Hall anturista harmia
Moderator: Masi_K
Hall anturista harmia
eli olen yrittänyt saada tossa pöydällä tuota megasquirtia toimimaan ja olen yrittänyt ottaa virranjakajasta rpm tietoa hall anturista.
Kun sen anturin edessä heiluttelee metallia niin ei minkään näköistä vaikutusta. mutta sitten kun pätkii maata (sama onko anturin edessä metallia vai ei) niin silloin toimii ja olen nyt 2 samanlaista anturia koittanut missä teen väärin?
Onko molemmat anturit muka rikki?
Kun sen anturin edessä heiluttelee metallia niin ei minkään näköistä vaikutusta. mutta sitten kun pätkii maata (sama onko anturin edessä metallia vai ei) niin silloin toimii ja olen nyt 2 samanlaista anturia koittanut missä teen väärin?
Onko molemmat anturit muka rikki?
d
ei selvinnytkään siis kun tuota anturia testailin niin kun pistää veitsen siihen eteen niin ei tule maata, ja kun anturin edessä ei ole mitään tulee maata. kuuluisiko tämän anturin nyt antaa maata vai virtaa vai mitä vit..
Re: z
tietää ku määrittelet sylinterimäärän oikeaksi.tmikkola wrote:latelen tänne nyt kysymksiä valmiiksi oikeen urakalla
tietääkä tuo mega jos olen asettanut että on 5 sylinteriä ja se saa tuolta virranjakajalta 5 pulssia et on 1 kierros kulunut?
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
-
- Megajumala
Re: s
Pari astetta sinne tänne, niin ei huomaa, ellei pääse vertaamaan johonkin.tmikkola wrote:tuli tehtyä dremelillä ja viimeistely hiekkapaperilla heittää n 0.1mm pulssien välissä eli heittoa asteina noin 1/3 astetta. Mites vieläkö pitäisi saada eroa pienemmäksi. mahtaako käynnissä huomata?
(En tosin tiedä, että huomaako sittenkään)
Tuo 1/3 astetta tuntuu aika pieneltä verrattuna enemmän ajettuun koneeseen, jossa on keskipakolimput, alipaine-ennakkolevy, jakajanratas ja ketjujakopää väljiä ja antamassa heittoa sytytykselle.
Silti kone voi kuulostaa käyvän ihan hyvin.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
D
Kyllä 5 pyttynen 200 jakajasytkällä.
Hei KariM jos sinulla on osanumero tuohon virranjakajaan tai pelkkään triggerilevyynkin niin olisin erittäin kiitollinen tuosta tiedosta.
Ja jos vielä satut tietämään mistä saisi kohtuu edullisestikkin niin aina plussaa.
Hei KariM jos sinulla on osanumero tuohon virranjakajaan tai pelkkään triggerilevyynkin niin olisin erittäin kiitollinen tuosta tiedosta.
Ja jos vielä satut tietämään mistä saisi kohtuu edullisestikkin niin aina plussaa.
j
ai tätä tekemisen iloa.
juu sain kipinääkin tulemaan siis 2 tai 3 kipunaa sitten meni hall anturi vaihdoin sen, hajos, vaihdoin taas hajos, ja taisi siinä sytkä moduulikin hajota..
Pitänee alkaa vikaa etsimään ennenkuin vaihtaa uutta tilalle.
juu sain kipinääkin tulemaan siis 2 tai 3 kipunaa sitten meni hall anturi vaihdoin sen, hajos, vaihdoin taas hajos, ja taisi siinä sytkä moduulikin hajota..
Pitänee alkaa vikaa etsimään ennenkuin vaihtaa uutta tilalle.
x
onko mitenkään mahdollista että hall anturi/t olisivat hajonneet koska olin virranjakajan juuri putsannut, laittanut litium rasvaa sinnetänne ja jakajasta puuttui kannen ja pohjan, jossa anturi on, erottava pleksin pala puuttui. eli kipinä olisi "karannut" anturiin.
Onko kellään kokemusta moisesta.
Lievästi sanottuna sapettaa hieman siinäkin kun meni taas n140e.
