Warmup häröä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
Warmup häröä
Ongelma ei ole enää akuutti, mutta kysyn kumminkin.
Mistä mahtoi johtua, että MS oli koko ajan warmup- tilassa, ei tippunut alle 116% realtime displayssa.
Kaikki MT:ssa näkyvät asetukset oli oikein.
Overrun fuelcut ei myöskään toiminut, johtuikohan samasta asiasta..?
Ongelmat poistui koodi päivityksellä hr 9 jotain -> hr 10g.
Käynnistyvyys parani huomattavasti sekä kylmänä että kuumana.
Lämpötila anturien arvot oli muutettu Easythermillä, olisiko siinä voinut jotain ryssiintyä/jäädä puuttumaan..?
Mistä mahtoi johtua, että MS oli koko ajan warmup- tilassa, ei tippunut alle 116% realtime displayssa.
Kaikki MT:ssa näkyvät asetukset oli oikein.
Overrun fuelcut ei myöskään toiminut, johtuikohan samasta asiasta..?
Ongelmat poistui koodi päivityksellä hr 9 jotain -> hr 10g.
Käynnistyvyys parani huomattavasti sekä kylmänä että kuumana.
Lämpötila anturien arvot oli muutettu Easythermillä, olisiko siinä voinut jotain ryssiintyä/jäädä puuttumaan..?
-
- Megasquirttaaja
Olihan tästä aihekin olemassa, nostellaans siis...
Olen kokeillut nyt 029Y4 ja hr10g koodeja ja molemmilla warmup-% jää jumittamaan johonkin 116 ja 130 välille, eikä fidle mene koskaan pois päältä. CLT näyttää Megatunessa juuri niinkuin kuuluukin ja fidle treshold on 45 astetta, mutta silti ei toimi...? Mitähän olen ryssinyt?
fidle ohjaa releen maata, joka ohjaa Fordin orkkis venttiiliä, joka on alunperin ollut PWM ohjattu, mutta toimii noinkin. Pitäisi vaan saada se jotenkin pois päältä...
Olen kokeillut nyt 029Y4 ja hr10g koodeja ja molemmilla warmup-% jää jumittamaan johonkin 116 ja 130 välille, eikä fidle mene koskaan pois päältä. CLT näyttää Megatunessa juuri niinkuin kuuluukin ja fidle treshold on 45 astetta, mutta silti ei toimi...? Mitähän olen ryssinyt?
fidle ohjaa releen maata, joka ohjaa Fordin orkkis venttiiliä, joka on alunperin ollut PWM ohjattu, mutta toimii noinkin. Pitäisi vaan saada se jotenkin pois päältä...
54astC 102% 71astC 100%, en ole muuttanut loppupäätä noista vielä lainkaan, se osoitinnuoli menee kyllä alimpaan lukemaan lämpötilan mukana, mutta se warmup-% näyttää jotain ihan muuta. Se warmup-valo ei pala koskaan silloin kun moottori ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa se ei sammu lainkaan..?!
Edit: Jaa pitäsköhän opetella käyttämään noita ohjelmia, mulla on ne .inc tiedostot vain koodin \src kansiossa ja megatune\mtcfg kansiossa, auton \mtcfg kansiossa ei ole mitään. Vaan liekö tuolla merkitystä, kun lämpötilat näkyy oikein...?
Edit: Jaa pitäsköhän opetella käyttämään noita ohjelmia, mulla on ne .inc tiedostot vain koodin \src kansiossa ja megatune\mtcfg kansiossa, auton \mtcfg kansiossa ei ole mitään. Vaan liekö tuolla merkitystä, kun lämpötilat näkyy oikein...?
Jep, täälläkään ei warm up- lämmitysrikastukset toimi, eli arvoja olen kokeillut muuttaa 120-250%, ja ei mitään vaikutusta.
Ja afterstart-rikastukset sama homma, ei vaikutusta vaikka miten arvoja muuttaa?
Realtimen mukaan kyllä kummatkin rikastukset menee pois päältä oikein.
Lämpötilat mega näyttää jonkin verran yläkanttiin CLT n.5C ja MAT n.8C liikaa, onko vaikutusta? tai onko joku ini.tiedosto väärin?
Kyseessä siis MS1 V2.2 ja Koodi on hr_10d2.
Ja afterstart-rikastukset sama homma, ei vaikutusta vaikka miten arvoja muuttaa?
