Autossa ei vanosta. Ja vakio-osilla ollaan menossa.
Elikkä ajattelin avata tälle ihan oman topicin kun en löytänyt etsimääni.
Varmasti ongelmia tulee lisääkin, mutta projekti on vielä ihan alkutekijöissään eli,
Mitä kaikkea tarttee laittaa uusiks? Vai meneekö ihan orkkisantureilla?
Tarkotus ois siis alkuperäseen johtosarjaan rakentaa.
Onko kyseisessä koneessa VR vai HALL-anturi? VR ilmeisesti tarvii muunninpiirin..
Tällä hetkellä ostoslistalla on:
MS2 V3.0 rakennussarja
5 ylimäärästä sytkäkivee
PWM tyhjäkäynti modi + tehovastus
Innovate LC-1
Motronic-boksi koteloks
Onko noitte lisäks vielä jotai mitä tarvii?
Jos joku jaksais vähä valasta asiaa nii suuret kiitokset!!
p.s. onnistuuko suoraan ton mukaan: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=879273
MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen
Moderator: Masi_K
Re: MS 2 V3.0 BMW E34 M50B25:seen
joo on toi jossai yhteydessä tullu vastaan kun oon lueskellu, mut tarkotus ois rakentaa mega iha alusta ite kun samalla oon opinnäytetyötä tosta tekemässä.
-
- Megajumala
Minkälainen aikataulu sulla tälle hommalle on? Olethan jo lukenut megamanuaalin? Tarvitset lisäksi e34:n kytkentäkaaviot ja aikaa tutustua niihin. Oskilloskooppi on hyvä apu kun sen vr-muunninpiirin toimintaa alkaa tutkia. V3-levyn vr-muunninpiirin säätäminen lukemaan bemarin anturia on toisinaan ollut haastavaa. Henkilökohtaisesti suosittelen LM1815-piirillä tehtyä kytkentää.baijeri88 wrote:oon opinnäytetyötä tosta tekemässä.
Ne sytytyskivet kannattaa laittaa omaan alumiinikoteloonsa jolloin megan kotelo ei tule täyteen hyppyjohdotuksia ja puolan ohjauksen aiheuttamat virtapiikit ei pääse aiheuttamaan häiriötä.
pari linkkiä aiheeseen:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=879273
http://www.new-sweden.com/forum/showthread.php?t=14
kiitos vastauksista.
aikataulu ei oo niin kovin tarkka. Jos ois keväällä valmis niin ois hyvä, mutta ei haittaa jos venähtää loppukesään.
Megamanuaalia on tullu lueskeltua.
Täytyypä ruveta tilailee palikkaa ja alkaa tutustumaan oikein huolella aiheeseen.
aikataulu ei oo niin kovin tarkka. Jos ois keväällä valmis niin ois hyvä, mutta ei haittaa jos venähtää loppukesään.

Megamanuaalia on tullu lueskeltua.
Täytyypä ruveta tilailee palikkaa ja alkaa tutustumaan oikein huolella aiheeseen.
Nyt oon alottanu tätä kasausta niin tuli ensimmäinen probleema.
1. Ilmeisesti mun pitää vetää tuo hyppy tosta S12C:stäJS9:in. vai?
2. Mutta pitääkö mun tehä myös nuo alapuolella olevat kytkennät, eli
(1A)JS0 -> IAC1A
(1B)JS1 -> IAC1B
(2A)JS2 -> IAC2A
(2B)JS3 -> IAC2B
3. Ja sit vielä et pitääkö toi JS10 kytkeä IGN vai IGBTIN
Koittanu lukee ja pohtia tota,mutta nyt ei vaan palaset loksahda kohdalleen
1. Ilmeisesti mun pitää vetää tuo hyppy tosta S12C:stäJS9:in. vai?
(1A)JS0 -> IAC1A
(1B)JS1 -> IAC1B
(2A)JS2 -> IAC2A
(2B)JS3 -> IAC2B
3. Ja sit vielä et pitääkö toi JS10 kytkeä IGN vai IGBTIN
Koittanu lukee ja pohtia tota,mutta nyt ei vaan palaset loksahda kohdalleen

-
- Megajumala
BMW:ssä ei ole askelmoottori-tyyppistä lisäilmaventtiiliä joten noita kytkentöjä ei tarvita. Sensijaan tarvitset TIP120/122-transistorin "idle" piiriin jos haluat ohjata bemarin omaa kolmenapaista venttiiliä. MSnS-extran manuaalissa on kerrottu asiasta.baijeri88 wrote: 1. Ilmeisesti mun pitää vetää tuo hyppy tosta S12C:stäJS9:in. vai?
(1A)JS0 -> IAC1A
(1B)JS1 -> IAC1B
(2A)JS2 -> IAC2A
(2B)JS3 -> IAC2B
Ei kumpaakaan jos meninaat käyttää M50-koneen puolia. Joudut tekemään ledilähdöistä sytytyslähtöjä. Jos haluat sekventaalisen sytytyksen tarvitset ledilähtöjen lisäksi kaksi muuta lähtöä ja nokka-akselin lukupiirin.baijeri88 wrote: 3. Ja sit vielä et pitääkö toi JS10 kytkeä IGN vai IGBTIN
edit: oli jo näköjään linkki ja asiaa muutenkin. Nyt kannattaisi ottaa ja lukea sekä selvittää ajatuksen kanssa tuon megan sytytyspuolen toiminta. Megan kytkentäkaavioiden sisäistäminen ja MSnS-extran manuaalin ymmärtäminen on erittäin tärkeää että sen laitteen kasaaminen onnistuu.