Onko kellään kokemusta moisesta.
Lievästi sanottuna sapettaa hieman siinäkin kun meni taas n140e.
a
joo suoraan 12v. vpv motorracingin sivuilla lukee että (Honeywellin anturi)
TEKNISET TIEDOT
Käyttöjännite: 4.5-24VDC
Virrankulutus: 22mA max
Ulostulo: NPN avoin kollektori, 40mA max
Käyttölämpötila: -40oC-+150oC
Ylijännitetransientit: +80Vdc, -80Vdc
et pitäisi kestää suoraan akusta 12v.
Mutta miksi niitä antureita menee heti kun alan pyörittelemään boksissa vilkkuili ledit 17 ja 18 nätisti vuorollaan ja sit kuuluu virranjakajasta rits ja räts kun se lyö jonnekkin mihin sen ei kuuluisi.
TEKNISET TIEDOT
Käyttöjännite: 4.5-24VDC
Virrankulutus: 22mA max
Ulostulo: NPN avoin kollektori, 40mA max
Käyttölämpötila: -40oC-+150oC
Ylijännitetransientit: +80Vdc, -80Vdc
et pitäisi kestää suoraan akusta 12v.
Mutta miksi niitä antureita menee heti kun alan pyörittelemään boksissa vilkkuili ledit 17 ja 18 nätisti vuorollaan ja sit kuuluu virranjakajasta rits ja räts kun se lyö jonnekkin mihin sen ei kuuluisi.
h
luin täältä http://ffp-motorsport.com/tuning/16v-faq.php
että jos hall anturi on kosketuksissa öljyn kanssa se hajoaa. mut kai sen täytyy siinä melko kauan uiskennella?
että jos hall anturi on kosketuksissa öljyn kanssa se hajoaa. mut kai sen täytyy siinä melko kauan uiskennella?
Re: x
Virranjajakan hiilimuovisella levyllä on juurikin kyseinen suojafunktio, estää mahdollisen korkeajännitteen läpilyönnin anturointiin.tmikkola wrote:...jakajasta puuttui kannen ja pohjan, jossa anturi on, erottava pleksin pala puuttui. eli kipinä olisi "karannut" anturiin.
x
jotenkin arvasin.. mut ny se on varmistettu. kiitos BENKKU.
Hei voisiko joku kertoa mulle missä muissa autoissa on käytety tuota Honeywellin anturia?
Kuva kapistuksesta löytyy täältä
http://www.vpv-motorracing.com/index.htm
Eli tuo alempi.
Hei voisiko joku kertoa mulle missä muissa autoissa on käytety tuota Honeywellin anturia?
Eli tuo alempi.
-
- Megajumala
Re: x
Volvon ja talbotin Hall-jakajassa on samannäkönen. Boschin tekeleitähän nuo on, että on varmasti muissakin.tmikkola wrote:Hei voisiko joku kertoa mulle missä muissa autoissa on käytety tuota Honeywellin anturia?
Eli tuo alempi.
x
edelleen sekoillaan näiden antureiden kanssa kävin motonetista äsken hakemassa anturin ja nyt se on ilmeisesti lo to hi eli antaa maata kun anturin väli on tyhjä sitten kun tulee hammas eteen niin ei anna maata, muttei anna virtaakaan. pakkohan sen on jotain antaa silloin kun metallinen hammas on siinä edessä?
voisiko joku nyt auttaa kun on nyt tullut 2 viikkoa pelkän tämän asian kanssa painittua ja en ole extra sivuilta tai mistään lukenut et olisi mahdollista kytkeä tommonen anturi mikä antaa pelkkää maata.
voisiko joku nyt auttaa kun on nyt tullut 2 viikkoa pelkän tämän asian kanssa painittua ja en ole extra sivuilta tai mistään lukenut et olisi mahdollista kytkeä tommonen anturi mikä antaa pelkkää maata.
k
nyt kun tajusin laittaa sen vastuksen signaali ja + johdon väliin niin antaa signaalista +9 volttia kun on metallia anturin edessä.
ja +0.18 volttia kun ei ole mitään anturin edessä. mutta sitten kun laitan pariston + napaan ja anturin signaaliin niin näkyy 8.5 volttia.
