käynnistys ongelmia (ei käynnisty)
Moderator: Masi_K
puritko jakajan?
Puritko jakajan , kun vaihdoit hal- anturin? Jakajaa pyörittävä osa käy molemmin päin jakajan akseliin. Eli sytyttääkö ykkössylinterillä silloin kun siellä on puristustahti, vai vaihtuiko jakajan akselin asento 180 astetta?
peanuts wrote:osaisko kukaan nyt antaa apuja ton koodin päivityksen kans mistä tos edellisel sivuil kirjottelin? löytyykö mistään vanhempia koodeja ku toi 029y4? Viikonloppuna pääsis taas puuhastelee auton paris
Koitappas tsekata spark outputit tunesta, jos sattuis päälleikkäin olemaan sytkälähöt


Mulla on ne outputit seuraavalla tavalla:
FIDLE function: Spark output A
LED17: Squirt
LED 18: IRQ Trigger
LED 19: Spark output B
Tollai ne oli aiemminkin, paitsi tossa FIDLE functionissa oli vaan aiemmassa koodissa Spark output^.
Mut nyt mega herjaa sitä että boksissa on eri .ini tiedosto ku megatunessa (kopioin koodin mukana tulleen .ini tiedoston sinne auton hakemistoon). Muistaakseni herjas jotain et megatunessa on MS1 029y4 ja boksissa S1 029y4 tai jotain.... Pari kertaa kokeilin uusiks päivitellä sitä mut ei auttanu asiaa
FIDLE function: Spark output A
LED17: Squirt
LED 18: IRQ Trigger
LED 19: Spark output B
Tollai ne oli aiemminkin, paitsi tossa FIDLE functionissa oli vaan aiemmassa koodissa Spark output^.
Mut nyt mega herjaa sitä että boksissa on eri .ini tiedosto ku megatunessa (kopioin koodin mukana tulleen .ini tiedoston sinne auton hakemistoon). Muistaakseni herjas jotain et megatunessa on MS1 029y4 ja boksissa S1 029y4 tai jotain.... Pari kertaa kokeilin uusiks päivitellä sitä mut ei auttanu asiaa
Yhden sytkälähdön tartten vaan, eli jakajasytytys käytössä tolla bosch -139 moduulilla. Kattelin vaan aiemmista asetuksista että olis ollu spark output a ja spark output b käytössä, tosin tuntuu että sen jälkeen ku yritin koodia päivittää ni meni vanhatki asetukset jotenkin sekasin. Megatunen configuratorilla ei pysty myöskään tota uutta koodia aktivoimaan, tai siis sitä ei löydy sieltä vaihtoehdoista, vanhempia koodeja kyllä löytyy...
Teeppä kaikki ton ohjeen mukaan niin pitäs skulata. Ite oon poistellu megatunen koneelta ja asennellu sen uudelleen koodin vaihdon jälkeen..... en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta on ainakin kaikki "turhat" tiedon rippeet pois sekaamasta
Kannattaa poistaa myös tuo megasquirt kansio programfilesistä muuten siellä kummittelee nuo vanhat koodinroippeet.... Yks sytkälähtö vain toimintaan
viewtopic.php?t=391


