Startatessa kierrosluku heittää?
Moderator: Masi_K
Startatessa kierrosluku heittää?
Elikkä startatessa kierrosluku heittelee 200 ja 18000 välillä, joten
lähtee aika huonosti käyntiin. Käydessä toimii hienosti.
Kokoonpano:4-syl,hukkakipinä,12-1pyörä ,hall 1GT,0221 503 407 tarvike puola,200 loppuinen sytytys yksikkö.
Nyt tämä vika täytyy sadaa vihdoin kuntoon!
lähtee aika huonosti käyntiin. Käydessä toimii hienosti.
Kokoonpano:4-syl,hukkakipinä,12-1pyörä ,hall 1GT,0221 503 407 tarvike puola,200 loppuinen sytytys yksikkö.
Nyt tämä vika täytyy sadaa vihdoin kuntoon!
Tervehdys ruiskukansa, lisään oman ongelmani tämän threadin jatkoksi koska kyse on myöskin kierrosluvun heittelystä startatessa.
Eli:
kyseessä partcon v2.2 sarja johon tehty HEI7-muutokset. HEI7-modulina tarvikeosa motonetistä (#10-0826)
kuva1
kuva2
Jo startilla pyörittäessä ilman bensapumppuja kierrosluku heittelee 150-4000+rpm välillä. Muut anturit näyttävät ok. Syy ilman bensapumppuja pyörittämiseen on se että eräs liitin uupuu painepumpun lähdöstä jota odotellaan...
RPM-signaalijohto HEI-modulilta on mallia RCA jonka suojajohdin on maadoitettu toisesta päästä (auton sisälle lähelle itse ecua).
Puola on kyllä hyvin lähellä itse modulia mutta on koitettu myös ilman puolaa sekä eri puolan/tulpanjohdoilla eikä millään tunnu olevan mitään vaikutusta.
Moottorina siis toyotan 4a-ge vr-anturillisella jakajalla, jakajalta tulevat signaalijohtimet ovat alkuperäiset suojajohtimella (joka maadoitettu).
Liekö tässä kohtaa nyt järkevintä aloittaa tuon "Ed"-konkan arvon kasvattamisella vaiko odotella kiltisti että pääsee starttailemaan "oikeasti" ja katsoa miten käy?
Edit: unohtui mainita että megatunixissa/tunessa virtojen ollessa päällä RPM näyttää lukua 1 (moottorin ollessa pysähdyksissä siis), mahtaako tämä liittyä ongelmaan jotenkin...
Eli:
kyseessä partcon v2.2 sarja johon tehty HEI7-muutokset. HEI7-modulina tarvikeosa motonetistä (#10-0826)
kuva1
kuva2
Jo startilla pyörittäessä ilman bensapumppuja kierrosluku heittelee 150-4000+rpm välillä. Muut anturit näyttävät ok. Syy ilman bensapumppuja pyörittämiseen on se että eräs liitin uupuu painepumpun lähdöstä jota odotellaan...
RPM-signaalijohto HEI-modulilta on mallia RCA jonka suojajohdin on maadoitettu toisesta päästä (auton sisälle lähelle itse ecua).
Puola on kyllä hyvin lähellä itse modulia mutta on koitettu myös ilman puolaa sekä eri puolan/tulpanjohdoilla eikä millään tunnu olevan mitään vaikutusta.
Moottorina siis toyotan 4a-ge vr-anturillisella jakajalla, jakajalta tulevat signaalijohtimet ovat alkuperäiset suojajohtimella (joka maadoitettu).
Liekö tässä kohtaa nyt järkevintä aloittaa tuon "Ed"-konkan arvon kasvattamisella vaiko odotella kiltisti että pääsee starttailemaan "oikeasti" ja katsoa miten käy?
Edit: unohtui mainita että megatunixissa/tunessa virtojen ollessa päällä RPM näyttää lukua 1 (moottorin ollessa pysähdyksissä siis), mahtaako tämä liittyä ongelmaan jotenkin...
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: