dwell settings

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
miklu
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Wed Feb 06, 2008 21:02

dwell settings

Post by miklu »

ongelmana on sytytyksen pätkiminen, logissa ei häiriöitä ja noin 5krpm rupee nykkiin kuin fuel cut ja paukkuu, pinta kaasulla yli ilman ongelmia, puola bosch-407 ja bosch kivet boksissa, lataus aikoja kokeiltu kaiken laisia mut minimum dischargen ajaksi kun laittaa 0.2ms niin kiertää eka vedon mut sitte on kivet tulikuumat running dwell on 1.9ms, minkä vastuksiset piuhat pitäis olla itellä matala ohmiset ja resistanssi tulpat. :idea:
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Onhan spark inverted oikeinpäin (=yes). Kivet oli varmaan BIP373:set?

-407 puolalle sopiva latausaika on jotain 3.2-4.0 välillä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
miklu
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Wed Feb 06, 2008 21:02

Post by miklu »

spark inverted on yes, kivet on bip373 :roll: täytyy koittaa vielä vastus piuhoilla josko muuttuis :cry:
miklu
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Wed Feb 06, 2008 21:02

Post by miklu »

näköjään vaati vastus johdot ja tulpan kärkivälin pienennyksen 0.7mm>0.4mm lataus ajaksi 4.2ms. Katsotaan kuin pitkälle pääsee ennen kuin joutuu msd blaster2 ja 6al laittaan.
1031
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Mon Jan 18, 2010 13:57

Post by 1031 »

Tuollaisten ongelmien kanssa kannattaa kokeilla sitä noin 20uF kondensaattoria sytytysyksikön lähelle (maan ja sytytykselle tulevan +12voltin väliin)
Monesti tuo sytytyksen vaatima +12v "notkuu" nopeasti kun puolille kytketään virtaa nopeaan (varsinkin jos jännite on vedetty liian ohuella johdolla)
Konkka toimii tuossa "välivarastona" antanen virtaa nopeasti silloin kuin kuormitus on suuri, samalla häiriötasot (jännitepiikit) pienenevät paljon.

Helpoin kondensaattori tuohon käyttöön on "moottorin käynnistyskondensaattori"

http://www.partco.biz/verkkokauppa/popu ... 72&image=0

jännitekesto on tietenkin yliampuva tuohon , mutta muut ominaisuudet ovat omiaan sytytys systeemiin (matala esr, yleensä abikoilla liitettävä ym..)

Tuota kondesaattorin vaikutusta tuli testailtua ennen megan asennusta autoon "testipenkissä" ilman konkaa kipinä "räpelsi" jo noin 5K-6K rpm tienoilla, konkan kanssa kipinä oli iloinen aina 12k rpm:ään asti.
miklu
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Wed Feb 06, 2008 21:02

Post by miklu »

täytyypä kokeilla konkkaa, tuntuis et pitäis pitemmälle päästä ku mitä itellä on tällä hetkellä, mut kiitos vinkistä.
miklu
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Wed Feb 06, 2008 21:02

Post by miklu »

tulipa asennettua msd6al ja blaster3 puola, rupes muuten pelaan hienosti, mut rupes tekeen kierros lukuun piikin aina noin 6,3krpm ja 7,3krpm, voisko johtua tulpan johdoista ku ei vielä saanu accel 300+ johtoja niin olen ajanut vastuksettomilla normi johdoilla, alle 1,6 bar ei tee piikkiä?
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Hyvinkin voi olla niistä tulpanjohdoista kiinni. Koita pienentää kärkiväliä.
Post Reply