VOLVO 740 2.0 TIC -86

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

VOLVO 740 2.0 TIC -86

Post by Riksa »

En tiedä sanoa vielä että onko tämä menestystarina mutta Tänään on ajettu ensimmäinen 30km Volvolla megan voimalla. Kokoonpano on=

-Partcon sarjasta kasattu mega

-Honeywell hall-anturi = Yleiselektroniikasta tilattu (olari)

-4-1 trikkeri kampuran hihnapyörällä = US-PARTS 60-2 trikkeri muutettuna 4-1 trikkeriksi kun hammasväli liian tiheä hallin luettavaksi.

-GM hei moduuleita*2

-Bosch hukkakipinä puola = Bosch 0 221 503 407 http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... ls/2x2.pdf

Megan lankulle ei ole tehty mitään muita muutoksia kun otettu ledeiltä ulosotot.
Hall on kytketty 12v 1k ohm ylösvedon kera "puola" liitäntään.
Last edited by Riksa on Sun Nov 27, 2005 19:40, edited 3 times in total.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Karttoja

Post by Riksa »

Tänään saatiin säädettyä sytty-karttoja kohdilleen ja kaasuun vastaavuus verrattuna Motroniciin verrattuna eri planeetalta. Pakosarjan punoitus oli jo motronic aikoina ongelma ja vielä eilen huonoilla generate kartoilla punoitus oli voimakasta jo rauhallisessa ajossa ja nakutus todella voimakasta jo kevyessä vedossa ahto puolella, mutta tänään säädetty kartat suunnilleen kohdilleen kaverin +400hv cossun hestec karttoja mukaillen ja punoitus hävisi ja toimivuus sytyn kohdilta aika hyvä. Pikkusen joutu mukailemaan ajoituksissa kun kaverin kartat oli tehty max 2.2bar ahdoille ja tällä hetkellä itellä garretin ahtauden johdosta maksimi on n. 1bar, siihenkin tulee kyllä muutos samalla kun laitetaan uusi pakosarja kiinni niin samalla tulee ahtimen kokoinen ahdinkin kiinni.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Säätely tuottaa tulosta

Post by Riksa »

Nyt on ajeltu megalla jo tuhannen kilometriä ja alkaa kulutuskin asettumaan siedettäväksi kun on hienosäädetty ennakoita ja polttoainekarttoja.
Kylmäkäynnistys on tuskaa mutta jää sentään käyntiin jo viidennellä starttauksella :)
Auto on lämmettyään todella hyvä ajettava moottoriohjauksen puolesta, ero motroniciin alkaa päivä päivältä suurenemaa megan voitoksi.
Suuri kulutus on ollut ongelma ennen ja on nyt menossa parempaan päin kokoajan kun saa säätöjä paremmin kohdalleen.
En tiedä onko muilla ollut generate toiminnolla luodut kartat sytylle täysin puutaheinää, nimittäin itselläni ne ainakin oli ihan pers..llään vaikka kokeili muutella "asetuksia".
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Re: Säätely tuottaa tulosta

Post by KariM »

Riksa wrote: En tiedä onko muilla ollut generate toiminnolla luodut kartat sytylle täysin puutaheinää, nimittäin itselläni ne ainakin oli ihan pers..llään vaikka kokeili muutella "asetuksia".
Tarkoitatko Megatunen spark|spark table 1|tools|VE specific|generate table -kohdasta löytyvää ve-genreraattoria? Se on pelkästään bensapuolen estimointiin.

Sytkälle kannattaa ottaa lähtökohdaksi tehtaan ennakkokäyrät/-taulukot, jos vaan sellaiset on saatavissa.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

generaattori

Post by Riksa »

Juu ei ole ollut tietoa tommosesta jutusta ettei sytty karttaa saa generoitua sillä. Tai siis tavallaan oli kun se ei tehnyt mitään järkevää karttaa vaan ihan pelkkää puutaheinää :) Aina ei voi tietää kaikkea.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Tokihan tuon Megatunen olisi voinut tuolta osin fiksumminkin tehdä, niin ettei se tarjoaisi sytkätaululle tuota generate-toimintoa.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

generate

Post by Riksa »

Olisi hyvä jos olisi jossain maininta tosta sytyn generoimisesta ettei muille kävisi niin että laittais vaan tarkistamatta kartan käyttöön. Onneksi tajusin melkein heti ettei kartat ole kohdillaan ja tajusin ryhtyy tekemään manuaalisesti ne. Kyllä sitä tuntee ittensä oikein emäidiootiksi kun on aika kokenut autoasentaja ja ei kiinnitä mitään huomiota kun koko sytty kartta on ihan perseellään.
Post Reply