4-1 trikkeri-pyörän asento?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

4-1 trikkeri-pyörän asento?

Post by Riksa »

Eli jos muuttaisin ehkä liian tiheän 60-2 trikkerini 4-1 pyöräksi niin mihin asentoon pitäisi tulla kun 1 syl on ykk kohdassa. Eli hall-anturin pitäisi osoittaa mihin?????
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Trigger anglen saat päättää itse, kuitenkin niin että sen pitää olla 5 astetta suurempi kuin suurin haluttu sytkäennakko. Ilmeisesti tarvitset paljon yli 10000rpm kierroksia jos 60-2 on liian tiheä?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Tiheys

Post by Riksa »

Hall-anturi vaatii hampaiden väliksi yli sentin välin ja 160mm pyörässä se on ainoastaan 4 mm joten hall ei tunnista ollenkaan pyörimistä. Tänään muutin trikkerin 4-1 pyöräksi ja lankulle muutin taas takaisin alkuperäiset komponentit ja kierrokset näkyy kaiketi oikein (startatessa 197rpm, volvo pyörittää verkkaisesti). Kokeilin laittaa sytty-yksikön ja hukkis puolan kiinni ja tuloksena oli että ainoastaan toinen puoli löi kipinän ja toinen oli mykkä. Se voi johtua siitä että kytkin puolan "hatusta" kun ei ollut opelin hukkakipinä puolan kytkistä saatavilla siihen hätään. Eli pitää etsiä opelin kytkis jostain ja tarkistaa kytkentä.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: Tiheys

Post by TVH »

Riksa wrote:Hall-anturi vaatii hampaiden väliksi yli sentin välin ja 160mm pyörässä se on ainoastaan 4 mm joten hall ei tunnista ollenkaan pyörimistä. Tänään muutin trikkerin 4-1 pyöräksi ja lankulle muutin taas takaisin alkuperäiset komponentit ja kierrokset näkyy kaiketi oikein (startatessa 197rpm, volvo pyörittää verkkaisesti). Kokeilin laittaa sytty-yksikön ja hukkis puolan kiinni ja tuloksena oli että ainoastaan toinen puoli löi kipinän ja toinen oli mykkä. Se voi johtua siitä että kytkin puolan "hatusta" kun ei ollut opelin hukkakipinä puolan kytkistä saatavilla siihen hätään. Eli pitää etsiä opelin kytkis jostain ja tarkistaa kytkentä.
Kylläkyllä, mä ajattlein että sulla olisi ollut Boschin standardi 60-2 pyörä ja vr-anturi. About 200 pyörittää minunkin startti. Jos puolassa on 4-napainen liitin, niistä 2 on oikosulussa ja niihin kytketään +12V, toiset 2 on sitten kelojen miinukset. Yleismittarilla ne löytyy helposti.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Post Reply