tps ohjauksesta?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

tps ohjauksesta?

Post by datsun180 »

elikkä ku laitan megaan sen tps ohjatun bensan syötön päälle ni meneekö sytkäkartta kuitenki paineen mukaan.
Purtsi
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sat Mar 28, 2009 23:48

Post by Purtsi »

Menee, ellei sitä erikseen valitse tps-pohjaiseksi. (näin ainakin msextra 2.1.0 -koodilla)
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

mistä sen pystyy erikseen vaihtamaan mulla on koodina 029 y4
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Täyty olla MS 2 prossu.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

no minä en tiiä mikä tuo mulla on turtanan poksi kuitenki. meneekö siis mulla sytkäki tuon tps:ssän mukaan jos lsitan sen päälle
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Jep, MS1-koodeilla myös sytkä menee TPS-pohjaiseksi kun laitaa alpha-N:n päälle. Tuohon on tosin olemassa viritys, jolla sytkän saa MAP-pohjaiseksi, vaatii koodin ja Megatunen .ini-tiedoston muokkausta. Ohjeita löytyy MS-extran foorumilta.
Arttu
GSX1100 -85
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

sattuukohan kellään olemaan suoraan tuota koodia lähettää voi mulla jäähä tekemättä tuommonen ja kuitenki pitäs auto saada akkiä ajoon. vielä semmosta kysysin että voiko nokan ajoitus aiheuttaa sen että alipaine katoaa ja pakosarja punottaa herkästi kun ajaa?
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

elikkäs siis alipaine ongelman vuoksi tätä modia haen ku ei saa oikeen säätöön kun tyhjäkäynnillä ei laske imusarjaan ku 80 kpa. vai onnistuuko tuohon vaihtaa se prosessori vai pitääkö koko boksi vaihtaa jos haluan sen ms2
Purtsi
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sat Mar 28, 2009 23:48

Post by Purtsi »

Onko sulla mopon läppärungot käytössä kun tollasseet alipaineet on?
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

on joo mopon rungot onko niillä sitte jotain vaikutusta että minkälainen se on alipaine tulee kuitenki poksille joka kurkusta
Purtsi
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sat Mar 28, 2009 23:48

Post by Purtsi »

No henk.koht. en ole ite saanut läppärungoilla tuota alipainetta näyttämään lähellekään samoja lukuja kuin normi imusarjalla. En vaikka olisi käytössä kerääjäsäiliötä ja ties mitä.

Että jos joku on tuossa onnistunut, niin infoa tänne päin :)
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

aa okei että vika välttämättä olekkaan nokassa. mutta pitää kuitenkin sen ajoitus tarkistaa ensin ku tahtoo vetää pakosarjaaki punaseksi vaikka sytkän ei kyllä pitäs olla myöhäsellä
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

mulla on läppärunkoilla ja virinokilla 60kpa alipaineet ja käytän alpha/n .
taitaa jäähä säätöalueet pieneksi jos käyttää map/kieroslukua kartoissa.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

no onko se sitte hyvä jos turbo koneessa menee sytkäki sen tps:ssän mukaan saako säätöihin tarpeeksi hyvin
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Toimiiha se pienillä ahtoilla mutta ite en ainakaa alkas leikikkimään jos paineet menee likellekkää kiloa.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

datsun180 wrote: vielä semmosta kysysin että voiko nokan ajoitus aiheuttaa sen että alipaine katoaa ja pakosarja punottaa herkästi kun ajaa?
Voi aiheuttaa, oli vastaavanlainen tilanne itsellänikin. Alpha-N eli -TPS asetuksilla vähän parani mutta jos ajoitus poskella niin mikään auta.

Tilanne ei parane jos on pieni 8 venttiili kone ja isot läppärungot, turbo ja ajoitukset poskella. Tuota solmua kannattaa lähteä purkamaan tarkistamalla ensin Kaikki ennakot sitten ahtopaineet ja sitten äppärungojen koko tarvittaessa.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

nyt tosiaan vielä käytössä speed density. mutta olisin vaihtanut sen alpha n:nään mutta olen sen verran huono näissä tietokone hommissa että alan mieluummin ettimaan alipaine ongelmaa koneesta niin saa pelaamaan mapin mukaan oikeen. ensin nokan ajoitus pitää mitata sitte hommata uus nokka jos ei ala muuten pelaamaan kun aikalailla vaparin nokka mulla paikollaan. eli häätys hiottaa vakio akselista sopiva akseli. kai se voi johtua sarjan punotus siitäkin että lian huuhteleva nokka ja sitteku sopivan rikkaalla kuitenki oon ajanu nii palaa ylimääränen pakosarjassa.
Post Reply