tupihepi wrote:tänään itse kävin paikallisella pajalla katseleen arvoja ja näyttivät seuraavalta: CO n. 4,5 ja HC reilun 1000.
Eli pielessä. Lambda-arvo suunnilleen kohdillaan, mutta ei oikein käy enään hyvin kun laihentaa. Eli käy vaan rikkaalla hyvin ja sittten (muistaakseni) CO-arvo nousee liian ylös.
Moottorina audin 5-pyttynen 20V AAN ja n. 690 tuottoiset suuttimet.
Vinkkejä säätämiseen tarvis.
Suuttimet kieltämättä ovat 'melko' suurituottoiset, joten seossuhde tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla rikas. Tuo 0.8 ms ohjattu suihkutusaikakin lienee jo niin pieni ettei suutin käytännössä toimi/ohjaudu oikein - varsinkin jos Injector Settings valikon asetuksissa on inj effective rampup (us) asetettu liian pieneksi (arvon pitäisi olla tyypillisesti luokkaa 700-1100 us). Tietty muillakin asetusvalikon arvoilla vaikutusta eli RTFM.
Ohjaatko suuttimia sequentiaalisesti vaiko batch tyyppisesti ? Entäpä käytäkö pwm ohjausta (inj pwm dc % arvo tällöin alle 100 % tyypillisesti luokkaa 50-70 %) ?
Tuon kokoisilla siis ehdottomasti suuttimien ohjaus sequentiaaliseksi (injector firing alternate banks from h(0) -> 4..0 jne...).