Juu mullaki toimii pwm:llä ihan hyvin, 025x1 koodilla. Ei tosin closed loopin kierrosten mukaan, vaikka se onkin päällä. Eipä oo mullakaan tähän screenshottia heittää, kun ei oo läppäriä tässä, enkä kehtaa ulkomuistista valehella nuita...
On se vaan silti hyvä olla toiminnassa. -30C:stäkin kun joutu kylmänä käynnistämään, ni lähti vaan sisälle lämpimään ja kone porisi nopeasti ittesä käynti lämpöön n. 2000:lla kierroksella. Ja kun kerrankin kaasuvaijeri lähti keskellä liikennettä irti, niin pukkasi vaan isompaa pykälää niin pääsi piiloon konepeltiä aukomaan...
Asetuksissa on että mega ei anna kierrosten laskea alle 800 kierroksen, jos näin tapahtuu niin se raottaa lisäilmaventtiiliä. Ja sitten open loopilla toimii tuokin, että kun löysää kaasun, niin mega raottaa jälleen venttiiliä, ja estää kierrosten notkahtamisen, tai koko koneen stumppaamisen. Nuo toimivat arvot vaan pitää kokeilemalla hakea. Eikä oo tullu vieläkään läppäriltä katottua omia arvoja, kun tuo mega taitaa olla ainu mikä ei vittuile.
Last edited by Tuoppi on Wed Feb 06, 2008 0:08, edited 1 time in total.
Ai s....No minkäslaisia virityksiä porukalla on noissa edis sytkissä tolla signaalipuolella? Kuvia?
Tein tommosen ratkasun: Kuva1Kuva2Kuva3
Itse triggeripyörä on koneistettu billet teräspötkylästä erilaisten työvaiheiden kautta. Pyörää voi kääntää 360 astetta kun avaa kuusiokolopultit, koska systeemi koostuu kolmesta osasta: Itse kiilapyörä, triggeripyörä ja kiristyslevy, jossa on M8 kierteet ja olakkeet joilla kiristyslevy keskitetään. Itse triggeripyörä keskittyy kiilapyörään koneistetusta olakkeesta.
Mä laitoin EDIStä varten Chevyn pikkulohkon nokkaketjun rattaan kiinni siivapyörään.
Rälläkällä yks hammas pois rattaasta, kolme reikää rattaaseen ja niihin senkkaukset. Siivapyörään myös samat 3 reikää ja niihin kiereet. Uppokantaruuveilla ratas kiinni siivapyörään. Lisäksi pellistä taivutettu kiinnike anturille jossa pari jäykistettä ettei taipuile.
hedelma wrote:Minkämoisia kylmäkäynnistys setuppei teil on? itellä lähtee todella nihkeesti käyntiin näilläkin ilmoilla.. joutuu minutin melkeen sahailla..
Turbo OHC rata-Sierraan tulossa EDIS sytytys Megasquirtin kanssa. Onko hyviä vinkkejä tai kuvia puolan sijoittelusta (tulipeltiin?) ja millaisia sopivia sytkäpiuhoja löytyy missä olisi pituuttakin? Ensisijainen tavoite tosiaan olisi että puolan voisi pulttaa johonkin muualle kuin koneeseen.
Eli mitä eroa nyt on näillä kahdella motocraftin jakajalla, jossa 6-pinninen liitin. Toisessa liitin on harmaa ja toisessa musta. Jotain juttua löysin asiasta extran sivuilta, mutten ymmärtänyt mitä muutoksia tuollainen musta vaatii (sellainen itsellä).
Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?
Paperman77 wrote:Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?
TFI = Thick film integrated tai ignition ? eli se kertonee ainoastaan moduulin 'tyypistä/tuotantoteknologiasta'. Kysehän lienee siis pre (vaiko post ?) EDIS järjestelmästä (a.ka DIS) EEC-IV ohjaimen yhteydessä (paitsi ettei tässä käytetä muita kuin jakajan sisäistä anturia) joka hoitelee puolan varausta itsenäisesti (dwell control), sisältäen myös 10 asteen limp home moodin - näin siis käsittääkseni.
TFI moduuleita pariakin eri tyyppiä - uusikorisessa Taunuksessa (IS Sierra et. al) muistaakseni 12A297
Aion muuttaa kaasarin tilalle ruiskun ja mahdollisesti pienpaine turbo tulee kylkeen kuulerin kanssa.
Mitään katsastusongelmia ei tule, koska auto on vanhempi kuin 1.7.1987.
Ja alusta muutetaan vastaamaan Xr4i 2,8V6 / 2,0T cossua soveltuvin osin.
Mutta nyt asian ytimeen:
Eli tämä on ensimmäisiä sierroja. 1,6 OHC
Sytytys jätetään toistaiseksi alkuperäiseksi, koska se toimii hyvin.
Autossa on:
ohc205 wrote:
Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?
Miksi et voisi? Äkkiseltään en näe mitään syytä miksi tuo ei onnistuisi. Ja luultavasti on myös yksinkertaisin ja helpoin ratkaisu. Ainoa potentiaalinen ongelmapaikka on häiriöt kierroslukusignaalissa, näitä esiintyy aika usein puolalta otetussa signaalissa. Häiriöt saa kuitenkin useimmiten suodatettua pois aika yksinkertaisella lisäkytkennällä.