Eli käytännössä helpompi vaikka alumiinikuutiosta tehdäMikaS79 wrote:Höylä wrote:niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...jushi69 wrote: kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...
Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Moderator: Masi_K
-
BlackEscort
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
-
BlackEscort
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
-
BlackEscort
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Niin joo, siis kyse ms2 v3.0 levy ja valmiskasaus diyautotunelta. Auto jo käy tyhjäkäyntiä, tosin aika surkeesti vielä mutta kuitenkin käy. Joten ennenkuin rupeen liikoja säätämään tarvii pienen vahvistuksen noista suutin asetuksista.teg wrote:Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
-
BlackEscort
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Joo tiedän kyllä mitenkä pitäisi säätää. Nokan taidan vaihtaa miedompaan kun tuo säätäminen ei oikein tunnu isommalti vaikuttavan millään tavalla. Melkein voi sanoo et arvot kuin arvot ja auto käy aina yhtä huonosti ja en tarkoita ve-karttaa. Tarvii tehdä pari hommaa ennen kuin alan vaihtamaan nokkaa.
Video pätkä tyhjäkäynnistä.
Video pätkä tyhjäkäynnistä.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
-
BlackEscort
- Megasquirttaaja
- Posts: 66
- Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23
Säätämiseen löyty helpotusta
Hemmetin tps potikan ruuvit oli lähteny käymään jossain ja anturi käänty läppäakselin mukana. Ja anturi heitteli tyhjäkäynnillekkin aina eri arvoja. Tästä johtu toi säätämisen vaikeus.
Hemmetin tps potikan ruuvit oli lähteny käymään jossain ja anturi käänty läppäakselin mukana. Ja anturi heitteli tyhjäkäynnillekkin aina eri arvoja. Tästä johtu toi säätämisen vaikeus.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Ford Escort RS2000 -93
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Jeessöör, oma projekti saatu käymään...kiitokset tässä vaiheessa vinkeistä.
Kyseessä siis:
-läpikäyty 2,0 Ohc
-kireempi nokka
-4wd Cosworth cooleri
-Scwitzer ahdin
-yms yms
Seuraavaks tarkotus kytkee loput mittarit ja viimeistellä tekniikkaa...sen jälkeen ulkokuoren viimeistely, säätöjen hakua ja leima.
Ei kellään satu pyörimään nurkissa ohc:n kaasuläpän akselin päähän tulevaa "rullaa" johon kaasuvaijeri tulee kiinni? Omassa ei sellasta oo ja vaijeri pitäs saada kans jossain vaiheessa paikalleen.
Kyseessä siis:
-läpikäyty 2,0 Ohc
-kireempi nokka
-4wd Cosworth cooleri
-Scwitzer ahdin
-yms yms
Seuraavaks tarkotus kytkee loput mittarit ja viimeistellä tekniikkaa...sen jälkeen ulkokuoren viimeistely, säätöjen hakua ja leima.
Ei kellään satu pyörimään nurkissa ohc:n kaasuläpän akselin päähän tulevaa "rullaa" johon kaasuvaijeri tulee kiinni? Omassa ei sellasta oo ja vaijeri pitäs saada kans jossain vaiheessa paikalleen.
Cossun suuttimet on ilmeisesti matala-ohmiset?
Mites -88 9000T Saabin?
Jos tuo mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskutusta, niin sille riittää siis pyörintänopeustieto puolan miinusnavalta, map-tieto ja kaasuläpän asentotunnistimen tieto?
Voiko tässä käyttää is-sierran omaa kaasuläpän asentotunnistinta?
Tarvitseeko se jonkun muunnos-osan?
Mites -88 9000T Saabin?
Jos tuo mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskutusta, niin sille riittää siis pyörintänopeustieto puolan miinusnavalta, map-tieto ja kaasuläpän asentotunnistimen tieto?
Voiko tässä käyttää is-sierran omaa kaasuläpän asentotunnistinta?
Tarvitseeko se jonkun muunnos-osan?
joo mutta ne on oikein sain sen verran tietoa että ohjelmassa pitää valita oikea asetus että mikä tunnistustapa on käytössä..ohc205 wrote:eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
mtta en löydä kyseistä asetus paikkaa...
Oma asiani koskee Megasquirt V2.2 boksia jossa EDIS-modaus (tjsp.), mutta yksi seikka on epäselvä... Boksin kasaaja mainitsi että LED17 on kytketty 25 napaan DB-37:ssa, ja mua kiinnostaa tietää että voiko tällöin pinnistä 30 ottaa spout- signaalia kun käytetään TFI-jakajaa (eikä siis EDIS 4)? Vai tarkoittaako tuo sitä että SPOUT otetaan pinnistä 25 oli sitten EDIS tai TFI??
Sen takia kiinnostaa kun olen jo juotellut adapterin, jossa 30 menee efi oharin 36 nastaan.... Tympäisee vähän tehdän uusiksi taas koko hoito jos yksi lanka onkin väärässä paikassa
Sen takia kiinnostaa kun olen jo juotellut adapterin, jossa 30 menee efi oharin 36 nastaan.... Tympäisee vähän tehdän uusiksi taas koko hoito jos yksi lanka onkin väärässä paikassa
Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti.. Johdot löytyy vaikka tuolta:
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm
Sytty-yksikön testaus ohjeet: http://www.therangerstation.com/tech_li ... ostic.html
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm
Sytty-yksikön testaus ohjeet: http://www.therangerstation.com/tech_li ... ostic.html
-
sierramies
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 7
- Joined: Tue Feb 02, 2010 21:13
- Location: Jämsä