Todellinen tenkkapoo

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mi16x4
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 20, 2005 17:48

Todellinen tenkkapoo

Post by Mi16x4 »

Elikkäs autoni on Peugeot 405Mi16x4, ahdin KKK K26, välijäähdytin, Sytytystä ohjaa auton oma sytytysjärjestelmä nakutuksen tunnistimella varustettuna,Ruiskutusta ohjaa megasquirt,alunperin partcolta ostettu sarja.Sitten kävi vahinko ja lisäsuuttimia asennettaessa pieni "asentajanmoka" kun suuttimet vaihtuivat korkeaohmisista mataliin :oops:
Eli squirtistahan paloi suuttimien ohjainfetit ja ohjainpiiri,kuten myös prosessori pimeni. Ja eikun uutta tekemään., tehtiin uusi Turtanan joskus täällä ollut versio, mutta pelittämään ei ala. Partcolta 2 prosessoria tilasin uutta,toinen varalle pahalle päivälle. kuitenkaan nyt ei saada squirttia keskustelemaan läppärin kanssa, elikkä onko partcolta ostetuissa piireissä mitä sisällä vai onko siellä mitään. nimenomaan kyllä pyysin ohjelmoituna molemmat, mutta tiedäppä sitten. squirtti ei suostu ottamaan vastaan edes boot asennossa firmwarea. MISSÄ VIKA kuka osaa auttaa
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Kaikki osat oikeinpäin? Tarvittavat osat kiinni. Regulaattori irti levystä? Fetit ja transistorit eivät ole toisiinsa yhteydessä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mi16x4
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 20, 2005 17:48

Post by Mi16x4 »

Kaikki oikein..tarkistettu ja kunnon eristyslevy levyn ja regun välissä.ihmetyttää vaan yks homma. ensimmäisellä kerralla kasattuna prosessori ja muut olivat uusia,paitsi ohjainpiiri feteille.elikkä uusi prosessori sillon pimeni,nyt kun uusittu kaikki niin ei reagointia vieläkään. Kaverilla samanlainen Turtanan versio,jossa käytettiinn uutta prosessoria,ja toimi oikein,mutta sit kun vikaa etsittiin sen avulla niin ilmeisesti viallinen prosessori pimentänyt tästä kaverin ruutastakin jotain. Voiskohan tämmöinen ketjureaktio vaurioittaa Piiriä mikä kommunikoi tietononeen kans. Oskilloskoopilla mitattaessa sisään kyllä tulee piiriltä prosessorille signaalia kun rämpyttää Megatunesta "test communication" mutta sinne se sit häviää.prosessorilla näkyy kuten muuallakin jännitteitä oikein,prosesorilla 5v jne... huomenna käyn hakemassa uuden piirin com. portin viereen,eli jos se on pimeänä niin luulis alkavan toimimaan.ilmottelen kuulumiset sit. toivotaan.......toivossa on hyvä elää sano lapamato jos toivo elää ja eli toivossa... :roll:
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Ongelma voisi hyvin johtua siitä, että prosessori ei ole ohjelmoitu. Tosin voi se johtua monesta muustakin syystä.

Mullakin oli äsken vähän pään raapimista tuollaisen Partcolta ohjelmoituna ostetun prosessorin kanssa. Kasasin levyn ja aloin testaamaan, ei yhteyttä Megatuneen. Bensapumpun rele kuitenkin naksahti päälle ja pois kahden sekunnin päästä virtoja kytkettäessä, eli prossussa ilmeisesti oli koodi sisällä. Tarkastin juotokset ja komponenttien asennot, mittailin yleismittarilla ja skoopilla, lopulta tulin siihen tulokseen, että kaiken pitäisi olla kunnossa. Sitten kokeilin ladata prossulle uuden koodin ja sepä onnistuikin. Ja tämän jälkeen yhteys Megatuneen toimi ongelmitta.

Eli ilmeisesti prossun ohjelmoinnissa oli jotain häikkää. Ymmärtääkseni Megatunen pitäisi kuitenkin saada yhteys prosessoriin koodin ja .ini-tiedostojen versioista riippumatta?
Arttu
GSX1100 -85
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Toivottavasti korjaantuu vaihamalla tuo logiikkasovitin piiri.

