
dwell settings
Moderator: Masi_K
dwell settings
ongelmana on sytytyksen pätkiminen, logissa ei häiriöitä ja noin 5krpm rupee nykkiin kuin fuel cut ja paukkuu, pinta kaasulla yli ilman ongelmia, puola bosch-407 ja bosch kivet boksissa, lataus aikoja kokeiltu kaiken laisia mut minimum dischargen ajaksi kun laittaa 0.2ms niin kiertää eka vedon mut sitte on kivet tulikuumat running dwell on 1.9ms, minkä vastuksiset piuhat pitäis olla itellä matala ohmiset ja resistanssi tulpat. 

-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tuollaisten ongelmien kanssa kannattaa kokeilla sitä noin 20uF kondensaattoria sytytysyksikön lähelle (maan ja sytytykselle tulevan +12voltin väliin)
Monesti tuo sytytyksen vaatima +12v "notkuu" nopeasti kun puolille kytketään virtaa nopeaan (varsinkin jos jännite on vedetty liian ohuella johdolla)
Konkka toimii tuossa "välivarastona" antanen virtaa nopeasti silloin kuin kuormitus on suuri, samalla häiriötasot (jännitepiikit) pienenevät paljon.
Helpoin kondensaattori tuohon käyttöön on "moottorin käynnistyskondensaattori"
http://www.partco.biz/verkkokauppa/popu ... 72&image=0
jännitekesto on tietenkin yliampuva tuohon , mutta muut ominaisuudet ovat omiaan sytytys systeemiin (matala esr, yleensä abikoilla liitettävä ym..)
Tuota kondesaattorin vaikutusta tuli testailtua ennen megan asennusta autoon "testipenkissä" ilman konkaa kipinä "räpelsi" jo noin 5K-6K rpm tienoilla, konkan kanssa kipinä oli iloinen aina 12k rpm:ään asti.
Monesti tuo sytytyksen vaatima +12v "notkuu" nopeasti kun puolille kytketään virtaa nopeaan (varsinkin jos jännite on vedetty liian ohuella johdolla)
Konkka toimii tuossa "välivarastona" antanen virtaa nopeasti silloin kuin kuormitus on suuri, samalla häiriötasot (jännitepiikit) pienenevät paljon.
Helpoin kondensaattori tuohon käyttöön on "moottorin käynnistyskondensaattori"
http://www.partco.biz/verkkokauppa/popu ... 72&image=0
jännitekesto on tietenkin yliampuva tuohon , mutta muut ominaisuudet ovat omiaan sytytys systeemiin (matala esr, yleensä abikoilla liitettävä ym..)
Tuota kondesaattorin vaikutusta tuli testailtua ennen megan asennusta autoon "testipenkissä" ilman konkaa kipinä "räpelsi" jo noin 5K-6K rpm tienoilla, konkan kanssa kipinä oli iloinen aina 12k rpm:ään asti.