
MS 2, V 3.0 - Firmware MS2/Extra 3.2.4
Suuttimet: Boschin 0280150040 406cc/min (8kpl)
Triggeröinti HEI-jakajasta (ei siis enää 36-1)
Kone: Oldsmobile 307
Sain tänään käytettyä koneen niin lämpöseksi että WUE-ledi sammui, samalla hetkellä käynti parani eli taitaa vieläkin olla liian rikkaalla? Lambdakorjaus on nollilla ja TPS 100%/s. Kävi kaasuun koskematta n. 1200RPM mutta aina välillä kierrokset haukkasi alas ja sitten taas kävi hyvin. Jakajasta on vielä toistaiseksi bypass johto irti eli käy vielä kiinteällä ennakolla.
Sain jonkun näköistä data logia, mutta USB sarjakaapeli katkoi välillä yhteyttä. Huomasin sellasenkin asian että kun nyppäsin USB-johdon irti niin moottori sammui (läppärissä ei laturi kiinni) mistäs viasta se kertoi?
Toinen ongelma on lambdamittari, se oli mulla hetken säätämässä seoksia CCC-Rochesterille. Kapeakaista signaali ECM:lle joka sääti takaisinkytkennällä 14,7 mutta mittari näytti 17,2. Vaihdoin orkkis lambdan kiinni ja mittari alkoi näyttää 14,7. Eli ilmeisesti mittari näyttää oikein mutta tietokoneelle menevä jännitesignaali kusee. Pitääkös laajakaistat kalibroida jotenkin? Kyseessä Pro Sportin setti autotunelta.
Varmaan perusjututkin päin honkia, mutta kun ei tiedä mitä ei tiedä niin siksipä kysynkin teiltä viisaammilta neuvoja.