Megan valinnasta

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
jtmuti
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Jun 13, 2013 8:12

Megan valinnasta

Post by jtmuti »

Moro,
tässä olisi kysymyksiä teille keillä on käytännön kokemusta kyseisistä aparaateista. Kokoonpanooni tarvitsisin seuraavat ominaisuudet:
6 sylinterisen koneen 6 suuttimen ohjaukset
Vanos output-lähtö venttiilien ajoituksen säädölle
mahdollisesti sisääntulo abs-anturilta luistonestoa varten

Lukemani perusteella ymmärsin, että ainakin MS3 V3 MS3X-lisäkortilla kykenee tuohon ohjaukseen. No kuitenkin muissakin malleissa puhutaan että 1-16 sylinterin ohjaus löytyisi, mutta tämä liittynee vain sytytykseen? Tai sitten joka suuttimelle ei ole erillistä lähtöä. Eli näillä vaatimuksilla MS3X-systeemi on ainoa tuohon kykenevä?

Lisäksi kiinostaisi rakenteleminen niin, että käyttäisi mahdollisimman paljon alkuperäisiä antureita ja komponentteja. Samalla johtosarjaan rakentaisi rinnakkaiset paikat alkuperäisellä ECU:lle ja MS:lle niin, että systeemin saisi helposti muutettua vakio/katsastus-kuntoon.

Kiitoksia vinkeistä ja kommenteista.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Megan valinnasta

Post by Vauhtivaunu »

Voit tehdä asiat helposti tai vaikeasti. MS3:n onnistunut asennus vaatii huomattavasti opiskelua. Toinen vaihtoehto on laittaa valmiiksi mietitty kdfi joka siis on megasquirt pohjainen valmis laite bemariin:

http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50tu.html
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jtmuti
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Jun 13, 2013 8:12

Re: Megan valinnasta

Post by jtmuti »

Tollaseen en ole törmännytkään. Vaikuttais oikeen näppärältä ja kohtuu hintaseltakin. Vois kätevästi varmaan heivata ilmamäärämittarin pois ton kanssa.

Kiitoksia vinkistä.
Post Reply