
Elikkäs ihan perusteista kun lähdetään, mitä tarvitaan ameriikan tuotantoa olevan V8:n muuttamiseksi kaasuttimelta ruiskuksi?
Lähtökohtana palanut moottori, jossa ei siis ole pahemmin noita toimivia apulaitteita muutenkaan.
Mitä nyt ymmärrän niin
- suuttimet tarvitaan
- tietenkin ohjausboxi (megasquirt siis kun tällä palstalla ollaan).
- Sitten ilmeisesti kaasuläpät.
- Lambda-anturit pakopuolelle.
- Ilmamäärämittari?
- jonkunlainen polttoainepumppu?
- sytytyspuoli?
- mitä vielä?
Kone siis se laiskista laiskin 307 Olds (jos ei satu rikastumaan ja hankkimaan vähän suurempaa oldsia). Tarkoituksena ei ole mikään kiihdytysvehje tulla vaan hyvin vääntävä käyttökone.
Ja sitten toisaalta kiinnostaa, että miten tuollaiseen mahdollisesti epämääräisistä osista kasattavaan koneeseen ruvetaan hakemaan säätöjä kohdalleen. Tosin siihen nyt menee aikaa vielä kauan mutta suunnittelu hyvä aloittaa liian aikaisin.
V8-lehdessähän oli värkätty kaasuläpät jostain vanhasta kaasarista, olisiko kelvollinen lähtökohta esim. vanha turbo-regalin rokkiorkesteri?
nim. Ei mitään hajua ruiskuista (paitsi dieselistä)