Hello kaikki,
Onko kenelläkään kokemuksia 2t venemoottorin muutamisesta kaasarista squirtiksi?
Ajatuksena muuttaa 130 hp Yammu ruiskulle, tehonlisäys ei ole mielessä, enempikin vähä päästöisyys, niinkuin nykymoottoreissa on.
Vai onko turha toivo edes yrittää?
2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Tuskin kovin mainittavaa hyötyä, koska ilmeisesti ruiskutat bensan kampikammion kautta?...samanlai se tuore seos karkaa osittain pakoputkeen ja ilma/bensa sekoittuminen ei paljoa eroa kaasarista.
Suoraruiskutus 2-t koneissa, missä on hyötyä tehon ja päästöjen suhteen, bensa ruiskutetaan korkeapaineisena toisiokammiosta suoraan palotilaan niin, että pakokanava ehtii sulkeutua ennen ruiskutusta ettei bensaa mene yhtään hukkaan pakoputkeen.
Semmosen toimivan, jos kotikonstein värkkäät niin "seppä" olet ja varmasti hyvä ja mukava käyttää jne.
Suoraruiskutus 2-t koneissa, missä on hyötyä tehon ja päästöjen suhteen, bensa ruiskutetaan korkeapaineisena toisiokammiosta suoraan palotilaan niin, että pakokanava ehtii sulkeutua ennen ruiskutusta ettei bensaa mene yhtään hukkaan pakoputkeen.
Semmosen toimivan, jos kotikonstein värkkäät niin "seppä" olet ja varmasti hyvä ja mukava käyttää jne.
Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Kaivelin netistä Jammun HPDIn eroja muitten valmistajien DI laitteisiin niin näkyvin ero on ruiskutus- paineessa. Jammun ruiskutuspaine on n. 700 psi:tä verraten kilpailevien 90-250 psi:n paineisiin.
Bareissa siis 48 versus 6.2 - 17 baria
Joten nyt sitten tutkimukseen miten laittaa kansiin suoraan palotilaan ruiskuttavat. Pitänee etsiä enemmän tietoa tosta HPDI:n tekniikasta.
Palataan asiaan hiukan myöhemmin hiukan viisaampana, I hope.
Bareissa siis 48 versus 6.2 - 17 baria
Joten nyt sitten tutkimukseen miten laittaa kansiin suoraan palotilaan ruiskuttavat. Pitänee etsiä enemmän tietoa tosta HPDI:n tekniikasta.
Palataan asiaan hiukan myöhemmin hiukan viisaampana, I hope.