Megalogviewer apuja ?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
juke
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri May 18, 2007 21:03

Megalogviewer apuja ?

Post by juke »

Tuossa olisi Graafiset kuvat logitapahtumista
kapeakaista lambda over boost security on 160 kPa kun tuntuu et suuttimien tuotto loppuu niillä paikkeilla. et siinä pätkäsee poikki.

kertoo kuka ymmärtää paremmin, että mennäänkö oikeilla jäljillä :?: :?: :roll:

Kiihdytystä:

http://s125.photobucket.com/albums/p66/ ... =ajoa1.png

Tasakaasulla:

http://s125.photobucket.com/albums/p66/ ... akaasu.png
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Megalogviewer apuja ?

Post by teg »

juke wrote:Tuossa olisi Graafiset kuvat logitapahtumista
kapeakaista lambda over boost security on 160 kPa kun tuntuu et suuttimien tuotto loppuu niillä paikkeilla. et siinä pätkäsee poikki.
Siis sulla on over boost limit 160 kPa? Eli et halua ahtojen nousevan yli 0.6bar? Mega toimii niin, että kun mennään tuon rajan yli, katkaistaan polttoaineensuihkutus.
juke
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri May 18, 2007 21:03

Post by juke »

Joo tiedän :lol: sen sen takia se laitettiinkin 160 kpa :han kun tuntuu että soppa loppuu jo niillä paineilla.

mut saan nyt pe. innovaten laajakaistan et pääsee tarkkailemaan tarkemmin nuo....

mut mennäänkö tuossa dytycycle arvossa oikeilla paikkeilla 186.3 max arvo et näyttääkö tuo suuttimen ns. käyttöasteen % vai onko toi niitä arvoja mitä on bensakarttaan säädetty? :?:

ja kuka tietää noista käppyröistä, että meneekö noi käppyrät oikeilla jäljillä :?:
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

DutyCucle tahtoo sanoa kuinka suuren osan ajasta suuttimet on auki. Eli 100% niin valuttaa jos koko ajan, eli siinä vaiheessa jo "loppuu" suuttimet. 186% vaikuttas jos että tarvisit tulpasti isommat suuttimet olettaen että seokset muuten olis kohallaan, ei tietenkään välttämättä oo kun et oo päässy säätämään alueita jonne tuotto ei riitä. Minkälainen kokoonpano muuten on kyseessä? :)
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
juke
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri May 18, 2007 21:03

Post by juke »

villek wrote:DutyCucle tahtoo sanoa kuinka suuren osan ajasta suuttimet on auki. Eli 100% niin valuttaa jos koko ajan, eli siinä vaiheessa jo "loppuu" suuttimet. 186% vaikuttas jos että tarvisit tulpasti isommat suuttimet olettaen että seokset muuten olis kohallaan, ei tietenkään välttämättä oo kun et oo päässy säätämään alueita jonne tuotto ei riitä. Minkälainen kokoonpano muuten on kyseessä? :)
bemun luultavimmin 535 tai 735 suuttimet on paikallaan nyt.

Eikös tuo dutycycle arvo voi olla enemmän kun 100 riippuen bensan paineista, pitäs vetää ajon ajaksi mittari hyttiin niin näkisi et paljo paineet on ajossa, paikallaan on nyt ahtojen mukaan säätyvä b.p.säädin.

uudet siittimet on jo tilattu, mut lähinnä haluaisin joltain kommenttia nöista käppyröistä et óllaanko niissä ollenkaan oikeilla jäljillä :) :?:
Last edited by juke on Sun Jun 03, 2007 22:37, edited 1 time in total.
hiflair
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Wed Apr 11, 2007 22:33

Post by hiflair »

Heitän tähän väliin kysymyksen,kun tosta megalogvieweristä on puhe!

Mistä löytyis ohje kyseiselle ohjelmalle/sen käyrä valikon lyhenteitten selitykset?

Siellä,kun on kaikenlaista portA;ta ja vaikka mitä kiintoisaa käyrästöä.. :)
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Kyllä minun mielestä suuttimet on koko ajan auki kun DC% on 100%. Eli siinä mielessä olet oikeilla jäljillä että sillon suuttimet loppuu, eikä mikään kumma jos pätkäsee ja veto meinaa loppua :D Vai mitä jäljillä olemista nyt hait? :D
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
juke
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri May 18, 2007 21:03

Post by juke »

hiflair wrote:Heitän tähän väliin kysymyksen,kun tosta megalogvieweristä on puhe!

Mistä löytyis ohje kyseiselle ohjelmalle/sen käyrä valikon lyhenteitten selitykset?

Siellä,kun on kaikenlaista portA;ta ja vaikka mitä kiintoisaa käyrästöä.. :)


afr- Air fuel Ratio
TPSacc- kaasupolkimen asento anturin arvo
batt-akun jännite
Map-imusarjan paine/alipaine
Spark angle- Sytkä
ym...

Korjatkoon joku jos olen väärässä :)

Noi kaikki saa melkein näkyviin megatunessa myös
kyllä niihin jostain löytyy ne lyhenteet.
juke
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri May 18, 2007 21:03

Post by juke »

villek wrote:Kyllä minun mielestä suuttimet on koko ajan auki kun DC% on 100%. Eli siinä mielessä olet oikeilla jäljillä että sillon suuttimet loppuu, eikä mikään kumma jos pätkäsee ja veto meinaa loppua :D Vai mitä jäljillä olemista nyt hait? :D
Voiko Luottaa logviewerin automaatti VE karttaan jos sen ajon nauhottaa innovaten laajakaistalla ja sit antaa viewerin tehdä automaattisen VE-kartan sen mukaan :?:

mites tuo injections per engine cycle, eikös tuolla voi lisätä ns. käyttöastetta suuttimille. Mulla on 6 suutinta ja arvona 2 miten vaikuttaa ruiskutukseen/suuttimien toimintaan jos arvoksi vaihtaa 6 kun mitään muuta arvojen 2 ja 6 välillä ei hyväksy :?:

sehän tekee 6 ruiskutusta koneen pyörähtäessä yhdenkerran ympäri. jos arvona on 6 ja 2 ruiskutusta jos arvona on 2.

Joo kun täällä oli puhetta jossain topicissa et se aukiolo aika voi olla enempi kun 100 ja silti ei tee haittaa, mut kun saan uudet suuttimet ja säädettyä auton laajakaistalla niin näkee sit et miten tuo dytycycle pomppii kun ruetaan paineita ruuaamaan tuonne 1 yläpuolelle...
Post Reply