Olen asentamassa Megasquirtia Saabin 2.0T16 Turbo koneeseen, ja tuli pieni ongelma tuon MAP-anturin kanssa. Autossa on ahtoja 1,5baaria, mutta mappi ei nouse missään vaiheessa yli 210 kPa:n. Painemittarissa ei ole mitään vikaa, eikä vuotoakaan esiinny missään letkuissa.
Näin ollen kiihdyttäessä mappi ei käytä koko karttaa, vaan jää 210 kPa:n kohdalle vaikka paineita on 1,5baaria(250kPa) ja seos menee laihalle.
Missähän mahtaa olla vika?
Onko vastaavia kokemuksia?
Mikä mättää MAP-anturissa??
Moderator: Masi_K
Ota diodi D1 levyltä pois. Ainakin yksi suomalainen kasaaja on kasannut bokseja joissa diodi on vääränlainen tai viallinen ja leikkaa MAP-anturin jännitteen liian aikaisin kuvatuin seurauksin.
Täysin tarpeeton komponentti muutenkin jos käytetään boksin omaa MAP-anturia. Komponentin tarkoitushan on suojata prosessorin AD-muunninta ylijännitteeltä, mutta mistäs sitä ylijännitettä tulisi kun käyttöjännite prosessorille ja MAP-anturille tulee samalta regulaattorilta ja vieläpä niin että MAP-anturin jännitettä on hieman suodatettu eli se on aavistuksen matalampi. Ulkoisen anturin kanssa tilanne on toinen.
Täysin tarpeeton komponentti muutenkin jos käytetään boksin omaa MAP-anturia. Komponentin tarkoitushan on suojata prosessorin AD-muunninta ylijännitteeltä, mutta mistäs sitä ylijännitettä tulisi kun käyttöjännite prosessorille ja MAP-anturille tulee samalta regulaattorilta ja vieläpä niin että MAP-anturin jännitettä on hieman suodatettu eli se on aavistuksen matalampi. Ulkoisen anturin kanssa tilanne on toinen.