2-tahtisen venemoottorin squirttaus

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Yam130
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Jul 19, 2012 8:34

2-tahtisen venemoottorin squirttaus

Post by Yam130 »

Hello kaikki,
Onko kenelläkään kokemuksia 2t venemoottorin muutamisesta kaasarista squirtiksi?
Ajatuksena muuttaa 130 hp Yammu ruiskulle, tehonlisäys ei ole mielessä, enempikin vähä päästöisyys, niinkuin nykymoottoreissa on.
Vai onko turha toivo edes yrittää?
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus

Post by suihkukone »

Tuskin kovin mainittavaa hyötyä, koska ilmeisesti ruiskutat bensan kampikammion kautta?...samanlai se tuore seos karkaa osittain pakoputkeen ja ilma/bensa sekoittuminen ei paljoa eroa kaasarista.

Suoraruiskutus 2-t koneissa, missä on hyötyä tehon ja päästöjen suhteen, bensa ruiskutetaan korkeapaineisena toisiokammiosta suoraan palotilaan niin, että pakokanava ehtii sulkeutua ennen ruiskutusta ettei bensaa mene yhtään hukkaan pakoputkeen.
Semmosen toimivan, jos kotikonstein värkkäät niin "seppä" olet ja varmasti hyvä ja mukava käyttää jne.
Yam130
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Jul 19, 2012 8:34

Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus

Post by Yam130 »

Kaivelin netistä Jammun HPDIn eroja muitten valmistajien DI laitteisiin niin näkyvin ero on ruiskutus- paineessa. Jammun ruiskutuspaine on n. 700 psi:tä verraten kilpailevien 90-250 psi:n paineisiin.

Bareissa siis 48 versus 6.2 - 17 baria

Joten nyt sitten tutkimukseen miten laittaa kansiin suoraan palotilaan ruiskuttavat. Pitänee etsiä enemmän tietoa tosta HPDI:n tekniikasta.

Palataan asiaan hiukan myöhemmin hiukan viisaampana, I hope.
Post Reply