Warmup häröä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

country sedan
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44

Warmup häröä

Post by country sedan »

Ongelma ei ole enää akuutti, mutta kysyn kumminkin.
Mistä mahtoi johtua, että MS oli koko ajan warmup- tilassa, ei tippunut alle 116% realtime displayssa.
Kaikki MT:ssa näkyvät asetukset oli oikein.
Overrun fuelcut ei myöskään toiminut, johtuikohan samasta asiasta..?
Ongelmat poistui koodi päivityksellä hr 9 jotain -> hr 10g.
Käynnistyvyys parani huomattavasti sekä kylmänä että kuumana.
Lämpötila anturien arvot oli muutettu Easythermillä, olisiko siinä voinut jotain ryssiintyä/jäädä puuttumaan..?
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Näyttikö CLT oikeita lämpötiloja?
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Tossa hr9 koodissa oli muistaakseni joku bugi. Mulla oli jotain samantyylisiä ongelmia ton kanssa.
country sedan
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44

Post by country sedan »

teg wrote:Näyttikö CLT oikeita lämpötiloja?
Megatunessa kyllä.
jeddah
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:49
Location: Lahti
Contact:

Post by jeddah »

Olihan tästä aihekin olemassa, nostellaans siis...

Olen kokeillut nyt 029Y4 ja hr10g koodeja ja molemmilla warmup-% jää jumittamaan johonkin 116 ja 130 välille, eikä fidle mene koskaan pois päältä. CLT näyttää Megatunessa juuri niinkuin kuuluukin ja fidle treshold on 45 astetta, mutta silti ei toimi...? Mitähän olen ryssinyt?

fidle ohjaa releen maata, joka ohjaa Fordin orkkis venttiiliä, joka on alunperin ollut PWM ohjattu, mutta toimii noinkin. Pitäisi vaan saada se jotenkin pois päältä...
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Miten sulla on nuo kylmäkäyntirikastukset? Lämpötilat JA rikastusarvot?
jeddah
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:49
Location: Lahti
Contact:

Post by jeddah »

54astC 102% 71astC 100%, en ole muuttanut loppupäätä noista vielä lainkaan, se osoitinnuoli menee kyllä alimpaan lukemaan lämpötilan mukana, mutta se warmup-% näyttää jotain ihan muuta. Se warmup-valo ei pala koskaan silloin kun moottori ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa se ei sammu lainkaan..?!

Edit: Jaa pitäsköhän opetella käyttämään noita ohjelmia, mulla on ne .inc tiedostot vain koodin \src kansiossa ja megatune\mtcfg kansiossa, auton \mtcfg kansiossa ei ole mitään. Vaan liekö tuolla merkitystä, kun lämpötilat näkyy oikein...?
jeddah
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:49
Location: Lahti
Contact:

Post by jeddah »

Lisää samanlaisuuksia, mullakaan ei overrun fuelcut toimi... :?
jeddah
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:49
Location: Lahti
Contact:

Post by jeddah »

Voi kilinv** mikä vika taas olikin
Compile ihmenappi jäänyt välistä....
Ei taas tullut luettua sitä readmea loppuun asti :oops:
Ollaan taas vähän viisaampia
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Jep, täälläkään ei warm up- lämmitysrikastukset toimi, eli arvoja olen kokeillut muuttaa 120-250%, ja ei mitään vaikutusta.

Ja afterstart-rikastukset sama homma, ei vaikutusta vaikka miten arvoja muuttaa?

Realtimen mukaan kyllä kummatkin rikastukset menee pois päältä oikein.

Lämpötilat mega näyttää jonkin verran yläkanttiin CLT n.5C ja MAT n.8C liikaa, onko vaikutusta? tai onko joku ini.tiedosto väärin?

Kyseessä siis MS1 V2.2 ja Koodi on hr_10d2.
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia?

Tyhjäkäyntiventtiiliä ei ole ainakaan toistaiseksi ollenkaan käytössä, vaan kaasuläppä on vähän auki koko ajan.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Mitä tuo "ei mitään vaikutusta" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Koneen toiminta ei muutu mitenkään vai edes Megan raportoimat ruiskutusajat eivät muutu?

Koodin päivittämistä kannattaisi ehkä kokeilla ensimmäisenä. Jossain hr-koodin versiossa oli bugi, jonka takia muita kuin 2,5barin MAP-antureita käytettäessä rikastukset rajoittuivat johonkin melko alhaiseen arvoon. En nyt muista olisiko se jo korjattu tuohon 10d-versioon.
Arttu
GSX1100 -85
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Koneen toiminta ei muutu, seos ei muutu mihinkään suuntaan rikastusarvoja muuttamalla, vems wb on käytössä.

Tuota ruiskutusaikojen muutoksia en nyt muista, vaikuttiko niihinkään, mutta jos ei pw:t muutu, niin koodissa vikaa sitten..?