Onko tuo signaalin ja + johdon välinen vastus liian pieni nyt se on 390 ohmia.
ja +0.18 volttia kun ei ole mitään anturin edessä. mutta sitten kun laitan pariston + napaan ja anturin signaaliin niin näkyy 8.5 volttia.
Onko tuo signaalin ja + johdon välinen vastus liian pieni nyt se on 390 ohmia.
-
- Megajumala
Re: a
Aikasempaa kun katoin, niin onhan sulla varmasti asetukset kohillaan. Jos sulla on jakajasytkä ja led 17 laitettu sytkäulostuloksi, niin ei pitäis ledin 18 vilkkua. Et oo kokeillu fast idle (fiddle) ulostuloa? Ja hall-kytkentähän ois helpoin just noilla ns. maadottavilla antureilla. laittas coil-sisäänmenoon sen +5v ja sit hall-anturalle maapiuhan siitä optolta nin pitäs toimia.tmikkola wrote:boksissa vilkkuili ledit 17 ja 18 nätisti vuorollaan ja sit kuuluu virranjakajasta rits ja räts kun se lyö jonnekkin mihin sen ei kuuluisi.
2
siis nyt kun mä hain uuden anturin ja sitä ihmettelin niin huomasin että se on "LO TO HI" tyyppinen. eli anturin ilmarako tyhjä=maata ja kun peltiä edessä=virtaa. boksiin taas oli tehty "HI TO LO" antureiden mukaan kytkentä.
ja nuo 4 kpl mitä aikaisemmin olen saanut rikki olivat samanlaisia antureita. omaa tyhmyyttä kun en tarkistanut luotin sokeena megan kasaajaan.
ilmeisesti ledi 18 vilkkui koska mulla oli megatunessa valittuna "IRQ trigger".
teen muutokset lootaan tuolla 12v signaali ulostulolla, minkä löysin tuolta
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... htm#lotohi
mitä tarkoitat tuolla "...maapiuhan siitä optolta nin pitäs toimia."
mikä on opto?
ja nuo 4 kpl mitä aikaisemmin olen saanut rikki olivat samanlaisia antureita. omaa tyhmyyttä kun en tarkistanut luotin sokeena megan kasaajaan.
ilmeisesti ledi 18 vilkkui koska mulla oli megatunessa valittuna "IRQ trigger".
teen muutokset lootaan tuolla 12v signaali ulostulolla, minkä löysin tuolta
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... htm#lotohi
mitä tarkoitat tuolla "...maapiuhan siitä optolta nin pitäs toimia."
mikä on opto?

-
- Megajumala
Jep. Se komponentti mikä kertoo laudalle kierrosluvun on optoerotin. Ja se toimii diodin tavoin. eli siitä ei mene virta kun yhteensuuntaan. Jolloin jos komponentti mikä katkoo tätä virtaa on maadoittava kuten jotkut hall-anturihässäkät (eli hall-vahvistimet kuten virallisesti) niin sen opton "sisäänmenoon" ts. "coil"-inputtiin pitää mennä virta. Jos tämä anturi mikä haistelee sen vauhtipyörän tai jakajan pyörimistä antaa jonkinlaista jännitesignaalia niin se pitää laittaa siihen coil-inputtiin ja sit xg-1 maahan tai muissa levyissä kun originaalissa niin maahan se opton maapuoli.
oliko rautalangasta väännetty
Ps. joo toi maapiuha hall-anturille, eli laittaa siihen optoerottimen sisään (eli "coil"-sisäänmenoon) +5v ja sit sinne hall-anturalle sen xg-1 lähdöstä menevän piuhan, jos siis maadoittava systeemi.
oliko rautalangasta väännetty

Ps. joo toi maapiuha hall-anturille, eli laittaa siihen optoerottimen sisään (eli "coil"-sisäänmenoon) +5v ja sit sinne hall-anturalle sen xg-1 lähdöstä menevän piuhan, jos siis maadoittava systeemi.