Kommentoin nyt muutenvain tuota kokoonpanoa. Toivottavasti olet hävittämässä tuota alkuperäistä sytytystä koska vaparin sytkä ennakot ovat totaalisen väärät ahdetulle koneelle, ja huonolla tuurilla sulatat koko koneen, tosin tuohan riippuu aivan ahdon määrästä. Eli wheeldecoder kehiin+hukkakipinä sytkä, niin hommassa rupeaa olemaan ideaa.

btw. Onko sulla vahvistettu jakoloota tuossa nelikossa? tuo psa:n rämpylähän ei tahdo kestää edes vakiotehoja, niin oletko tehnyt tuolle jo jotain vai odotatko että se leviää ja sitten vahvistutat sen. (suomessa on paripajaa jotka noita kykenee vahvistamaan)
Mi16x4
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 20, 2005 17:48

Post by Mi16x4 »

Kyllähän tuo tähän asti on raakatkin kuivan kelin kiihdytykset ja pyöritykset(kuitenkin varastossa yksi jakovaihteisto varalle)
Pösömiehenä tidän kokemuksena miksi kaikki sanoo että neliveto ei kestä.Itsellä ja kaveri piirissä 4. 4-veto menossa, kysymyshän on siitä että jopa haapalahdella sanotaan joskus että vaihdelaatikon ja jakovaihteiston öljyt ovat yhteiset, toisaalta erilaisissa alan korjaamoissa tiedetään että öljyt ovat erikseen, mutta sielläkään ei tiedetä oikeaa äljy tyyppiä. Oikean öljyn löytäminen jakovaihteistoon edes haapalahden kautta ei meinaa onnistua. liian vähänstä öljynmäärästä johtuu suurimmat viat ja pienemmät väärästä öljystä. ja sytytykseen puututtaessa, tähän asti (1v) ei ole tulppien eikä muunkaan kans ongelmia ollut ahtopaineen vaihdellessa 0.6-1.4. lievän tarkastelun ja kyselyn jälkeen selvisi nimittäin että sytytyksen myöhästäminen nakutuksen tunnistimen perusteella toimii todella hyvin,ja boksissa varaa on aika rajattomasti tosin ennakkkoa alipaineen puolella voi olla reilusti verrattuna vakioturboauton ennakkoon, eikä kertaakaan kuitenkaan vielä ole piipannut nakutuksen varoitin.eli luotan siihen kunnes toisin todistetaan :lol: kyllä joskus kuitenkin ihan siirrytään suorasytytykseen.
mietin muuten itsekkin tuota että kyllähän eri versiot silti pitäs yhteyttä saada,mutta sillon kuitenkin varoittelee jostain enne ohjelman käynnistystä,ja kysyy haluaako silti jatkaa. :D ) :o
lähtis piirin ostoon ja tsiigaamaan tilanne.
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Mi16x4 wrote: blaablaa....
tää nyt menee offtopiciks.

en näe kovinkaan suurta yhteyttä öljyillä ja poorien korkkaamisella keskenään (ne noista aina menee), no hyvä kuitenki että sulla on varaloota :roll:
Mi16x4
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 20, 2005 17:48

Post by Mi16x4 »

Noh...eipä sitä voi sanoa paskoista ja kestävistä yksilöistä....mutta sitten asiaan eikä ulkopuolelle

SQUIRTTI PELAA :D :D :D

ongelmahan oli kun osat haettiin listan kans joka luovutettiin myyjälle joka keräsi kaikki. Kellopiirin vieressä olevat kaksi kerkoa väärän kokoisia,vaikutti ilmeisesti taajuuteen tai jotain,oli meinaa nanoset lipasahtanu pikosiksi. nyt toimii oikein,laitettiin uus koodi ineen ja avot, tänään paikolleen ja ankaraa ajoa.

kaikkivaltias: jos sulla on tietoo firman nimee joka vahvistuksia tekee niin kaikenvaraltahan sen vois täräyttää,jos nälkä kasvaa syödessä ja paineet muuttuu. 8)
Post Reply