No Screenshottii asetuksista vaan sit tänne ja kerro mitä jouduit tekemään!teg wrote:PWM:ää? Juu kyllä toimii.Kimmo's wrote:Mua kiinnostais kans toi.... Kokemuksia kellään?hedelma wrote: Onko kukaan onnistunut saamaan tota toimimaan?
Kimmo
Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Moderator: Masi_K
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html
ilmeisesti toi iS:n härpäke ei tarvi mitään modeja lankulle?
ilmeisesti toi iS:n härpäke ei tarvi mitään modeja lankulle?
On se vaan silti hyvä olla toiminnassa. -30C:stäkin kun joutu kylmänä käynnistämään, ni lähti vaan sisälle lämpimään ja kone porisi nopeasti ittesä käynti lämpöön n. 2000:lla kierroksella. Ja kun kerrankin kaasuvaijeri lähti keskellä liikennettä irti, niin pukkasi vaan isompaa pykälää niin pääsi piiloon konepeltiä aukomaan...
Asetuksissa on että mega ei anna kierrosten laskea alle 800 kierroksen, jos näin tapahtuu niin se raottaa lisäilmaventtiiliä. Ja sitten open loopilla toimii tuokin, että kun löysää kaasun, niin mega raottaa jälleen venttiiliä, ja estää kierrosten notkahtamisen, tai koko koneen stumppaamisen. Nuo toimivat arvot vaan pitää kokeilemalla hakea. Eikä oo tullu vieläkään läppäriltä katottua omia arvoja, kun tuo mega taitaa olla ainu mikä ei vittuile.
Asetuksissa on että mega ei anna kierrosten laskea alle 800 kierroksen, jos näin tapahtuu niin se raottaa lisäilmaventtiiliä. Ja sitten open loopilla toimii tuokin, että kun löysää kaasun, niin mega raottaa jälleen venttiiliä, ja estää kierrosten notkahtamisen, tai koko koneen stumppaamisen. Nuo toimivat arvot vaan pitää kokeilemalla hakea. Eikä oo tullu vieläkään läppäriltä katottua omia arvoja, kun tuo mega taitaa olla ainu mikä ei vittuile.
Last edited by Tuoppi on Wed Feb 06, 2008 0:08, edited 1 time in total.
Tein tommosen ratkasun: Kuva1 Kuva2 Kuva3aluhao wrote:Ai s....No minkäslaisia virityksiä porukalla on noissa edis sytkissä tolla signaalipuolella? Kuvia?Ei ole, ainakaan tehtaan jäljiltä.
Itse triggeripyörä on koneistettu billet teräspötkylästä erilaisten työvaiheiden kautta. Pyörää voi kääntää 360 astetta kun avaa kuusiokolopultit, koska systeemi koostuu kolmesta osasta: Itse kiilapyörä, triggeripyörä ja kiristyslevy, jossa on M8 kierteet ja olakkeet joilla kiristyslevy keskitetään. Itse triggeripyörä keskittyy kiilapyörään koneistetusta olakkeesta.
Mä laitoin EDIStä varten Chevyn pikkulohkon nokkaketjun rattaan kiinni siivapyörään.
Rälläkällä yks hammas pois rattaasta, kolme reikää rattaaseen ja niihin senkkaukset. Siivapyörään myös samat 3 reikää ja niihin kiereet. Uppokantaruuveilla ratas kiinni siivapyörään. Lisäksi pellistä taivutettu kiinnike anturille jossa pari jäykistettä ettei taipuile.
Ohessa pari huonolaatuista kuvaa aiheesta:
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_1.jpg
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_2.jpg
- Kimmo
Rälläkällä yks hammas pois rattaasta, kolme reikää rattaaseen ja niihin senkkaukset. Siivapyörään myös samat 3 reikää ja niihin kiereet. Uppokantaruuveilla ratas kiinni siivapyörään. Lisäksi pellistä taivutettu kiinnike anturille jossa pari jäykistettä ettei taipuile.
