4-1 trikkeri-pyörän asento?
Moderator: Masi_K
4-1 trikkeri-pyörän asento?
Eli jos muuttaisin ehkä liian tiheän 60-2 trikkerini 4-1 pyöräksi niin mihin asentoon pitäisi tulla kun 1 syl on ykk kohdassa. Eli hall-anturin pitäisi osoittaa mihin?????
Tiheys
Hall-anturi vaatii hampaiden väliksi yli sentin välin ja 160mm pyörässä se on ainoastaan 4 mm joten hall ei tunnista ollenkaan pyörimistä. Tänään muutin trikkerin 4-1 pyöräksi ja lankulle muutin taas takaisin alkuperäiset komponentit ja kierrokset näkyy kaiketi oikein (startatessa 197rpm, volvo pyörittää verkkaisesti). Kokeilin laittaa sytty-yksikön ja hukkis puolan kiinni ja tuloksena oli että ainoastaan toinen puoli löi kipinän ja toinen oli mykkä. Se voi johtua siitä että kytkin puolan "hatusta" kun ei ollut opelin hukkakipinä puolan kytkistä saatavilla siihen hätään. Eli pitää etsiä opelin kytkis jostain ja tarkistaa kytkentä.
Re: Tiheys
Kylläkyllä, mä ajattlein että sulla olisi ollut Boschin standardi 60-2 pyörä ja vr-anturi. About 200 pyörittää minunkin startti. Jos puolassa on 4-napainen liitin, niistä 2 on oikosulussa ja niihin kytketään +12V, toiset 2 on sitten kelojen miinukset. Yleismittarilla ne löytyy helposti.Riksa wrote:Hall-anturi vaatii hampaiden väliksi yli sentin välin ja 160mm pyörässä se on ainoastaan 4 mm joten hall ei tunnista ollenkaan pyörimistä. Tänään muutin trikkerin 4-1 pyöräksi ja lankulle muutin taas takaisin alkuperäiset komponentit ja kierrokset näkyy kaiketi oikein (startatessa 197rpm, volvo pyörittää verkkaisesti). Kokeilin laittaa sytty-yksikön ja hukkis puolan kiinni ja tuloksena oli että ainoastaan toinen puoli löi kipinän ja toinen oli mykkä. Se voi johtua siitä että kytkin puolan "hatusta" kun ei ollut opelin hukkakipinä puolan kytkistä saatavilla siihen hätään. Eli pitää etsiä opelin kytkis jostain ja tarkistaa kytkentä.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)