Moro,
tässä olisi kysymyksiä teille keillä on käytännön kokemusta kyseisistä aparaateista. Kokoonpanooni tarvitsisin seuraavat ominaisuudet:
6 sylinterisen koneen 6 suuttimen ohjaukset
Vanos output-lähtö venttiilien ajoituksen säädölle
mahdollisesti sisääntulo abs-anturilta luistonestoa varten
Lukemani perusteella ymmärsin, että ainakin MS3 V3 MS3X-lisäkortilla kykenee tuohon ohjaukseen. No kuitenkin muissakin malleissa puhutaan että 1-16 sylinterin ohjaus löytyisi, mutta tämä liittynee vain sytytykseen? Tai sitten joka suuttimelle ei ole erillistä lähtöä. Eli näillä vaatimuksilla MS3X-systeemi on ainoa tuohon kykenevä?
Lisäksi kiinostaisi rakenteleminen niin, että käyttäisi mahdollisimman paljon alkuperäisiä antureita ja komponentteja. Samalla johtosarjaan rakentaisi rinnakkaiset paikat alkuperäisellä ECU:lle ja MS:lle niin, että systeemin saisi helposti muutettua vakio/katsastus-kuntoon.
Kiitoksia vinkeistä ja kommenteista.
Megan valinnasta
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Megan valinnasta
Voit tehdä asiat helposti tai vaikeasti. MS3:n onnistunut asennus vaatii huomattavasti opiskelua. Toinen vaihtoehto on laittaa valmiiksi mietitty kdfi joka siis on megasquirt pohjainen valmis laite bemariin:
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50tu.html
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50tu.html
Re: Megan valinnasta
Tollaseen en ole törmännytkään. Vaikuttais oikeen näppärältä ja kohtuu hintaseltakin. Vois kätevästi varmaan heivata ilmamäärämittarin pois ton kanssa.
Kiitoksia vinkistä.
Kiitoksia vinkistä.