Ohessa pari huonolaatuista kuvaa aiheesta:
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_1.jpg
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_2.jpg
- Kimmo
-
Paperman77
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Thu Sep 07, 2006 9:00
- Location: Varkaus
- Contact:
-
country sedan
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
-
country sedan
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
Tuosta kuvasta nyt ei ihan hirveästi näy mitään, mutta saako noita Fordin puolaan sopivilla päillä missä on siis ne kaulukseen tulevat kynnet?country sedan wrote:http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
-
country sedan
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Niitä ei taida olla kuin Zetec sarjoina..?JesseT wrote:Tuosta kuvasta nyt ei ihan hirveästi näy mitään, mutta saako noita Fordin puolaan sopivilla päillä missä on siis ne kaulukseen tulevat kynnet?country sedan wrote:http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
Edis-puolaan sopivia piuhoja saa hariselta:
http://www.saunalahti.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm
Tuo 'Kit X' ja siihen kaveriksi sopivan mittaiset piuhat niin setti on valmis.
Itselle hankin nuo ja tyytyväinen olen. hinta oli alle 50 euroa.
- Kimmo
http://www.saunalahti.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm
Tuo 'Kit X' ja siihen kaveriksi sopivan mittaiset piuhat niin setti on valmis.
Itselle hankin nuo ja tyytyväinen olen. hinta oli alle 50 euroa.
- Kimmo
-
Paperman77
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Thu Sep 07, 2006 9:00
- Location: Varkaus
- Contact:
Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?
Ford Sierra Tic
TFI = Thick film integrated tai ignition ? eli se kertonee ainoastaan moduulin 'tyypistä/tuotantoteknologiasta'. Kysehän lienee siis pre (vaiko post ?) EDIS järjestelmästä (a.ka DIS) EEC-IV ohjaimen yhteydessä (paitsi ettei tässä käytetä muita kuin jakajan sisäistä anturia) joka hoitelee puolan varausta itsenäisesti (dwell control), sisältäen myös 10 asteen limp home moodin - näin siis käsittääkseni.Paperman77 wrote:Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?
TFI moduuleita pariakin eri tyyppiä - uusikorisessa Taunuksessa (IS Sierra et. al) muistaakseni 12A297
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm
Sierra Induktiivinen sytytys, mitä muutoksia tarvitaan?
Aion muuttaa kaasarin tilalle ruiskun ja mahdollisesti pienpaine turbo tulee kylkeen kuulerin kanssa.
Mitään katsastusongelmia ei tule, koska auto on vanhempi kuin 1.7.1987.
Ja alusta muutetaan vastaamaan Xr4i 2,8V6 / 2,0T cossua soveltuvin osin.
Mutta nyt asian ytimeen:
Eli tämä on ensimmäisiä sierroja. 1,6 OHC
Sytytys jätetään toistaiseksi alkuperäiseksi, koska se toimii hyvin.
Autossa on:
-Induktiivinen anturi jakajassa.
-Sytytyksen ohjaus yksikössä 6-napaa.
Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?
Tarvitsenko "pulssi muokkaimen" joka muuttaa signaalin kanttiaalloksi?
Miten tälläinen kanttiaalto -muunnin tehdään?
Mitään katsastusongelmia ei tule, koska auto on vanhempi kuin 1.7.1987.
Ja alusta muutetaan vastaamaan Xr4i 2,8V6 / 2,0T cossua soveltuvin osin.
Mutta nyt asian ytimeen:
Eli tämä on ensimmäisiä sierroja. 1,6 OHC
Sytytys jätetään toistaiseksi alkuperäiseksi, koska se toimii hyvin.
Autossa on:
-Induktiivinen anturi jakajassa.
-Sytytyksen ohjaus yksikössä 6-napaa.
Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?
Tarvitsenko "pulssi muokkaimen" joka muuttaa signaalin kanttiaalloksi?
Miten tälläinen kanttiaalto -muunnin tehdään?
Re: Sierra Induktiivinen sytytys, mitä muutoksia tarvitaan?
Miksi et voisi? Äkkiseltään en näe mitään syytä miksi tuo ei onnistuisi. Ja luultavasti on myös yksinkertaisin ja helpoin ratkaisu. Ainoa potentiaalinen ongelmapaikka on häiriöt kierroslukusignaalissa, näitä esiintyy aika usein puolalta otetussa signaalissa. Häiriöt saa kuitenkin useimmiten suodatettua pois aika yksinkertaisella lisäkytkennällä.ohc205 wrote: Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85