jushi69 wrote:
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...
DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...
Eli käytännössä helpompi vaikka alumiinikuutiosta tehdä
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
teg wrote:Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
Niin joo, siis kyse ms2 v3.0 levy ja valmiskasaus diyautotunelta. Auto jo käy tyhjäkäyntiä, tosin aika surkeesti vielä mutta kuitenkin käy. Joten ennenkuin rupeen liikoja säätämään tarvii pienen vahvistuksen noista suutin asetuksista.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
Joo tiedän kyllä mitenkä pitäisi säätää. Nokan taidan vaihtaa miedompaan kun tuo säätäminen ei oikein tunnu isommalti vaikuttavan millään tavalla. Melkein voi sanoo et arvot kuin arvot ja auto käy aina yhtä huonosti ja en tarkoita ve-karttaa. Tarvii tehdä pari hommaa ennen kuin alan vaihtamaan nokkaa.
Säätämiseen löyty helpotusta
Hemmetin tps potikan ruuvit oli lähteny käymään jossain ja anturi käänty läppäakselin mukana. Ja anturi heitteli tyhjäkäynnillekkin aina eri arvoja. Tästä johtu toi säätämisen vaikeus.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93
Jeessöör, oma projekti saatu käymään...kiitokset tässä vaiheessa vinkeistä.
Kyseessä siis:
-läpikäyty 2,0 Ohc
-kireempi nokka
-4wd Cosworth cooleri
-Scwitzer ahdin
-yms yms
Seuraavaks tarkotus kytkee loput mittarit ja viimeistellä tekniikkaa...sen jälkeen ulkokuoren viimeistely, säätöjen hakua ja leima.
Ei kellään satu pyörimään nurkissa ohc:n kaasuläpän akselin päähän tulevaa "rullaa" johon kaasuvaijeri tulee kiinni? Omassa ei sellasta oo ja vaijeri pitäs saada kans jossain vaiheessa paikalleen.
Cossun suuttimet on ilmeisesti matala-ohmiset?
Mites -88 9000T Saabin?
Jos tuo mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskutusta, niin sille riittää siis pyörintänopeustieto puolan miinusnavalta, map-tieto ja kaasuläpän asentotunnistimen tieto?
Voiko tässä käyttää is-sierran omaa kaasuläpän asentotunnistinta?
Tarvitseeko se jonkun muunnos-osan?
ohc205 wrote:eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
joo mutta ne on oikein sain sen verran tietoa että ohjelmassa pitää valita oikea asetus että mikä tunnistustapa on käytössä..
mtta en löydä kyseistä asetus paikkaa...
Oma asiani koskee Megasquirt V2.2 boksia jossa EDIS-modaus (tjsp.), mutta yksi seikka on epäselvä... Boksin kasaaja mainitsi että LED17 on kytketty 25 napaan DB-37:ssa, ja mua kiinnostaa tietää että voiko tällöin pinnistä 30 ottaa spout- signaalia kun käytetään TFI-jakajaa (eikä siis EDIS 4)? Vai tarkoittaako tuo sitä että SPOUT otetaan pinnistä 25 oli sitten EDIS tai TFI??
Sen takia kiinnostaa kun olen jo juotellut adapterin, jossa 30 menee efi oharin 36 nastaan.... Tympäisee vähän tehdän uusiksi taas koko hoito jos yksi lanka onkin väärässä paikassa
Ylösveto kysymyksiä.
Sierra joka on hall-anturisella jakajalla tarviiko anturi ylösvetoa?
Sytytysmoduli tarviiko se ylösvetoa? Sytytys toteutetaan LED17:sta käyttäen.
osaisko joku sanoa mikkä johot on sen hall-anturin ku virranjakajan kyljessä on 6 napanen liitin? ja mitä on muut johot?
ja autohan on 86 2.0 ohc sierra..
Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti.. Johdot löytyy vaikka tuolta: http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm
juu tutkeinki sen verra et se oli sytkäyksikkö siin kylessä.. pitää jättää vaa se yksikkö pois ja vetää johot suoraa siihe "liittimeen" mihin tuo sytty-yksikkökin tökätään kiinni..
tane7 wrote:Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti..
Kyllä yksi niistä on Hall-/PIP- johto, se vain kulkee yhden sytkämoduulin nastan läpi. Näkyyhän se tuosta kuvastakin..
Missä tossa ohc:n imusarjassa on paikka imuilman lämpöanturille? Onko se siellä painekotelon perässä, näyttäis kyllä joltain ropulta? ainakin niinku joku pelti vaikuttas olevan.
Vai onko se paikka siinä vasemmassa sivussa lähellä rintapeltiä? (keulasta perään katsottuna)