Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia

Post by Volkkarijermu »

Postakkaas tähän vähä tietoa mikä tyhjäkäyniventtiili on käytössä, mikä megan versio ja millä asetuksilla toimii.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Tästä täytynee vetää johtopäätös että kukaan ei oo saanu toimimaan :D
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

ford 2 napainen, MS 1 V2.2,hr 10d2 koodi, eikä saatu kun kone sammumaan, kun venttiilin johto kiinnitettiin megaan, eli mega sekos -> auto sammui :D

ei tosin kokeiltukaan kuin 3 kertaa ja siirryttiin sitten säätämään muita juttuja, tulevaisuudessa olis tavoite saada tuokin toimimaan :roll:
antti o
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Feb 25, 2005 19:08
Contact:

Post by antti o »

Megasquirt V2.2, fordin 2 napainen tyhjäkäyntiventtiili:
Extra Hires 10G

Image

Image
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Saatiinpahan se omaki vena (FORD 928F9F715AE) toimimaan ihan riittävällä tapaa alla olevilla asetuksilla. Koodi on MS2 extra 2.1.0:


Image
Image
Image
Image
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Laita tuo rpmDOT threshold tuosta 50 rpm/sec tuonne about 450-500 rpm/sec paikkeille, niin se pelastaa joskus jos ei meinaa lähteä closed looppi päälle.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Mistä huomaa ettei closed looppi meinaa mennä päälle? Noi PID lockoutit on vähä hepreaa ku ei oikeen taho löytyä selitystä noihin ees googgelilla tai megafoorumeilta.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Megassa on "CL idle" vihreänä kun se aktiovituu. Parametreistä löytyy tietoa:

http://www.msextra.com/viewtopic.php?f=91&t=30441

Yksi säätöohje on, että säädä I:tä isommaksi kunnes oskilloi ja siitä hivenen pienemmälle. P:tä kasvatat niin, että voit lähteä liikkelle koskematta kaasuun.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

I:n ja P:n säätämistä suurin osa oli ja tuntuu että toi on paras yhdistelmä. P:tä kasvattamalla sai paremmin lähteen paikaltaan, mutta oire korkeilla P:n arvoilla oli että jos äkisti vetäs valot+pitkät ja takalasinlämppärin päälle, niin alko tyhjäkäynti oskilloimaan vähäks aikaa ennenku rauhottu.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

D:llä saattaa saada kuriin nuo äkilliset kuormanmuutokset, kuten yhtäkkinen laturin rasitus.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Okkei eli säätämistä säätämisen perään. Onkohan kellään tietoa millä taajuudella toi vena on pistetty toimimaan Fordeissa? Nythän mulla se kerroin on 5. Käsittääkseni kai orkkissysteemissä se on selkeesti korkeempi?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Aika korkealta vaikuttaa se 5... se vieläpä huonontaa säätötarkkuutta, kuten siinä sivulla lukeekin...
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Tommosen huomasin että jos moottorijarrutuksella himmailee alamäkee alas ja kierroksen hiljalleen laskee, vaikkapa vähä alle kahden tonnin, niin kytkintä painamalla kiekat helposti tipahtaa kertalaakista jonnekkin 800-900 väliin.

Sitten kylmänä jos laskee kierroksia hiljalleen ja alkaa targettikierrokset lähenemään, niin pwm hyppää "idle valve closed duty"-arvosta heti ilman mitään ramppeja ja aiheuttaa kierroksen hetkellisen pomppaamisen ylös vaikka kaasupoljinta päästää pikkuhiljaa.

Lienee siis turha puhua toimivista asetuksista :D

Jatketaan säätöä...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Jos kierrokset pääsevät tippumaan niin alas, että mega menee "cranking" tilaan niin PWM venttiili hyppää oitis cranking pwm arvoon.


Ps. TPS thresholdin laittaisin pienemmäksi kuin 2%.. Varsinkin hitaasti kaasupoljinta suljettaessa käy helposti niin, että TPS tippuu alle 2% mutta läppää pidetään jalalla auki ja tyhjäkäyntiventtiili taistelee sitä vastaan.
mmk
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Sun May 01, 2011 12:21

Re: Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia

Post by mmk »

Osaisiko joku antaa vinkkiä mikä on closed-loop idlessä vikana. Muuten toimii hyvin mutta välillä jää kierrokset jonnekin yli 1100 rpm vaikka target on 900 rpm. Cl-idle on kuitenkin tunerstudion mukaan aktiivinen silloinkin. Välillä saa pitempäänkin härnätä ennen kuin jää huutamaan, välillä taas jää helpommin. Pari kertaa on jäänyt liian alaskin, jonnekin 700 rpm tuntumaan.

Olen yrittänyt päivätolkulla muutella asetuksia mutta tuohon ei lääkettä tunnu löytyvän, ei vain jostain syystä lähde pulssisuhdetta tiputtamaan.

MS2 v3.0 2.1.0d, venttiilinä Boschin 2-napainen volvosta.

Tällaiset asetukset jäi viimeksi.

Image
Post Reply