Mikä on uusin toimiva hr-koodi?
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Jep, jos PW-arvot ei muutu rikastuksien mukana, niin sitten lienee vikaa koodissa. Mikä MAP-anturi sinulla muuten on käytössä? Joskus harvakseltaan koodi saattaa myös korruptoitua niin, että se näyttää toimivan, mutta joku toiminto on pielessä. Törmäsin kerran tapaukseen, jossa IAT-korjaus toimi väärin päin, siis kylmemmällä ilmalla tuli vähemmän bensaa. Koodin uudelleen päivittäminen (samaan versioon) korjasi ongelman.

Uusin hires-koodi näyttää olevan 11C1, löytyy tuolta: http://ys3al35l.googlepages.com/hr_11c1.zip
Arttu
GSX1100 -85
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Joo, pitää kattoa ne PW:t että muuttuuko ne, ja päivittää koodi uudestaan jos tarvista. 250kPa map-anturi on käytössä.

Onkohan tuossa uusimmassa koodissa ilmennyt vielä mitään bugeja?
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Koodin päivitin nyt ensiksi hr_10g versioon, niin warmup prosentteja lisäämällä vieläkään ei PW:t suurentunut, mutta pienenee kyllä sitä mukaa kun kone lämpenee ja warmup% pienenee.

Mitäs seuraavaksi?
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Laitappa tänne lokia tuollaisesta kylmäkäynnistyksestä ja oma msq tiedosto, niin niillä pääsee eteenpäin paremmin ettei tarvitse jatkuvasti kysellä. :)
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Joo, täytyypä laittaa lokia, kun ensin saa megaloggerin laitettua koneelle jne..

Alkutekijöissään vielä tämä megailu. :shock:
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Loggeria et tarvitse login ottamiseen. Megatune riittää.
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Aijaa, mihinkä tarkotukseen tuo MegaLogViewer sitten on? :?:
Karppa
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Dec 21, 2007 21:56
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by Karppa »

Sillä pystyt tarkastelleen sitä logia ja korjaan karttoja
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

datalogia otat megatunella, eli menet megatunessa file valikkoon, sieltä datalogging ja valitset record... annat logille jonkun nimen (jos et halua käyttää sitä mitä megatune ehdottaa) talletat sen (se tosiaan "talletetaan" ennen kuin sitä on edes otettu :D), ajat pätkän, lopetat dataloggauksen samasta valikosta kun tuntuu että sitä on otettu riittävästi...

kannattaa harjoitella tuota muutaman kerran, että on sitten homma hallinnassa, kun sitä oikeasti tarvitsee :D

dataloggaus on kuitenkin ihan perusjuttuja megan kanssa, sitä tarvitsee moneen asiaan, niin säätämiseen, kuin ongelmien kartoittamiseen...
jukka81
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Mar 05, 2008 15:53

Post by jukka81 »

Tämä selvensi jo paljon tuota loki-tiedoston ottamista,ei ollut hajuakaan tuosta, kiitoksia vaan.

Täytyykin tässä testailla tuota.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Jatketaas tästä. Eli ei sinänsä häröä mutta mite tuota warmuppia sais suurennettua yli tuon 255? Eli kone tarttee jo 0 asteessa tuon 255% ja näin -15 asteen kelillä ei saa sitte millää riittää pensan määrää koneeseen. Lämpösenä seos on siinä 0.8 ja sillä rikkaalla et sais kylmänä vähä enemmän. Lähtee käyntiin kyllä kohtuu hyvin ja käyki vähä aikaa asen avulla mutta se ku loppuu niin sammuu melkein heti. Seos menee sillo laihalle ja loppu tuloo..
10-20 asteen tietämiltä lämpöseksi kone toimii ok.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Ensimmäisenä tulee mieleen- 0lisko suuttimet liian pienet tai asetukset väärin.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

no suuttimet on 385cc ja muuten toimii hyvin. Oon ajanu tuolla jo useamman vuojen ja aina on ollut tuo warmup ongelma. Tänään katoin aukioloaikaa ja se ei minun mielestä menny 2 kertaiseksi 200%.. Ei kasvanu ku n.2.3ms ku lämpösenä se on n.1.7-1.8ms. Tuolla se käy hyvin jo mutta enemmän se vaatis kylmemmällä koneella.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Voi tietysti koodissakin olla joku kakka, mikä koodi?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Olisko sulla logia siitä käynnistystapahtumasta?
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Hiresin 10g. Ei tullu otettua lokia muta pitää yrittää muistaa ens kerralla ku on kylymä kone.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Minulla oli HR 10 g ja hyvin on toiminut myös warmuppi.
Laita msg näkyville, tai sähpostiin vilkaistaan mitä se on syönyt.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply