Startatessa kierrosluku heittää?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Startatessa kierrosluku heittää?

Post by RMK »

Elikkä startatessa kierrosluku heittelee 200 ja 18000 välillä, joten
lähtee aika huonosti käyntiin. Käydessä toimii hienosti.
Kokoonpano:4-syl,hukkakipinä,12-1pyörä ,hall 1GT,0221 503 407 tarvike puola,200 loppuinen sytytys yksikkö.
Nyt tämä vika täytyy sadaa vihdoin kuntoon!
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Mikä ero on 025 ja 024s9 stele:ssä. 025 tuntuisi toimivan hieman paremmin.
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

itellä heitteli keirrosluku 2500 ja 2700 välillä ajessa noin 150 kierroksella suuntaan ja toiseen.. koodina 29y4.. vaihdoin koodin autto jonkin verran.. sitte laskin vr-anturin lähemmäs pyörää 1,8mmetristä 1mmetriin nii ongelmaa ei ainakaan vielä ole nykynyt
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
kjb
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Fri Oct 19, 2007 19:52

Post by kjb »

Tervehdys ruiskukansa, lisään oman ongelmani tämän threadin jatkoksi koska kyse on myöskin kierrosluvun heittelystä startatessa.

Eli:

kyseessä partcon v2.2 sarja johon tehty HEI7-muutokset. HEI7-modulina tarvikeosa motonetistä (#10-0826)
kuva1
kuva2

Jo startilla pyörittäessä ilman bensapumppuja kierrosluku heittelee 150-4000+rpm välillä. Muut anturit näyttävät ok. Syy ilman bensapumppuja pyörittämiseen on se että eräs liitin uupuu painepumpun lähdöstä jota odotellaan...

RPM-signaalijohto HEI-modulilta on mallia RCA jonka suojajohdin on maadoitettu toisesta päästä (auton sisälle lähelle itse ecua).

Puola on kyllä hyvin lähellä itse modulia mutta on koitettu myös ilman puolaa sekä eri puolan/tulpanjohdoilla eikä millään tunnu olevan mitään vaikutusta.

Moottorina siis toyotan 4a-ge vr-anturillisella jakajalla, jakajalta tulevat signaalijohtimet ovat alkuperäiset suojajohtimella (joka maadoitettu).

Liekö tässä kohtaa nyt järkevintä aloittaa tuon "Ed"-konkan arvon kasvattamisella vaiko odotella kiltisti että pääsee starttailemaan "oikeasti" ja katsoa miten käy?

Edit: unohtui mainita että megatunixissa/tunessa virtojen ollessa päällä RPM näyttää lukua 1 (moottorin ollessa pysähdyksissä siis), mahtaako tämä liittyä ongelmaan jotenkin...
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Mistä voi johtua että 1 ja 4 kipinöi tiheämpään startatessa kuin 2 ja 3.
Auto toimii hyvin jos vai käyntiin saa.
En enää tiedä mitä kokeilla seuraavaksi.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

RMK wrote:Mistä voi johtua että 1 ja 4 kipinöi tiheämpään startatessa kuin 2 ja 3.
Auto toimii hyvin jos vai käyntiin saa.
En enää tiedä mitä kokeilla seuraavaksi.
Mikä koodi sulla on?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

RMK wrote:Mikä ero on 025 ja 024s9 stele:ssä. 025 tuntuisi toimivan hieman paremmin.
025 on tarkoitettu "tiheähampaisille" pyörille ja 024s9 "harvempihampaisille" pyörille
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Koodina on 029q.
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Onkohan tuo ojelmisto/asetus vika vai ominaisuus 12-1 pyörällä.
Ehtiikö 1gt hall lukea 36 hampaista pyörää.
Pyörän teko ei olis ongelma kun vaan tietäs mikä varmasti toimii.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ehtiihän se ku teet speksin mukaisen pyörän. Ainut vaan että siitä tulee aika iso. Ja kyllä toi pitäis 12-1 pyörällä toimia. Onhan noita muillaki.
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Eikö kukaan keksi mikä voisi olla vialla.
Kyllä Fordilla pärjää kun vaan käyntiin saa.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Onhan sulla time based käytössä eikä trigger return?
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Molempia on kokeiltu. Ei toimi kummallakaan.
Kyllä Fordilla pärjää kun vaan käyntiin saa.
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Startatessa tulee pieniä kierrosluku piikkejä vaikka ottaa sytytys
virrat poispäältä, eli ei pitäisi ottaa häiriöitä niistäkään.
Maadoituksiakin on testattu ja paranneltu.
Hall anturin ilmavälillä ei ole vaikutusta(0.5-2mm).
Kyllä Fordilla pärjää kun vaan käyntiin saa.
RMK
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:00
Location: Oulu

Post by RMK »

Taidan kokeilla erillaista pyörää.
Olisiko ehdotuksia mikä toimisi näillä osilla.
4-syl,hal anturi,pyörän halkaisia 135-145mm.
Kyllä Fordilla pärjää kun vaan käyntiin saa.
Post Reply