Realtimen mukaan kyllä kummatkin rikastukset menee pois päältä oikein.
Lämpötilat mega näyttää jonkin verran yläkanttiin CLT n.5C ja MAT n.8C liikaa, onko vaikutusta? tai onko joku ini.tiedosto väärin?
Kyseessä siis MS1 V2.2 ja Koodi on hr_10d2.
Mitä tuo "ei mitään vaikutusta" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Koneen toiminta ei muutu mitenkään vai edes Megan raportoimat ruiskutusajat eivät muutu?
Koodin päivittämistä kannattaisi ehkä kokeilla ensimmäisenä. Jossain hr-koodin versiossa oli bugi, jonka takia muita kuin 2,5barin MAP-antureita käytettäessä rikastukset rajoittuivat johonkin melko alhaiseen arvoon. En nyt muista olisiko se jo korjattu tuohon 10d-versioon.
Koodin päivittämistä kannattaisi ehkä kokeilla ensimmäisenä. Jossain hr-koodin versiossa oli bugi, jonka takia muita kuin 2,5barin MAP-antureita käytettäessä rikastukset rajoittuivat johonkin melko alhaiseen arvoon. En nyt muista olisiko se jo korjattu tuohon 10d-versioon.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Jep, jos PW-arvot ei muutu rikastuksien mukana, niin sitten lienee vikaa koodissa. Mikä MAP-anturi sinulla muuten on käytössä? Joskus harvakseltaan koodi saattaa myös korruptoitua niin, että se näyttää toimivan, mutta joku toiminto on pielessä. Törmäsin kerran tapaukseen, jossa IAT-korjaus toimi väärin päin, siis kylmemmällä ilmalla tuli vähemmän bensaa. Koodin uudelleen päivittäminen (samaan versioon) korjasi ongelman.
Uusin hires-koodi näyttää olevan 11C1, löytyy tuolta: http://ys3al35l.googlepages.com/hr_11c1.zip
Uusin hires-koodi näyttää olevan 11C1, löytyy tuolta: http://ys3al35l.googlepages.com/hr_11c1.zip
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
datalogia otat megatunella, eli menet megatunessa file valikkoon, sieltä datalogging ja valitset record... annat logille jonkun nimen (jos et halua käyttää sitä mitä megatune ehdottaa) talletat sen (se tosiaan "talletetaan" ennen kuin sitä on edes otettu
), ajat pätkän, lopetat dataloggauksen samasta valikosta kun tuntuu että sitä on otettu riittävästi...
kannattaa harjoitella tuota muutaman kerran, että on sitten homma hallinnassa, kun sitä oikeasti tarvitsee
dataloggaus on kuitenkin ihan perusjuttuja megan kanssa, sitä tarvitsee moneen asiaan, niin säätämiseen, kuin ongelmien kartoittamiseen...

kannattaa harjoitella tuota muutaman kerran, että on sitten homma hallinnassa, kun sitä oikeasti tarvitsee

dataloggaus on kuitenkin ihan perusjuttuja megan kanssa, sitä tarvitsee moneen asiaan, niin säätämiseen, kuin ongelmien kartoittamiseen...
Jatketaas tästä. Eli ei sinänsä häröä mutta mite tuota warmuppia sais suurennettua yli tuon 255? Eli kone tarttee jo 0 asteessa tuon 255% ja näin -15 asteen kelillä ei saa sitte millää riittää pensan määrää koneeseen. Lämpösenä seos on siinä 0.8 ja sillä rikkaalla et sais kylmänä vähä enemmän. Lähtee käyntiin kyllä kohtuu hyvin ja käyki vähä aikaa asen avulla mutta se ku loppuu niin sammuu melkein heti. Seos menee sillo laihalle ja loppu tuloo..
10-20 asteen tietämiltä lämpöseksi kone toimii ok.
10-20 asteen tietämiltä lämpöseksi kone toimii ok.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
no suuttimet on 385cc ja muuten toimii hyvin. Oon ajanu tuolla jo useamman vuojen ja aina on ollut tuo warmup ongelma. Tänään katoin aukioloaikaa ja se ei minun mielestä menny 2 kertaiseksi 200%.. Ei kasvanu ku n.2.3ms ku lämpösenä se on n.1.7-1.8ms. Tuolla se käy hyvin jo mutta enemmän se vaatis kylmemmällä koneella.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Honda c-rv -08 2.0i