Chevyn 350 EFI käynnistyy vain ilman lämpöanturia
Moderator: Masi_K
Chevyn 350 EFI käynnistyy vain ilman lämpöanturia
Ensimmäinen megasquirt projektini ja ensimmäiset savut otettu Chevyn 350 EFI koneesta. Mega ohjaa TBI suuttimia ja 8-pin HEI sytkää.
Lähti käyntiin lähes laakista, mutta käy vain silloin, kun lämpöanturin piuha on irti! Eli mega näyttää tällöin lämpötilaksi -40 pakkasta. Jos piuhan tökkää kiinni, niin ei lupaakaan. Muuten käy tyhjää tasaisesti ja ottaa hiukan kierroksiakin.
Arvelen, että liittyy jotenkin suuttimien virransaantiin tai aukeamiseen. Suuttimet ovat matalaohmiset ja molemmissa on sarjassa jotkut 6-7 ohmiset vastukset. En uskaltanut ihan kokonaan poistaa PWM current limit arvoa (85%) ja PWM time threshold on "vain" 5 ms. Mitäs noihin vois laittaa? Vai mitä tälle voi tehdä?
Kimmo
Lähti käyntiin lähes laakista, mutta käy vain silloin, kun lämpöanturin piuha on irti! Eli mega näyttää tällöin lämpötilaksi -40 pakkasta. Jos piuhan tökkää kiinni, niin ei lupaakaan. Muuten käy tyhjää tasaisesti ja ottaa hiukan kierroksiakin.
Arvelen, että liittyy jotenkin suuttimien virransaantiin tai aukeamiseen. Suuttimet ovat matalaohmiset ja molemmissa on sarjassa jotkut 6-7 ohmiset vastukset. En uskaltanut ihan kokonaan poistaa PWM current limit arvoa (85%) ja PWM time threshold on "vain" 5 ms. Mitäs noihin vois laittaa? Vai mitä tälle voi tehdä?
Kimmo
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Suuttimia on 2 kpl ja kooltaan 55 lb/hr (GM oranssi värikoodi)
Kyllä jotain luulin laskeneeni, mutta vähän hakusessa vielä nämä käsitteet...Arvot Engine constant 1 kohdassa ovat tällaiset:
http://koti.phnet.fi/liski/Constants.jpg
Kyllä jotain luulin laskeneeni, mutta vähän hakusessa vielä nämä käsitteet...Arvot Engine constant 1 kohdassa ovat tällaiset:
http://koti.phnet.fi/liski/Constants.jpg
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Mulla oli TBI:n kanssa oisko ollut jotkin 5 ohmin vastukset ilman virranrajoituksia.
Tarkastan asian huomenna.
Megamanuaalin regfuel-laskuri antoi tulokseksi 8.3 eli aika lähelle.
Tarkastan asian huomenna.
Megamanuaalin regfuel-laskuri antoi tulokseksi 8.3 eli aika lähelle.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Katso vaan joo, niin uskallan ehkä sitten poistaa virranrajoitukset.MrFairlane wrote:Mulla oli TBI:n kanssa oisko ollut jotkin 5 ohmin vastukset ilman virranrajoituksia.
Tarkastan asian huomenna.
Megamanuaalin regfuel-laskuri antoi tulokseksi 8.3 eli aika lähelle.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Vastukset ovat tuollaisen 5.7 ohmia ja suuttimet 1.2 ohmia
Suuttimet ovat veekutosesta, joten taisivat olla 46 lb/hr-versiot.
OT: Bensanpainetta saa nostettua pistämällä prikkaa bensanpaineensäätimen jousen alle, jos mielii lisää soppaa koneeseen.
Taisin loppujen lopuksi ajaa jollain 1.3 barin paineilla.
Suuttimet ovat veekutosesta, joten taisivat olla 46 lb/hr-versiot.
OT: Bensanpainetta saa nostettua pistämällä prikkaa bensanpaineensäätimen jousen alle, jos mielii lisää soppaa koneeseen.
Taisin loppujen lopuksi ajaa jollain 1.3 barin paineilla.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Käyttelin vielä konetta ja se tosiaan käy, kun lämpöanturin piuha on irti ja sammuu samantien, kun tökkää piuhan käydessäkin kiinni.
Mutta, aika samat vastukset on tuossa minunkin koneessa. Kokeilen ottaa virtarajoitukset pois ja katsotaan mitä tapahtuu...
Mutta, aika samat vastukset on tuossa minunkin koneessa. Kokeilen ottaa virtarajoitukset pois ja katsotaan mitä tapahtuu...
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Pistä msq-filu ja logia näytille, niin tutkitaan asiaa.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Nyt kone taas käynnistyikin piuha kiinni, mutta sammui melkein heti. Tässä lokia piuhan kanssa:
http://koti.phnet.fi/liski/lampoanturil ... nnisty.xls
Tässä lokia ilman piuhaa, jolloin käy suht ok:
http://koti.phnet.fi/liski/IlmanLampoan ... ayntia.xls
Ja tässä msq:
http://koti.phnet.fi/liski/350tbi-eka.msq
http://koti.phnet.fi/liski/lampoanturil ... nnisty.xls
Tässä lokia ilman piuhaa, jolloin käy suht ok:
http://koti.phnet.fi/liski/IlmanLampoan ... ayntia.xls
Ja tässä msq:
http://koti.phnet.fi/liski/350tbi-eka.msq
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Pikavilkaisulla logien perusteella:
Miksi ASE on päällä yli kolmattakymmentä sekuntia, kun 10s olisi ihan riittävä?
