Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia
Postakkaas tähän vähä tietoa mikä tyhjäkäyniventtiili on käytössä, mikä megan versio ja millä asetuksilla toimii.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Tästä täytynee vetää johtopäätös että kukaan ei oo saanu toimimaan 

www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Saatiinpahan se omaki vena (FORD 928F9F715AE) toimimaan ihan riittävällä tapaa alla olevilla asetuksilla. Koodi on MS2 extra 2.1.0:








www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mistä huomaa ettei closed looppi meinaa mennä päälle? Noi PID lockoutit on vähä hepreaa ku ei oikeen taho löytyä selitystä noihin ees googgelilla tai megafoorumeilta.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Megassa on "CL idle" vihreänä kun se aktiovituu. Parametreistä löytyy tietoa:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?f=91&t=30441
Yksi säätöohje on, että säädä I:tä isommaksi kunnes oskilloi ja siitä hivenen pienemmälle. P:tä kasvatat niin, että voit lähteä liikkelle koskematta kaasuun.
http://www.msextra.com/viewtopic.php?f=91&t=30441
Yksi säätöohje on, että säädä I:tä isommaksi kunnes oskilloi ja siitä hivenen pienemmälle. P:tä kasvatat niin, että voit lähteä liikkelle koskematta kaasuun.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
I:n ja P:n säätämistä suurin osa oli ja tuntuu että toi on paras yhdistelmä. P:tä kasvattamalla sai paremmin lähteen paikaltaan, mutta oire korkeilla P:n arvoilla oli että jos äkisti vetäs valot+pitkät ja takalasinlämppärin päälle, niin alko tyhjäkäynti oskilloimaan vähäks aikaa ennenku rauhottu.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Okkei eli säätämistä säätämisen perään. Onkohan kellään tietoa millä taajuudella toi vena on pistetty toimimaan Fordeissa? Nythän mulla se kerroin on 5. Käsittääkseni kai orkkissysteemissä se on selkeesti korkeempi?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Tommosen huomasin että jos moottorijarrutuksella himmailee alamäkee alas ja kierroksen hiljalleen laskee, vaikkapa vähä alle kahden tonnin, niin kytkintä painamalla kiekat helposti tipahtaa kertalaakista jonnekkin 800-900 väliin.
Sitten kylmänä jos laskee kierroksia hiljalleen ja alkaa targettikierrokset lähenemään, niin pwm hyppää "idle valve closed duty"-arvosta heti ilman mitään ramppeja ja aiheuttaa kierroksen hetkellisen pomppaamisen ylös vaikka kaasupoljinta päästää pikkuhiljaa.
Lienee siis turha puhua toimivista asetuksista
Jatketaan säätöä...
Sitten kylmänä jos laskee kierroksia hiljalleen ja alkaa targettikierrokset lähenemään, niin pwm hyppää "idle valve closed duty"-arvosta heti ilman mitään ramppeja ja aiheuttaa kierroksen hetkellisen pomppaamisen ylös vaikka kaasupoljinta päästää pikkuhiljaa.
Lienee siis turha puhua toimivista asetuksista

Jatketaan säätöä...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Jos kierrokset pääsevät tippumaan niin alas, että mega menee "cranking" tilaan niin PWM venttiili hyppää oitis cranking pwm arvoon.
Ps. TPS thresholdin laittaisin pienemmäksi kuin 2%.. Varsinkin hitaasti kaasupoljinta suljettaessa käy helposti niin, että TPS tippuu alle 2% mutta läppää pidetään jalalla auki ja tyhjäkäyntiventtiili taistelee sitä vastaan.
Ps. TPS thresholdin laittaisin pienemmäksi kuin 2%.. Varsinkin hitaasti kaasupoljinta suljettaessa käy helposti niin, että TPS tippuu alle 2% mutta läppää pidetään jalalla auki ja tyhjäkäyntiventtiili taistelee sitä vastaan.
Re: Toimivia tyhjäkäyntivenojen asetuksia
Osaisiko joku antaa vinkkiä mikä on closed-loop idlessä vikana. Muuten toimii hyvin mutta välillä jää kierrokset jonnekin yli 1100 rpm vaikka target on 900 rpm. Cl-idle on kuitenkin tunerstudion mukaan aktiivinen silloinkin. Välillä saa pitempäänkin härnätä ennen kuin jää huutamaan, välillä taas jää helpommin. Pari kertaa on jäänyt liian alaskin, jonnekin 700 rpm tuntumaan.
Olen yrittänyt päivätolkulla muutella asetuksia mutta tuohon ei lääkettä tunnu löytyvän, ei vain jostain syystä lähde pulssisuhdetta tiputtamaan.
MS2 v3.0 2.1.0d, venttiilinä Boschin 2-napainen volvosta.
Tällaiset asetukset jäi viimeksi.

Olen yrittänyt päivätolkulla muutella asetuksia mutta tuohon ei lääkettä tunnu löytyvän, ei vain jostain syystä lähde pulssisuhdetta tiputtamaan.
MS2 v3.0 2.1.0d, venttiilinä Boschin 2-napainen volvosta.
Tällaiset asetukset jäi viimeksi.
