BMW 320i turbo ic -87
Moderator: Masi_K
Dwell Settingsjantunen wrote:Mulla toimii bemarin orkkis puolalla nätisti (M20 B25) Sytkämokkula vastaa BOSCH-139 loppuista. Tulpat on NGK BP7ES 0,5mm kärkivälillä. Ahtoja n. 0.6bar koitettu vahingossa n.1.2barEikä rökeltänyt... Mitä oot laittanu dwell (puolan latausaika) asetuksiin?? Bilteman puolakin saattaa olla tussu
Fixed futy, 50% duty cycle

Mitahan noihin latausaikoihin kannattas laittaa..??
Joo voi olla etta tuokin bilteman puola on jo rikki, edellinen pukkas mehut pihalle ja lopuksi ei karsiny ottaa ollenkaa ahtoja ni alko protaa..
Itella BP6ES tulpat, vakio karkivalilla.. Pitaa kokeilla vaihtaa nuo tulpat ja koittaa muuttaa niita latausaikoja, jos se puola ei sit alkais lampenee ja kavis vaikka ostaa taas uuden puolan, maksaa 19,90e

BMW 2.3 TIC
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tässäpä se vika onkin. Ihme olisi, jos puolat kestäisi. Toivoa sopii, että syttykivi on ehjä. Tai voi siinä se toinen puolikas olla ehjä, jos se käytössä oleva on palanut. Kannattaa tarkistaa.WeiJJo wrote: Dwell Settings
Fixed futy, 50% duty cycle![]()
Vaihda siihen fixed dutyyn "dwell control" ja laita aluksi vaikka 5ms starttaukseen ja 3.2ms running dwelliksi. Onhan spark out inverted: no?
Ja kutoskoneeseen ei riitä 3-nastainen triggaus suorasytkään.
Sen alkuperäisen 60-2 pyörän saa toimimaan oikein hyvin bemarin alkuperäisellä vr-anturilla. Sitten tarvitset vielä kutoskoneelle tarkoitetun hukkakipinäpuolan ja 203-loppuisen (boschin) kiven.
Spark out inverted on: YesVauhtivaunu wrote:Tässäpä se vika onkin. Ihme olisi, jos puolat kestäisi. Toivoa sopii, että syttykivi on ehjä. Tai voi siinä se toinen puolikas olla ehjä, jos se käytössä oleva on palanut. Kannattaa tarkistaa.WeiJJo wrote: Dwell Settings
Fixed futy, 50% duty cycle![]()
Vaihda siihen fixed dutyyn "dwell control" ja laita aluksi vaikka 5ms starttaukseen ja 3.2ms running dwelliksi. Onhan spark out inverted: no?
Ja kutoskoneeseen ei riitä 3-nastainen triggaus suorasytkään.
Sen alkuperäisen 60-2 pyörän saa toimimaan oikein hyvin bemarin alkuperäisellä vr-anturilla. Sitten tarvitset vielä kutoskoneelle tarkoitetun hukkakipinäpuolan ja 203-loppuisen (boschin) kiven.

