välisäiliö
Moderator: Masi_K
välisäiliö
onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?
Re: välisäiliö
siviilissä tuskin tarvetta, mutta radalla melkein pakollinen varustejakonen wrote:onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?

eli idea on yksinkertaisesti se, että se välisäiliö on aina täynnä polttoainetta tai ainakin niin täynnä, ettei varsinainen pa pumppu hörpi ilmaa ja siksi tule pätkimisiä ym. ajoa ja moottoria haittaavia oireita...
sehän pysyy täynnä siten, että polttoaine linjan paluuputki on yhdistetty siihen välisäiliöön ja lisäksi yksi pumppu vielä pumppaa varsinaisesta tankista sinne polttoainetta, välisäiliöstä on sitten vielä tietysti paluu linja oikeaan tankkiin...
Ei tulis itelle kyllä mielee tehä ruiskuautoa kaasaritankilla edes katukäyttöön ilman siirtopumppua ja välisäiliötä. Taitaahan ne johonkin pisteeseen asti toimia mutta kannattaa sitten varautua siihen että auto pelaa moitteettomasti vain täydellä/melkein täydellä tankilla.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Ellei sitten tällää kokonaan uusia putkilinjoja tankkiin..? Alkuperäisen jätin bensalämmitintä varten...
Tällai. Ja hyvin pelannut on, ilman välisäiliötä.
Tällai. Ja hyvin pelannut on, ilman välisäiliötä.
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Pumpun teholla ja välisäiliön sijainnilla eikai niin kauheasti ole väliä kunhan pidetään huoli että välisäiliö on kokoajan täynnä ja ruiskupumppu saa sieltä kunnolla bensaa. Oma ratkaisuni on seuraava:
Imevä siirtopumppu kuskin edessä
Välisäiliö repsikan lokarissa
Ruiskupumppu tulipellissä
Ruiskutankin käyttäminen tai kaasaritankin modaaminen on tietysti elegantimpi vaihtoehto mutta näinkin homman saa toimimaan.
Imevä siirtopumppu kuskin edessä
Välisäiliö repsikan lokarissa
Ruiskupumppu tulipellissä
Ruiskutankin käyttäminen tai kaasaritankin modaaminen on tietysti elegantimpi vaihtoehto mutta näinkin homman saa toimimaan.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
No en mä ainakaan keksi mitään miksei se pelaisi, ja välisäiliöstä on hyvä olla myös paluu tankkiin.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Jatketaampa tähän.Tykkääköhän ruiskupumppu paineesta imupuolella huonoa?
Ei pystyny enää kuunteleen sinisen holleyn(siirtopumppu) surinaa, vaan vaihdoin tilalle facetin tykyttävän pumpun ja tulppasin välisäiliö paluun tankkiin, kun kuulemma tuo ei kestä pumpata täysiä ilman vastusta. Tykytin nostaa välisäiliöön ja linjaan 0.5paaria. Ruiskupumppu pitää nyt isompaa meteliä kun ennen. Mahtaako hajota taas jotain?
Ei pystyny enää kuunteleen sinisen holleyn(siirtopumppu) surinaa, vaan vaihdoin tilalle facetin tykyttävän pumpun ja tulppasin välisäiliö paluun tankkiin, kun kuulemma tuo ei kestä pumpata täysiä ilman vastusta. Tykytin nostaa välisäiliöön ja linjaan 0.5paaria. Ruiskupumppu pitää nyt isompaa meteliä kun ennen. Mahtaako hajota taas jotain?
Tuunus 20m 2.9 msnedis
Kyllä se sen verran kestää mitä tykypumput tuottaa, mutta välisäiliö tuossa meni tarpeettomaksi. Jos ei sieltä ole paluuta ei sieltä myöskään ilma poistu kuin ruikupumpun kautta. Eli jonkinlainen paluu tarvitaan, pistä edes 0.5mm kuristimen kautta paluu tankille niin ilma poistuu ja nytkypumppukin saa vastusta.