Miksi ASE on päällä yli kolmattakymmentä sekuntia, kun 10s olisi ihan riittävä?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Sain vihdoin tuon msq:n auki ja aika normaalilta se näytti, mutta jos sulla on sama TPS-anturi, kuin minulla, niin TPSdot treshhold näyttäisi olevan aivan liian alhaalla.
Tuo selittäisi huonon käynnin, mutta en kyllä tiedä miten korjaantuisi reilulla rikastuksella.
Lähetin YV:nä muinaisen MSQ:n TBI ajoilta. Tee tuosta litaniasta txt-filu ja muuta päätteeksi .msq
Tuo selittäisi huonon käynnin, mutta en kyllä tiedä miten korjaantuisi reilulla rikastuksella.
Lähetin YV:nä muinaisen MSQ:n TBI ajoilta. Tee tuosta litaniasta txt-filu ja muuta päätteeksi .msq
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Kiitos fileestä. Ainakin AfterStartEnrichment-taulukossa sulla oli lähes kolminkertaiset arvot omaani verrattuna. Sain asetuksillasi koneen käymään ja jäi jopa käymään tyhjäkäyntiä. Tosin vaeltelee aika paljon.
TPS arvosta en osaa sanoa mitään. Kalibroin TPS:n uudestaan ja nyt kalibrointi-ikkunaan tulee arvot 36 ja 255.
Pitää nyt vain käyttää konetta enemmän, että pääsee sinuiksi Megan kanssa. Ensin pitää vaan tehdä jonkinlainen pakoputki tallista ulos. Kone on nyt pukissa sisällä tallissa ja pelkät pakosarjat kiinni. Ei kauaa viitsi käyttää... ovi aukikin tulee äkkiä kylmä...
TPS arvosta en osaa sanoa mitään. Kalibroin TPS:n uudestaan ja nyt kalibrointi-ikkunaan tulee arvot 36 ja 255.
Pitää nyt vain käyttää konetta enemmän, että pääsee sinuiksi Megan kanssa. Ensin pitää vaan tehdä jonkinlainen pakoputki tallista ulos. Kone on nyt pukissa sisällä tallissa ja pelkät pakosarjat kiinni. Ei kauaa viitsi käyttää... ovi aukikin tulee äkkiä kylmä...
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
Tyhjäkäynti on edelleen parempi ilman lämpöanturin piuhaa.
Mitkä kaikki asetukset vaikuttavat siihen, kun kone KÄY JO tyhjäkäyntiä? Cranking asetukset eivät käsittääkseni enää ole voimassa? Onko tyhjäkäynnillä enää voimassa muut, kuin VE-table ja ASE-asetukset? Vai jotain muuta vielä?
Mitkä kaikki asetukset vaikuttavat siihen, kun kone KÄY JO tyhjäkäyntiä? Cranking asetukset eivät käsittääkseni enää ole voimassa? Onko tyhjäkäynnillä enää voimassa muut, kuin VE-table ja ASE-asetukset? Vai jotain muuta vielä?
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Sammuuko se sitten suoraan ASE:n jälkeen?
Käykö kone paremmin, jos laitat ASE:een vaikka 20 prosenttia lisää koko alueelle?
Käykö kone paremmin, jos laitat ASE:een vaikka 20 prosenttia lisää koko alueelle?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
No niin, pakokaasut menee nyt siististi ulos tallista.
Kone ei siis sammu ASE:n jälkeen, vaan alkaa käydä huonosti. Se ei käy tyhjäkäyntiä, eikä tasakaasulla muutenkaan. Pysyy käynnissä, kun kääntelee kokoajan kaasua. Ilmeisesti ei vaan saa kakkua tarpeeksi.
Taitaa olla sytkässäkin jotain häikkää. Pitäisikö ledien 1 ja 3 vilkkua sytytysten tahdissa GM HEI 7 / 8 modulilla? Saattaa tosin olla, että olen määritellyt sytytyksen kiinteäksi 10 asteeksi. Ajoituslampulla sytkä on oikeastikin laitettu tuohon 10 asteeseen jakajaa kääntämällä.
Kone ei siis sammu ASE:n jälkeen, vaan alkaa käydä huonosti. Se ei käy tyhjäkäyntiä, eikä tasakaasulla muutenkaan. Pysyy käynnissä, kun kääntelee kokoajan kaasua. Ilmeisesti ei vaan saa kakkua tarpeeksi.
Taitaa olla sytkässäkin jotain häikkää. Pitäisikö ledien 1 ja 3 vilkkua sytytysten tahdissa GM HEI 7 / 8 modulilla? Saattaa tosin olla, että olen määritellyt sytytyksen kiinteäksi 10 asteeksi. Ajoituslampulla sytkä on oikeastikin laitettu tuohon 10 asteeseen jakajaa kääntämällä.
Mustang GT, Audi A6 Quattro, Massey Ferguson 590