BMW 2.3 TIC
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 25
- Joined: Mon Apr 02, 2007 18:05
- Location: Varkaus
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Kärjellisen puola toimii täysin kärjettömässä, toisinpäin ei sitten mitenkään..! Näissä tapauksissa ei myöskään latausajalla ole oikeastaan käytännössä just mitään merkitystä...
Kärjellisen puolaa käytettäessä ei vain saada tehokkaampaa kipunaa aikaiseksi, joka voi hyvinkin tulla ongelmaksi ahtojen noustessa. Vaparissa ei tätä ongelmaa vastaan tule...
Tai jos näin ei muka jostain syystä olisi, niin sitten en ole pystynyt tuota Rättäriäni ajamaan viimeistä pariakymmentä tuhatta kilsaa..!
Kärjellisen puolaa käytettäessä ei vain saada tehokkaampaa kipunaa aikaiseksi, joka voi hyvinkin tulla ongelmaksi ahtojen noustessa. Vaparissa ei tätä ongelmaa vastaan tule...
Tai jos näin ei muka jostain syystä olisi, niin sitten en ole pystynyt tuota Rättäriäni ajamaan viimeistä pariakymmentä tuhatta kilsaa..!
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Eli tuossa olikin -139 loppuinen sytkä kivi
.. Tänään sitten kokeilin -200 loppuista. Tökkäsin vaan entisen tilalle ja muutin Spark out: no, Dwell settings: Dwell control.. Ei yrittänytkään käyntiin, vaikka lataus aikoja muuttelin 2.5-7.0 ms välillä.. No sitten vaihdoin -139 kiven takas, ei enää silläkään käyntiin, puolankin vaihdoin, ei tule kipinää
Megalla palaa 1 ledi, eikö siellä pitäs yhen vilkuttaa ku starttaa?? Eli mitähän poltin??
Kaikki apu ja neuvo tarpeen. Ja huomena piäs bemarilla töihin päästä 




BMW 2.3 TIC
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
boschin 139-loppuinen ja 200-loppuinen sytytysmoduli eivät ole samanlaisia. Niiden pinnijärjestys ja toimintatapa on täysin erilaisia.
139 laskee itse puolan latausajan ja siinä on sisäinen ylösveto, joten megalla vain maadoitetaan pinni nro 6 sytytyshetkellä. 200-loppuinen kivi sisältää kaksi sytytysyksikköä samassa moduulissa ja on alunperin tarkoitettu ohjaamaan nelisylinterisen moottorin hukkakipinäpuolaa. Sille täytyy olla megassa ylösvetovastus/vastukset ja dwell-control käytössä. 200-kivelläkin voi ohjata kutoskoneen jakajasytytystä, kun moduulista käytetään vain toista päätettä.
139 laskee itse puolan latausajan ja siinä on sisäinen ylösveto, joten megalla vain maadoitetaan pinni nro 6 sytytyshetkellä. 200-loppuinen kivi sisältää kaksi sytytysyksikköä samassa moduulissa ja on alunperin tarkoitettu ohjaamaan nelisylinterisen moottorin hukkakipinäpuolaa. Sille täytyy olla megassa ylösvetovastus/vastukset ja dwell-control käytössä. 200-kivelläkin voi ohjata kutoskoneen jakajasytytystä, kun moduulista käytetään vain toista päätettä.
Tuli tuossa avattua boxi ja siellä näytti olevan yks piuha irti. Se ensin näytti että se on paikallaan mut ku otin siitä kiinni ni se oliki irti, eli olisko vähä käyny lämpimänä ja irronnu??
Kuva boxista, jossa nuolella merkattu se piuha http://kuvablogi.com/nayta/1585647/
Jos joku viitsis tarkistaa että pitääkö tuon olla tuossa
Kuva boxista, jossa nuolella merkattu se piuha http://kuvablogi.com/nayta/1585647/
Jos joku viitsis tarkistaa että pitääkö tuon olla tuossa

BMW 2.3 TIC
Vieläkään en tiedä kuuluuko tuon piuhan olla tuossa, mut sen laitoin ja vaihdoin transistorin Q9 ni alko kipinää tulemaan.. Mutta, auto käy tosi "raskaasti" ja sammuu kun löysää jalan kaasulta. Lambda näyttää niin laihalle että skaala loppuu keskenWeiJJo wrote:Tuli tuossa avattua boxi ja siellä näytti olevan yks piuha irti. Se ensin näytti että se on paikallaan mut ku otin siitä kiinni ni se oliki irti, eli olisko vähä käyny lämpimänä ja irronnu??
Kuva boxista, jossa nuolella merkattu se piuha http://kuvablogi.com/nayta/1585647/
Jos joku viitsis tarkistaa että pitääkö tuon olla tuossa

E: Nyt rupes bemari toimimaan.. Oli yhen transistorin (IFRjotain) 2 jalkaa poikki..
BMW 2.3 TIC