Mikä mättää MAP-anturissa??

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mikes9000
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:11

Mikä mättää MAP-anturissa??

Post by Mikes9000 »

Olen asentamassa Megasquirtia Saabin 2.0T16 Turbo koneeseen, ja tuli pieni ongelma tuon MAP-anturin kanssa. Autossa on ahtoja 1,5baaria, mutta mappi ei nouse missään vaiheessa yli 210 kPa:n. Painemittarissa ei ole mitään vikaa, eikä vuotoakaan esiinny missään letkuissa.
Näin ollen kiihdyttäessä mappi ei käytä koko karttaa, vaan jää 210 kPa:n kohdalle vaikka paineita on 1,5baaria(250kPa) ja seos menee laihalle.
Missähän mahtaa olla vika?
Onko vastaavia kokemuksia?
ast
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Tue Jul 12, 2005 22:57

Post by ast »

Ota diodi D1 levyltä pois. Ainakin yksi suomalainen kasaaja on kasannut bokseja joissa diodi on vääränlainen tai viallinen ja leikkaa MAP-anturin jännitteen liian aikaisin kuvatuin seurauksin.

Täysin tarpeeton komponentti muutenkin jos käytetään boksin omaa MAP-anturia. Komponentin tarkoitushan on suojata prosessorin AD-muunninta ylijännitteeltä, mutta mistäs sitä ylijännitettä tulisi kun käyttöjännite prosessorille ja MAP-anturille tulee samalta regulaattorilta ja vieläpä niin että MAP-anturin jännitettä on hieman suodatettu eli se on aavistuksen matalampi. Ulkoisen anturin kanssa tilanne on toinen.
Mikes9000
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:11

Jep

Post by Mikes9000 »

Tuohan tosiaan voi olla syynä kyseiseen vikaan.
Pitää kokeilla, kun seuraavan kerran ehdin kokeileen tuota.
Post Reply