viewtopic.php?t=391
mistähän johtuu, että kun kopion 029v koodin mukana tulleen msns-extra.ini tiedoston sinne car1/mtCfg kansioon niin megatune configurator näyttää msns-extra.ini signatureksi 029q. Edelleenkään en myöskään saa tuolta car1 valikosta aktivoitua configuratorilla tuota koodia, vaikuttaako tämä toimintaan? Muuten seurailin noita jantusen asetuksia, kohta kun pääsen tallille niin kokeilemaan koodia purkkiin sisään....
joopa joo, liian aikaseen sitä taas iloittiin, sisällä kaikki näytti toimivan ihan ok kun sääteli pöytäkoneella. boksi näyttäny rumppaavan bensapumppua päälle ja pois eikä herjannu mitään koodista, mut heti ku laitan boksin autoon kiinni ja usb-serial adapterilla läppäriin kiinni niin alkaa herjata koodista ja bensapumppu rumppaa päälle ja pois. aiemmin toiminu ihan hyvin tolla adapterilla...
voiskohan olla mahdollista että toi prossu ois entinen tosta boksilta? kokeilin päivittää boot jumpperin avulla tota, taas aluks toimi ihan hyvin, sain uudet asetukset tehtyä ym. Sit kun oli pari kertaa sammuttanu virrat ja laittanu uusiks ni veti taas ihan jumiin, MAP näyttää 189, bensapumppua rumppaa taas...
Luehan täältä. Siinä on jotain asetuksista megatunessa eli Useampia set asetuksia tai jotain. Ainakin siinä puhutaan bensapumpun toiminnasta kuin sinulla. YM. Ongelmista
viewtopic.php?t=2721&start=0&postdays=0 ... &highlight
viewtopic.php?t=2721&start=0&postdays=0 ... &highlight
Noniin, nyt sain eilen illal ton boksin jo toimii, kokeilin vielä kerran boot jumpperil lataa ensin vanhemman koodin sisään ja sit päivitin tohon 029v niin nyt se toimii. Nyt pitää palata ton alkuperäsen onhegelman kimppuun mistä koko topicci alko, et jos ton sais jo joskus käyntiin. pitäis päästä katsastukseenki 

Vähän tullu edistystä, vaihdoin uuden startin ja nyt ku vedän sytkän 180' pieleen ni sytyttää putkessa. Vieläkään ei kuitenkaan kone käynnisty ku on oikein tuo järjestys. Laskeeko käynnistys rikastus sen rikastuksen määrän pelkästään sen tietyn lämpötila arvon kohdalta? Huomenna olis tarkotus kokeilla vielä käynnistys rikastuksia pienentää kun aikamoinen bensankatku tulee startatessa. sikäli jännä että mitään asetuksia ei ollut muutettu hall-anturin hajoamisen jälkeen ja ei lähtenyt hallin vaihdon jälkeen käyntiin
Jeepin käynnistysongelmat...
Jooh, ajattelin heittää tämän ketjun alle, kun kerran otsikkokin vastaa aihetta. Elikkäs ongelman nimi on se, että 360cid V8 AMC:n pata ei vaan yksinkertaisesti megasquirtin päivityksen jälkeen starttaa. Ei kirveelläkään. Lupaa kyllä ja on paukauttanut kuulonkin vähäksi aikaa pois putkessa sytytettyään. On täysin vakioruutta, ei syttyohjausta. Extran kautta ajellaan tuota. Mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään vikoja? Voin laitella VE-taulukon ja asetukset näkyviin intterweppiin iltasella kun kotiin pääsen eksymään. Elikkä sitä nyt tässä hajoillessa siihen. Kävi hienosti ennen kuin päivitin tuohon uuteen 029y4 versioon vanhemmasta, mikähän se 026q2 tai joku... Partcon sarjasta siis kyse.
toi omakin vika selvis. sieltä oli sit kuitenki pari männän rengasta jumissa. jostain syystä ei siinä kompuralla testatessa käyny ilmi, mut sit loppujen lopuks nostin kannen irti ku ei jaksanu ihmetellä enää. Nyt tuleekin sit samalla vaihdettuu kaikki laakerit ja tiivisteet alakertaan ton rempan yhteydes. Ainut asia mikä jäi ihmetyttämään on se, että miten hitossa ne renkaat on menny jumiin...
Eipä toi ollu kerenny öljyä poltella, ainakaan mäntien ja tulppien ja venttiilien ulkonäön perusteella. Nyt pikkuhiljaa valmistuu uus kone, vähän rajottaa tuota vauhtia kun ite opiskelee ja on kesätöissä helsingissä ja moottori 300km päässä vanhempien tallilla... Noo jos se siitä pikkuhiljaa. Vähän jäi auki että mikä ne renkaat sitten jumitti, stoorihan meni niin että oltiin vähän hieromassa noita karttoja osakaasulle ja sit otettiin välillä pari rivakampaa kiihdytystäki mut sit tuo ikivanha hall-anturi tuli tiensä päähän ja auto sammu kesken ajon, siitä sit hinattiin tallille ja anturin vaihdon jälkeen ei enää startannu -> männän renkaat jumissa...