä on 6 napanen liitin? ja mitä on muut johot? :roll:
ja autohan on 86 2.0 ohc sierra.. :D
tane7
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Wed Jul 30, 2008 21:22

Post by tane7 »

Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti.. Johdot löytyy vaikka tuolta:
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm

Sytty-yksikön testaus ohjeet: http://www.therangerstation.com/tech_li ... ostic.html
mage88
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 03, 2008 12:41
Location: Kokkola

Post by mage88 »

juu tutkeinki sen verra et se oli sytkäyksikkö siin kylessä.. pitää jättää vaa se yksikkö pois ja vetää johot suoraa siihe "liittimeen" mihin tuo sytty-yksikkökin tökätään kiinni.. :D
Spout-man
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Fri Mar 05, 2010 23:39

Post by Spout-man »

tane7 wrote:Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti..
Kyllä yksi niistä on Hall-/PIP- johto, se vain kulkee yhden sytkämoduulin nastan läpi. Näkyyhän se tuosta kuvastakin.. :roll:
sierramies
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Tue Feb 02, 2010 21:13
Location: Jämsä

Post by sierramies »

Missä tossa ohc:n imusarjassa on paikka imuilman lämpöanturille? Onko se siellä painekotelon perässä, näyttäis kyllä joltain ropulta? ainakin niinku joku pelti vaikuttas olevan.

Vai onko se paikka siinä vasemmassa sivussa lähellä rintapeltiä? (keulasta perään katsottuna)
Markus
Post Reply