Suutin ennen vai jälkeen läpän?
Moderator: Masi_K
Suutin ennen vai jälkeen läpän?
Nyt ois takoitus korvata kaasutin kahdella suuttimella.
Kannattaisiko minun laittaa suuttimet ennen läppää vai läpän jälkeen?
Kone on 1.6l noin 75hp vapari vanhus jossa on ollut kaksikurkkuinen kaasari.
Sit viel toinen kysymys: onko minun järkeä edes suunnitella megasquirttia kärkien kanssa eli onko joku saanut pelaamaan kärkien kanssa luotettavasti?
Kannattaisiko minun laittaa suuttimet ennen läppää vai läpän jälkeen?
Kone on 1.6l noin 75hp vapari vanhus jossa on ollut kaksikurkkuinen kaasari.
Sit viel toinen kysymys: onko minun järkeä edes suunnitella megasquirttia kärkien kanssa eli onko joku saanut pelaamaan kärkien kanssa luotettavasti?
Niin mietin vaan kun noissa alkuperäisissä ykspisteruiskuissa ja f1 moottoreissa on läpän yläpuolella suutin ni et kai sillä joku hyöty saavutetaan.koskar wrote:Jälkeen.
Täytyy alkaa rakentamaan kaasuttimen korvaavaa läpiskää kun ei viittis vanhuksen alkuperäistä imusarjaa tuhota sillä ne ei kasva joka oksalla.
Suuttimiksi ajattelin kahta 385cc/min suutinta sillä yksi ei taida ihan riittää.
Läpiksi olen ajatellu yhtä tupla kaasaria.
Onko kukaan rakentanut vanhaan tuplakaasariin kaasuläpänasento tunnistinta? Olisi kiva jos olisi kuvia?
Tuo voisi minuakin kiinnostaa ihan mielenkiinnosta, jos vaikka samalaisen tekisi omaan viritykseen.Ridge wrote:Onko kukaan rakentanut vanhaan tuplakaasariin kaasuläpänasento tunnistinta? Olisi kiva jos olisi kuvia?
Kyllä sillä ennen läppiä olevalla suuttimella etujakin (bensan parempi sekoittuminen ilmaan jne?) on, mutta luulisi, että jotain haittojakin on esim. tyhjäkäynnillä. Jossain Formuloissa tyhjäkäynti ei varmaan ole aivan ensimäinen suunnitteluperuste

-
- Megajumala
Niin pelittää joo ykspisteruiskut. niissä on suutin tosi lähellä läppää ja tyhjäkäynnillä läppä on rakosellaan, bensiini suihkutetaan läppään ja bensa valuu läpän välistä ja sekoittuu imu ilmaan.
Jos suutin tulee ennen läppää ni ei tarviis ees bensan paineen säätyä imuilman alipaineen mukaan.
Tietty jos löytäis jostain chevyn tbi rungon halvalla ni ois varmaan simppeli laite kaasarin korvaukseen.
Jos suutin tulee ennen läppää ni ei tarviis ees bensan paineen säätyä imuilman alipaineen mukaan.
Tietty jos löytäis jostain chevyn tbi rungon halvalla ni ois varmaan simppeli laite kaasarin korvaukseen.
-
- Megajumala
Mulla meni kärkien kanssa tapellessa hermot, joten tällä hetkellä on kierroslukutieto kampiakselilta ja kärkijakajalla sytkä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Eli sulla on sytkä ihan itsenäisenä kärillä ja halli haistelee kampiakselinasentoa megalle joka hoitaa pelkkää polttoaine puolta?MrFairlane wrote:Mulla meni kärkien kanssa tapellessa hermot, joten tällä hetkellä on kierroslukutieto kampiakselilta ja kärkijakajalla sytkä.
Oliko pahoja häiriöitä?
Mulla on tosin pelkkä nelos moottori että ei periaatteessa ihan yhtä häiriö altis. no täytyy kokeilla ja jos ei pellaa ni alkas hitsaileen tappeja hihnapyörään.
Aikasempi moottori oli samantyylisellä jakajalla kun mitsu colt joten sovelsin semmosen kärettömät hilut tähän jakajaan mutta se jakaja ei uuteen moottoriini käy.
-
- Megajumala
Suurin syypää oli minulla Copper Core tulpanjohdot, en tiedä miten hyvin olisi pelannut uusilla tulpanjohdoilla ja kärkitriggauksen kanssa.Ridge wrote:Eli sulla on sytkä ihan itsenäisenä kärillä ja halli haistelee kampiakselinasentoa megalle joka hoitaa pelkkää polttoaine puolta?MrFairlane wrote:Mulla meni kärkien kanssa tapellessa hermot, joten tällä hetkellä on kierroslukutieto kampiakselilta ja kärkijakajalla sytkä.
Oliko pahoja häiriöitä?
Mulla on tosin pelkkä nelos moottori että ei periaatteessa ihan yhtä häiriö altis. no täytyy kokeilla ja jos ei pellaa ni alkas hitsaileen tappeja hihnapyörään.
Aikasempi moottori oli samantyylisellä jakajalla kun mitsu colt joten sovelsin semmosen kärettömät hilut tähän jakajaan mutta se jakaja ei uuteen moottoriini käy.
Ei toiminut ollenkaan.
Sytkäkartat on ja pultit on 60 astetta ennen YKK:ta , eli sytkäpuoli on nyt täydellisenä.
Megan sytkä oli jopa toiminnassakin muutaman päivän, mutta sitten pimeni jokin.
Sitten otin ainoastaan sytytysmoduulilta tulevan johdon irti ja kytkin kärkien piuhan tilalle.
Hyvin toimii(kun en paremmasta tiedä).
Pitänee laittaa sytkä kuntoon, kunhan on ensiksi taivasteltu tarpeeksi tätä benziinipuolta.
Sitäpaitsi ilman kokemusta oli h*lvetin vaikeaa yrittää säätää kahta karttaa samanaikaisesti, kun sytkän ennakon säätöarvot on noin vuodelta 57.
Offtopikkina
Jos joku haluaa raapia päätään, niin voisi kääntää tämän Megan ymmärtämälle kartalle.
Initial 6-8
Dist.RPM.......................InchesOfMercury..................AdvanceDegree
250..............................0.........................................0-½
400..............................0.........................................2 3/4-3 3/4
550..............................0.........................................7-8
725..............................0.........................................9½-10½
2000............................0.........................................13½-15
1000............................5.........................................0-1
1000............................10.......................................5 1/4-7 1/4
1000............................15.......................................7-9
1000............................20.......................................7-9
(Huom. nykybensa kestää ilmeisesti hieman enemmän ennakkoa)
Ford Fairlane ´59
-
- Megajumala
-
- Megajumala
Se oli muistaakseni 1.4 Fiestasta ja läppä ei järin suuri ollut, mutta pikku koneessahan sen ei tartte ollakkaan, villi veikkaus 32 mm.
Mut se "imu"aukko missä suutinkin on varmaan lähemmäs 100 mm, josta se muuttuu suppilomaisesti.
Hintaa oisko 30 e. Viikonloppuna voin kaivaa, jos alkaa enemmänkin kiinnostaa.
Mut se "imu"aukko missä suutinkin on varmaan lähemmäs 100 mm, josta se muuttuu suppilomaisesti.
Hintaa oisko 30 e. Viikonloppuna voin kaivaa, jos alkaa enemmänkin kiinnostaa.