Venttiili ahtopaineen ohjaukseen?
Moderator: Masi_K
Venttiili ahtopaineen ohjaukseen?
Mistä löytäisin ahtopaineen ohjaukseen solenoidiventtiilin? Pitäisi olla nopeatoiminen ja edullinen. Löytyykö sopivaa jostain Hi-Flex/ vast. liikkeestä ja millä nimellä? Vai löytyykö purkaamolta jostain tietystä automerkistä/ mallista? Aikomus käyttää extrakoodin ahtopaineen ohjausmahdollisuutta Turtanan levyllä.
turbovoimaa
Re: Venttiili ahtopaineen ohjaukseen?
Mulla on Pierburg merkkinen solenoidiventtiili. Ostin sen Tatekin mukana ja maksoin siitä 50euroa. Ilmeisesti noita käytetään jossain VAGeissa ainakin.turbo 245 wrote:Mistä löytäisin ahtopaineen ohjaukseen solenoidiventtiilin? Pitäisi olla nopeatoiminen ja edullinen. Löytyykö sopivaa jostain Hi-Flex/ vast. liikkeestä ja millä nimellä? Vai löytyykö purkaamolta jostain tietystä automerkistä/ mallista? Aikomus käyttää extrakoodin ahtopaineen ohjausmahdollisuutta Turtanan levyllä.
Saabeista ja cossuista löytyy, käytettynä ei varmaan kymppiä kahta enempää maksa.
Vaikka täältä myyntipalstalta
Vaikka täältä myyntipalstalta
Melkein ennemmin suosittelisin - mikäli et aio laittaa jotain teollisuudessa käytettyä 'normi' venttiiliä - VAG:n käyttämää/Eatonin valmistamaa (VAG kaavioissa ns. 'N75') solenoidi venttiiliä.
VAG osanumero esim. '0589 062 83F'
VAG venttiili on rakenteeltaan kestävämpi kuin mainittu Saab/Ford venttiili.
VAG osanumero esim. '0589 062 83F'
VAG venttiili on rakenteeltaan kestävämpi kuin mainittu Saab/Ford venttiili.
onko tietoa,minkä kokonen VAG venttiili on,eli paljonko siitä saa purettua ilmaa,ja onko se letku vai jollain laippa liitoksella,suurin piirtein hintaa,saattaa tarvita useamman(vortech alempaa ahtamaan ja ylhäältä pois),mistä semmosta teollisuuden venttiiliä kannattais katella/kysellä,oon vähä googletellu,mutta ilman mainittavaa tulosta,onko ahtop.ohjausta keretty jo kokeilee extrakoodilla.Benkku wrote:Melkein ennemmin suosittelisin - mikäli et aio laittaa jotain teollisuudessa käytettyä 'normi' venttiiliä - VAG:n käyttämää/Eatonin valmistamaa (VAG kaavioissa ns. 'N75') solenoidi venttiiliä.
VAG osanumero esim. '0589 062 83F'
VAG venttiili on rakenteeltaan kestävämpi kuin mainittu Saab/Ford venttiili.
mulla tyhjäk.säätö toimii ainostaan kylmänä ,tosin se onkin tärkein,venttiili on fordin normi 2johtoinen tyhjäk.solenoidi
teollisuudessa käytetyt venttiilit on yleensä ns pohjalaatta asennuksia,,mutta löytyy niitä myös kierreliitoksella, usein r1/8 tai 1/4 kierteellä,
kannattaa kysyä 3/2 venttiiliä esim Hi-flexiltä tai muusta pneumatiikka liikkeestä,,kelat myydään niihin erikseen,
omassa autossa on hukkaportti sähköohjattu (ei megasquirt) , siinä on käytössä kaksi venttiiliä koska portti pidetään ahtopaineen avulla kiinni ,kunnes se avataan,
kannattaa kysyä 3/2 venttiiliä esim Hi-flexiltä tai muusta pneumatiikka liikkeestä,,kelat myydään niihin erikseen,
omassa autossa on hukkaportti sähköohjattu (ei megasquirt) , siinä on käytössä kaksi venttiiliä koska portti pidetään ahtopaineen avulla kiinni ,kunnes se avataan,
VAG N75 on letkuliitännöillä (yleensä noin 6mm letkuille), ja kokoa on sen verran kun laittaa peukalot vierekkäin. Kolme letkua siihen tulee, yksi paineettomaan tilaan, yksi imusarjaan ja viimeinen hukkaportille. Hintaa on siinä about 80euroa. 034 906 283 K Numeroinen löytyy hyllystä, eli mallista mikä kuuluu S2/RS2 Audeihin. Voin laittaa kuvan kunhan pääsen huomenna talleilla taas 'käymään'
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
- Location: tampere
- Contact:
autokäytössä tuosta venttiilistä taidetaan yleensä käyttää nimeä amal-venttiili. itse aijon laittaa lähes samanlaisen systeemin kuin
nimm. PE-LE. ainoana erona että aijon käyttää yhtä kolmitie venttiiliä.
se siis käytännössä sisältää kaksi venttiiliä. eli kun pääportti sulkeutuu niin samalla toinen portti avautuu ja päästää kellon puolen tyhjäksi.
nimm. PE-LE. ainoana erona että aijon käyttää yhtä kolmitie venttiiliä.
se siis käytännössä sisältää kaksi venttiiliä. eli kun pääportti sulkeutuu niin samalla toinen portti avautuu ja päästää kellon puolen tyhjäksi.
kokeilin itsekin sellaista kytkentää missä oli käytössä vain yksi venttiili, 3/2 venttiili ,,,eli kai tuota voisi kolmitieksi kutsua, kolme liitäntäähän siinä on,jarkkoscosworth wrote:autokäytössä tuosta venttiilistä taidetaan yleensä käyttää nimeä amal-venttiili. itse aijon laittaa lähes samanlaisen systeemin kuin
nimm. PE-LE. ainoana erona että aijon käyttää yhtä kolmitie venttiiliä.
se siis käytännössä sisältää kaksi venttiiliä. eli kun pääportti sulkeutuu niin samalla toinen portti avautuu ja päästää kellon puolen tyhjäksi.
ongelmaksi tuli moottori jarrutus, jolloin portin toiminta muuttui "nurinpäin" eli imusarjan alipaine imaisi portin auki, no eihän tuosta ole muuta haittaa kuin epämielyttävä ääni, varsinkin kun portin poistoputki tulee suoraan konepellistä läpi,
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Pystyykö apaineita ohjaamaan täysin elektronisesti, siis pelkällä solenoidilla, vai onko järjestelmä suunniteltu niin että normaalille paineella toimivalle hukkaportille säädetään ilman kulkua solenoidilla?
Pitäis keksiä keino millä saa tuon oman kulkineen muutoskatsatettua jollain 0,2-0,3 ahdoilla,että ei tehot kasva liikaa.
Tai sitten jumittaa hukkaportin kokonaan auki tehonmittauksen ja katsastuksen ajaks..
Pitäis keksiä keino millä saa tuon oman kulkineen muutoskatsatettua jollain 0,2-0,3 ahdoilla,että ei tehot kasva liikaa.
Tai sitten jumittaa hukkaportin kokonaan auki tehonmittauksen ja katsastuksen ajaks..

ReeL12
Subaru Justy 1,2
Subaru Justy 1,2