ms ja cossu (kokemuksia?)

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
orsts2
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Fri Oct 21, 2005 16:25

ms ja cossu (kokemuksia?)

Post by orsts2 »

tässä pari yötä näitä ms juttuja selanneena alkaa tuntumaan että se olis oiva vaihtoehto omaan projektiini. Itse en ole mikään elektroniikka nero elikä valmiina pitäs hommata...

tekeekö joku "adapteria" kossun johtosarjaan ms:lle ettei tarvis kauheesti sitä alkuperästä silputa.

joku vois laittaa jotain menestys tarinaa jos on KO: moottoriin ms:n laittanut, vinkkejä vihjeitä ja varotuksia jne.


kiitos
,tuomas
sierra cosworth 4x4 -90
ruot0
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Thu Oct 27, 2005 13:41

Post by ruot0 »

terve kaikille. itselläni olisi myös samanmoinen projekti aluillaan.
joten kiinnostaisi myös kuulla projektiin alkaneita.
odottelen laittetta vielä, oli korjauksessa kylmäkolvausten takia.
mulla on cosan johtosarjan liittimen kartat sellasta adabteria vois kokeilla?
kaikkee ihan ei pysty hyädyntämään EDIS sytkän takia.
pystyykö jollain megan logilla tallentamaan esim sytkä kartan tosta orig lastusta....
Yrkesman
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Tue Apr 12, 2005 17:45
Contact:

Post by Yrkesman »

ruot0 wrote:terve kaikille. itselläni olisi myös samanmoinen projekti aluillaan.
joten kiinnostaisi myös kuulla projektiin alkaneita.
odottelen laittetta vielä, oli korjauksessa kylmäkolvausten takia.
mulla on cosan johtosarjan liittimen kartat sellasta adabteria vois kokeilla?
kaikkee ihan ei pysty hyädyntämään EDIS sytkän takia.
pystyykö jollain megan logilla tallentamaan esim sytkä kartan tosta orig lastusta....
Kyllähän ne originaali kartat sieltä lastulta saa kun vaan vähän jaksaa tutkia niitä hexoja.
BMW E46 328i HX40 - Ecumaster Black
wex4
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Sun Mar 13, 2005 13:42
Location: helsinki

Post by wex4 »

Avataan tämä uudestaan,eli miten "vähillä" muutoksilla megan saa muutettua cossun L8:n antureille "sytkä"sopivaksi.
Tässä vaiheessa ei kiinnosta lämpö ym. vaan nimen omaan sytkän muutokset.Onko helpompaa tehdä hukkakipinä omilla antureilla vai laittaa suosiolla Hall-jakaja.
Täällä oli joskus maininta asiasta nyt en löydä millään.
Auton omistajalla ideana helppo boxien vaihto tien päällä.
CCM1
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Dec 29, 2006 3:30

Post by CCM1 »

Ei Cossuun kannata mitää megaa laittaa..vakio moottoriohjaus jo paljon parempi ku joku mega...lastuja saa vitun halvall cossuun ja toimii ainakin vakio ohjauksell,mega nyt toimii niinku toimii.en vaihtais
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Post by rally_racer »

CCM1 wrote:Ei Cossuun kannata mitää megaa laittaa..vakio moottoriohjaus jo paljon parempi ku joku mega...lastuja saa vitun halvall cossuun ja toimii ainakin vakio ohjauksell,mega nyt toimii niinku toimii.en vaihtais
offiks menee kyl mut...
ei hernemaissipaprikaa nenään mutta miks rekisteröityä tänne ja haukkua mega alimpaan helvettiin mones eri topikis? - Se että sulla sattuu olee riesa jossa on epäonistunu megan asennus ja/tai säädöt niin ei ole suoraan verrannollinen siihen että sitä ei muiden kannattais asentaa...

Niin ja kyl tuol menestystarinois näyttää olevan iha hyvin megal toimivii riesoja. et sellasta.
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
wex4
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Sun Mar 13, 2005 13:42
Location: helsinki

Post by wex4 »

Haukkuminen täällä.Ei ymmärrä.Ehkä huono tinuri.
Lastu viritys kuului mielestäni 1900 luvulle.
Itsellä nyt mm.Haltech x2,hestech,megasqruit.(näissä sytkän ohjaus)enkä lähde niitä keskenään vertaamaan,kiinni niin erilaisissa moottoreissa.
Ja mikään noista ei käy suoraan cosaan,sierra is ja cossu ei sähköisesti ole samoja.
sierra is Hall-jakaja=cosa 4 hammasta kampuralla,2 jakajassa peräkkäin.
Eli jos täytyy muuttaa jotain niin mielelään se olisi boxi.
Post Reply