MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
baijeri88
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Feb 17, 2011 11:17

MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by baijeri88 »

Autossa ei vanosta. Ja vakio-osilla ollaan menossa.
Elikkä ajattelin avata tälle ihan oman topicin kun en löytänyt etsimääni.
Varmasti ongelmia tulee lisääkin, mutta projekti on vielä ihan alkutekijöissään eli,
Mitä kaikkea tarttee laittaa uusiks? Vai meneekö ihan orkkisantureilla?
Tarkotus ois siis alkuperäseen johtosarjaan rakentaa.
Onko kyseisessä koneessa VR vai HALL-anturi? VR ilmeisesti tarvii muunninpiirin..

Tällä hetkellä ostoslistalla on:

MS2 V3.0 rakennussarja
5 ylimäärästä sytkäkivee
PWM tyhjäkäynti modi + tehovastus
Innovate LC-1
Motronic-boksi koteloks

Onko noitte lisäks vielä jotai mitä tarvii?

Jos joku jaksais vähä valasta asiaa nii suuret kiitokset!!

p.s. onnistuuko suoraan ton mukaan: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=879273
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by teg »

baijeri88
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Feb 17, 2011 11:17

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by baijeri88 »

joo on toi jossai yhteydessä tullu vastaan kun oon lueskellu, mut tarkotus ois rakentaa mega iha alusta ite kun samalla oon opinnäytetyötä tosta tekemässä.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by Vauhtivaunu »

baijeri88 wrote:oon opinnäytetyötä tosta tekemässä.
Minkälainen aikataulu sulla tälle hommalle on? Olethan jo lukenut megamanuaalin? Tarvitset lisäksi e34:n kytkentäkaaviot ja aikaa tutustua niihin. Oskilloskooppi on hyvä apu kun sen vr-muunninpiirin toimintaa alkaa tutkia. V3-levyn vr-muunninpiirin säätäminen lukemaan bemarin anturia on toisinaan ollut haastavaa. Henkilökohtaisesti suosittelen LM1815-piirillä tehtyä kytkentää.

Ne sytytyskivet kannattaa laittaa omaan alumiinikoteloonsa jolloin megan kotelo ei tule täyteen hyppyjohdotuksia ja puolan ohjauksen aiheuttamat virtapiikit ei pääse aiheuttamaan häiriötä.

pari linkkiä aiheeseen:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=879273

http://www.new-sweden.com/forum/showthread.php?t=14
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
baijeri88
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Feb 17, 2011 11:17

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by baijeri88 »

kiitos vastauksista.
aikataulu ei oo niin kovin tarkka. Jos ois keväällä valmis niin ois hyvä, mutta ei haittaa jos venähtää loppukesään. :P
Megamanuaalia on tullu lueskeltua.
Täytyypä ruveta tilailee palikkaa ja alkaa tutustumaan oikein huolella aiheeseen.
baijeri88
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Thu Feb 17, 2011 11:17

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by baijeri88 »

Nyt oon alottanu tätä kasausta niin tuli ensimmäinen probleema.

1. Ilmeisesti mun pitää vetää tuo hyppy tosta S12C:stäJS9:in. vai?

2. Mutta pitääkö mun tehä myös nuo alapuolella olevat kytkennät, eli
(1A)JS0 -> IAC1A
(1B)JS1 -> IAC1B
(2A)JS2 -> IAC2A
(2B)JS3 -> IAC2B

3. Ja sit vielä et pitääkö toi JS10 kytkeä IGN vai IGBTIN

Koittanu lukee ja pohtia tota,mutta nyt ei vaan palaset loksahda kohdalleen :?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen

Post by Vauhtivaunu »

baijeri88 wrote: 1. Ilmeisesti mun pitää vetää tuo hyppy tosta S12C:stäJS9:in. vai?

2. Mutta pitääkö mun tehä myös nuo alapuolella olevat kytkennät, eli
(1A)JS0 -> IAC1A
(1B)JS1 -> IAC1B
(2A)JS2 -> IAC2A
(2B)JS3 -> IAC2B
BMW:ssä ei ole askelmoottori-tyyppistä lisäilmaventtiiliä joten noita kytkentöjä ei tarvita. Sensijaan tarvitset TIP120/122-transistorin "idle" piiriin jos haluat ohjata bemarin omaa kolmenapaista venttiiliä. MSnS-extran manuaalissa on kerrottu asiasta.
baijeri88 wrote: 3. Ja sit vielä et pitääkö toi JS10 kytkeä IGN vai IGBTIN
Ei kumpaakaan jos meninaat käyttää M50-koneen puolia. Joudut tekemään ledilähdöistä sytytyslähtöjä. Jos haluat sekventaalisen sytytyksen tarvitset ledilähtöjen lisäksi kaksi muuta lähtöä ja nokka-akselin lukupiirin.

edit: oli jo näköjään linkki ja asiaa muutenkin. Nyt kannattaisi ottaa ja lukea sekä selvittää ajatuksen kanssa tuon megan sytytyspuolen toiminta. Megan kytkentäkaavioiden sisäistäminen ja MSnS-extran manuaalin ymmärtäminen on erittäin tärkeää että sen laitteen kasaaminen onnistuu.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Post Reply