välisäiliö

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

välisäiliö

Post by jakonen »

onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: välisäiliö

Post by Höylä »

jakonen wrote:onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?
siviilissä tuskin tarvetta, mutta radalla melkein pakollinen varuste :roll:

eli idea on yksinkertaisesti se, että se välisäiliö on aina täynnä polttoainetta tai ainakin niin täynnä, ettei varsinainen pa pumppu hörpi ilmaa ja siksi tule pätkimisiä ym. ajoa ja moottoria haittaavia oireita...

sehän pysyy täynnä siten, että polttoaine linjan paluuputki on yhdistetty siihen välisäiliöön ja lisäksi yksi pumppu vielä pumppaa varsinaisesta tankista sinne polttoainetta, välisäiliöstä on sitten vielä tietysti paluu linja oikeaan tankkiin...
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

tämäpä selvä kiitos vastauksesta! jätän väliin sen rakentamisen käyttikseen :lol:
wex4
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Sun Mar 13, 2005 13:42
Location: helsinki

Post by wex4 »

Siviili autossa onko turbo ja entä alunperin kaasari tankki silloin suosittelisin välisäiliöö.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

kaasari alunperin. vapariksi jää. hmm, pitää miettiä josko sitä jaksais värkkäillä...
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Ei tulis itelle kyllä mielee tehä ruiskuautoa kaasaritankilla edes katukäyttöön ilman siirtopumppua ja välisäiliötä. Taitaahan ne johonkin pisteeseen asti toimia mutta kannattaa sitten varautua siihen että auto pelaa moitteettomasti vain täydellä/melkein täydellä tankilla.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

Ellei sitten tällää kokonaan uusia putkilinjoja tankkiin..? Alkuperäisen jätin bensalämmitintä varten...

Tällai. Ja hyvin pelannut on, ilman välisäiliötä.
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

joo. sen siirtopumpun ei varmaan tartte kovin tehokas olla?! miten lähelle tankkia se säiliö kannattas sijoittaa?
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Pumpun teholla ja välisäiliön sijainnilla eikai niin kauheasti ole väliä kunhan pidetään huoli että välisäiliö on kokoajan täynnä ja ruiskupumppu saa sieltä kunnolla bensaa. Oma ratkaisuni on seuraava:

Imevä siirtopumppu kuskin edessä
Välisäiliö repsikan lokarissa
Ruiskupumppu tulipellissä

Ruiskutankin käyttäminen tai kaasaritankin modaaminen on tietysti elegantimpi vaihtoehto mutta näinkin homman saa toimimaan.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

jotaki ton tyylistä mietinkin... ehkäpä varastan idean :lol:
Boben
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sat Sep 22, 2007 23:08

Post by Boben »

Mulla on aihiona vanha Nissanin kaasarikone, jossa on mekaaninen bensapumppu. Voinko käyttää tota pumppua siirtopumppuna tankin ja välisäiliön välissä. Välisäiliöstä pitäs sit vaan vetää paluu tankille, vai?
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

mä mietin samaa ja ajattelin kyllä ainakin kokeilla ku kyllähän sen pitäs periaatteessa toimia?! korjatkaa viisaat jos ja luultavasti KUN olen väärässä!?
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

No en mä ainakaan keksi mitään miksei se pelaisi, ja välisäiliöstä on hyvä olla myös paluu tankkiin.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
mikko80
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Fri Jul 08, 2005 17:37
Location: Hämeenkyrö

Post by mikko80 »

Voi vaan hetken joutua sahaan käyntiin jos on välisäiliö päässyt tyhjäksi... :lol:
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
olski
Megasquirttaaja
Posts: 61
Joined: Sat Feb 26, 2005 2:02
Location: Vammala

Post by olski »

Jatketaampa tähän.Tykkääköhän ruiskupumppu paineesta imupuolella huonoa?
Ei pystyny enää kuunteleen sinisen holleyn(siirtopumppu) surinaa, vaan vaihdoin tilalle facetin tykyttävän pumpun ja tulppasin välisäiliö paluun tankkiin, kun kuulemma tuo ei kestä pumpata täysiä ilman vastusta. Tykytin nostaa välisäiliöön ja linjaan 0.5paaria. Ruiskupumppu pitää nyt isompaa meteliä kun ennen. Mahtaako hajota taas jotain?
Tuunus 20m 2.9 msnedis
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Kyllä se sen verran kestää mitä tykypumput tuottaa, mutta välisäiliö tuossa meni tarpeettomaksi. Jos ei sieltä ole paluuta ei sieltä myöskään ilma poistu kuin ruikupumpun kautta. Eli jonkinlainen paluu tarvitaan, pistä edes 0.5mm kuristimen kautta paluu tankille niin ilma poistuu ja nytkypumppukin saa vastusta.
olski
Megasquirttaaja
Posts: 61
Joined: Sat Feb 26, 2005 2:02
Location: Vammala

Post by olski »

Jep ei taida ilma kyllä poistua, kun ei tunnu pönttö täyttyvän.Teen kuristuksen paluuseen.Kiitän
Tuunus 20m 2.9 msnedis
Post Reply