eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%
kaasuläpänasento tunnistimesta
Moderator: Masi_K
-
seidltuning
- Megasquirttaaja
- Posts: 27
- Joined: Fri Feb 25, 2005 22:58
- Location: Hamina
kaasuläpänasento tunnistimesta
saako ms:lla kalibroitua kaasun asentoa??
eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%
eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%
bmw cabrio
-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Re: kaasuläpänasento tunnistimesta
Megatunesta voi kalibroida. Tools -> Calibrate TPS... ylemmän laatikon viereistä nappia 'Get current' klikkaat, kun et koske kaasuun ja alempaa nappia, kun kaasu pohjassa, moottorin ei tarvitse olla käynnissäseidltuning wrote:saako ms:lla kalibroitua kaasun asentoa??
eli ongelma on ,että kun kaasuläppä on täysin auki niin tunnistin on n.80%
Volvo 360GL -88
msefillä oli juuri juttua tuosta ja tunessa oli ongelma tuon kohdalla..se aina muuttaa arvoja et joka kerta kun kalibroit niin ei nollaakkaan niitä vaan rupeaa heittämään. kuten itelläkin kävi. se korjaantuu kun laittaa arvoiksi mnuaalisesti ensin 0 alempaan ja sitten 255 ylempään ja sitten vasta kalibroi..sama toiminta joka kerta...
-
Guest
-
Guest
no jos anturi on kytketty oikein ja on lineaarinen, niin toimii kaikki anturi tyypit ilman mitään kalibrointeja. eri asia sitten jos anturi olisi kytketty esim 2:lla karvalla. Mutta näin ei ole ms:n kytkentä tavassa.Anssi wrote:Jooei. Kyllä se kalibrointi menee ihan MegaSquirttiin saakka. Eihän se muuten toimisi ollenkaan erilaisilla antureilla.plagu wrote:se kalibrointi on ainoastaan sitä megatunen omaa näyttöä varten.
Taitaa olla aikamoinen arvaaja tuo MS siinä tapauksessa.. Mistäs se sitten tietää ne vastusarvot, jos ei niitä sille kerrota? Kaikissa antureissa ne eivät ole samat. Ja vaikka olisikin, niin kaikissa tapauksissa sitä kaasuläppää ei avata/suljeta yhtä paljon. Esim flood clear -toiminnossa katsotaan läpän prosentuaalinen aukeaminen, eikä MS voi sitä tietää ilman kalibrointia. No, tietysti säkällä voi sattua kohdalleen.plagu wrote:no jos anturi on kytketty oikein ja on lineaarinen, niin toimii kaikki anturi tyypit ilman mitään kalibrointeja. eri asia sitten jos anturi olisi kytketty esim 2:lla karvalla. Mutta näin ei ole ms:n kytkentä tavassa.Anssi wrote:Jooei. Kyllä se kalibrointi menee ihan MegaSquirttiin saakka. Eihän se muuten toimisi ollenkaan erilaisilla antureilla.plagu wrote:se kalibrointi on ainoastaan sitä megatunen omaa näyttöä varten.
Se kalibrointitieto menee MS:ään.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
-
Guest
Näin se menee, potikaksi pitää siis valita lineaarinen ja sellainen joka pyörii lähes täyden liikealueen kaasuläpän mukana. Muunlaisia siinä ei saa toimimaan niinkuin pitää, sillä jos täyden kaasun ja kaasu ylhäällä asentojne väliin jää vain pieni jännite-ero, kiihdytyspumppu-toiminto kärsii koska resoluutio on huono.
Ainahan voi käyttää MAPdot kiihdytyspumppua, joka ainakin omassani toimii hieman paremmin kuin TPSdot.
Flood cleariin käytetään megan orkkiskoodissa raw-arvoa 100. Extra-koodissa rajan voi asettaa itse.
Ainahan voi käyttää MAPdot kiihdytyspumppua, joka ainakin omassani toimii hieman paremmin kuin TPSdot.
Flood cleariin käytetään megan orkkiskoodissa raw-arvoa 100. Extra-koodissa rajan voi asettaa itse.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
MegaTunen helpistä:
Calibration of the throttle position in MegaTune is actually only an aesthetic adjustment; it has no affect on the operation of your MegaSquirt. The calibration merely generates a file that MegaTune will use to display values from 0 to 100%, but since MegaSquirt uses its raw TPS ADC values internally, this really does nothing for you.
Calibration of the throttle position in MegaTune is actually only an aesthetic adjustment; it has no affect on the operation of your MegaSquirt. The calibration merely generates a file that MegaTune will use to display values from 0 to 100%, but since MegaSquirt uses its raw TPS ADC values internally, this really does nothing for you.
Nykyisessä B&G:n softassa (V3.000) arvo on 155 (=3.0V)Flood cleariin käytetään megan orkkiskoodissa raw-arvoa 100.
Code: Select all
lda #155T ; 3 Volts comparison value for TPS - flood clear trigger