En tiedä sanoa vielä että onko tämä menestystarina mutta Tänään on ajettu ensimmäinen 30km Volvolla megan voimalla. Kokoonpano on=
-Partcon sarjasta kasattu mega
-Honeywell hall-anturi = Yleiselektroniikasta tilattu (olari)
-4-1 trikkeri kampuran hihnapyörällä = US-PARTS 60-2 trikkeri muutettuna 4-1 trikkeriksi kun hammasväli liian tiheä hallin luettavaksi.
-GM hei moduuleita*2
-Bosch hukkakipinä puola = Bosch 0 221 503 407 http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... ls/2x2.pdf
Megan lankulle ei ole tehty mitään muita muutoksia kun otettu ledeiltä ulosotot.
Hall on kytketty 12v 1k ohm ylösvedon kera "puola" liitäntään.
VOLVO 740 2.0 TIC -86
Moderator: Masi_K
VOLVO 740 2.0 TIC -86
Last edited by Riksa on Sun Nov 27, 2005 19:40, edited 3 times in total.
Karttoja
Tänään saatiin säädettyä sytty-karttoja kohdilleen ja kaasuun vastaavuus verrattuna Motroniciin verrattuna eri planeetalta. Pakosarjan punoitus oli jo motronic aikoina ongelma ja vielä eilen huonoilla generate kartoilla punoitus oli voimakasta jo rauhallisessa ajossa ja nakutus todella voimakasta jo kevyessä vedossa ahto puolella, mutta tänään säädetty kartat suunnilleen kohdilleen kaverin +400hv cossun hestec karttoja mukaillen ja punoitus hävisi ja toimivuus sytyn kohdilta aika hyvä. Pikkusen joutu mukailemaan ajoituksissa kun kaverin kartat oli tehty max 2.2bar ahdoille ja tällä hetkellä itellä garretin ahtauden johdosta maksimi on n. 1bar, siihenkin tulee kyllä muutos samalla kun laitetaan uusi pakosarja kiinni niin samalla tulee ahtimen kokoinen ahdinkin kiinni.
Säätely tuottaa tulosta
Nyt on ajeltu megalla jo tuhannen kilometriä ja alkaa kulutuskin asettumaan siedettäväksi kun on hienosäädetty ennakoita ja polttoainekarttoja.
Kylmäkäynnistys on tuskaa mutta jää sentään käyntiin jo viidennellä starttauksella
Auto on lämmettyään todella hyvä ajettava moottoriohjauksen puolesta, ero motroniciin alkaa päivä päivältä suurenemaa megan voitoksi.
Suuri kulutus on ollut ongelma ennen ja on nyt menossa parempaan päin kokoajan kun saa säätöjä paremmin kohdalleen.
En tiedä onko muilla ollut generate toiminnolla luodut kartat sytylle täysin puutaheinää, nimittäin itselläni ne ainakin oli ihan pers..llään vaikka kokeili muutella "asetuksia".
Kylmäkäynnistys on tuskaa mutta jää sentään käyntiin jo viidennellä starttauksella

Auto on lämmettyään todella hyvä ajettava moottoriohjauksen puolesta, ero motroniciin alkaa päivä päivältä suurenemaa megan voitoksi.
Suuri kulutus on ollut ongelma ennen ja on nyt menossa parempaan päin kokoajan kun saa säätöjä paremmin kohdalleen.
En tiedä onko muilla ollut generate toiminnolla luodut kartat sytylle täysin puutaheinää, nimittäin itselläni ne ainakin oli ihan pers..llään vaikka kokeili muutella "asetuksia".
Re: Säätely tuottaa tulosta
Tarkoitatko Megatunen spark|spark table 1|tools|VE specific|generate table -kohdasta löytyvää ve-genreraattoria? Se on pelkästään bensapuolen estimointiin.Riksa wrote: En tiedä onko muilla ollut generate toiminnolla luodut kartat sytylle täysin puutaheinää, nimittäin itselläni ne ainakin oli ihan pers..llään vaikka kokeili muutella "asetuksia".
Sytkälle kannattaa ottaa lähtökohdaksi tehtaan ennakkokäyrät/-taulukot, jos vaan sellaiset on saatavissa.
generaattori
Juu ei ole ollut tietoa tommosesta jutusta ettei sytty karttaa saa generoitua sillä. Tai siis tavallaan oli kun se ei tehnyt mitään järkevää karttaa vaan ihan pelkkää puutaheinää
Aina ei voi tietää kaikkea.

generate
Olisi hyvä jos olisi jossain maininta tosta sytyn generoimisesta ettei muille kävisi niin että laittais vaan tarkistamatta kartan käyttöön. Onneksi tajusin melkein heti ettei kartat ole kohdillaan ja tajusin ryhtyy tekemään manuaalisesti ne. Kyllä sitä tuntee ittensä oikein emäidiootiksi kun on aika kokenut autoasentaja ja ei kiinnitä mitään huomiota kun koko sytty kartta on ihan perseellään.