eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%

Moderator: Masi_K
Megatunesta voi kalibroida. Tools -> Calibrate TPS... ylemmän laatikon viereistä nappia 'Get current' klikkaat, kun et koske kaasuun ja alempaa nappia, kun kaasu pohjassa, moottorin ei tarvitse olla käynnissäseidltuning wrote:saako ms:lla kalibroitua kaasun asentoa??
eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%
no jos anturi on kytketty oikein ja on lineaarinen, niin toimii kaikki anturi tyypit ilman mitään kalibrointeja. eri asia sitten jos anturi olisi kytketty esim 2:lla karvalla. Mutta näin ei ole ms:n kytkentä tavassa.Anssi wrote:Jooei. Kyllä se kalibrointi menee ihan MegaSquirttiin saakka. Eihän se muuten toimisi ollenkaan erilaisilla antureilla.plagu wrote:se kalibrointi on ainoastaan sitä megatunen omaa näyttöä varten.
Taitaa olla aikamoinen arvaaja tuo MS siinä tapauksessa.. Mistäs se sitten tietää ne vastusarvot, jos ei niitä sille kerrota? Kaikissa antureissa ne eivät ole samat. Ja vaikka olisikin, niin kaikissa tapauksissa sitä kaasuläppää ei avata/suljeta yhtä paljon. Esim flood clear -toiminnossa katsotaan läpän prosentuaalinen aukeaminen, eikä MS voi sitä tietää ilman kalibrointia. No, tietysti säkällä voi sattua kohdalleen.plagu wrote:no jos anturi on kytketty oikein ja on lineaarinen, niin toimii kaikki anturi tyypit ilman mitään kalibrointeja. eri asia sitten jos anturi olisi kytketty esim 2:lla karvalla. Mutta näin ei ole ms:n kytkentä tavassa.Anssi wrote:Jooei. Kyllä se kalibrointi menee ihan MegaSquirttiin saakka. Eihän se muuten toimisi ollenkaan erilaisilla antureilla.plagu wrote:se kalibrointi on ainoastaan sitä megatunen omaa näyttöä varten.
Nykyisessä B&G:n softassa (V3.000) arvo on 155 (=3.0V)Flood cleariin käytetään megan orkkiskoodissa raw-arvoa 100.
Code: Select all
lda #155T ; 3 Volts comparison value for TPS - flood clear trigger