Supa^ wrote:
Niin miten eikös sillon pitäs olla 6 tappia vai miksi puolet vähemmän?
Nelitahtisessa kutoskoneessa tapahtuu yhden kierroksen aikana vain kolme sytytystä
Ja jos 3-tappia nyt riittää niin ensimmäinen tulee ilmeisesti juurikin 60astetta ennen yläkuolokohtaa ja tuleeko loput 2 tasapuolisesti että kaikkien kolmen välillä on samanverran asteita vai?
Esim. noin, eli kolme tappia symmetrisesti. Trigger-return -käynnistys ei tuolla onnistu, jos sellaisen haluat, niin voit asettaa tapit esim. 5°EYKK. Tällöin käynnistyksessä kipinä tulee tarkalleen 5°EYKK, eikä maksimiennakolle ole rajaa. Minimiennakko sensijaan on tuo 5°. Tämä on ns. next-cylinder -moodi.
Ja entä sitten kun mulla on käytössä tuo legendaarinen honeywellin 1gtdc0blaablaa mikä olikaan niin sehän on maadoittava ja olen tehnyt kytkennän niin että kun hall-anturin sisääntulo megassa maadoitetaan niin mega saa tietoa, niinkun voisi olettaakkin. Olen kuitenkin jolutunut pistää megatunen spark asetuksista invertedin päälle jotta ulostulo on päällä vain kun sisääntulo maadoitetaan
Sisääntulon polariteetti (signaali alhaalla/ylhäällä tapin kohdalla) ja output inverted ovat kaksi eri asiaa, niitä ei saa sotkea toisiinsa.
Output inverted valitaan sen mukaan tuleeko sytkämodulista kipinä silloin kun signaali maadottaa (invert no) vai silloin kun signaali irtoaa maasta (invert yes).
Sisääntulon polariteetin voit valita
schematic1 ja 2 valinnoilla. Kapeiden tappien kanssa tuossa oikeastaan toimii kumpi vaan, koska tappi menee niin nopeasti anturin ohi että sekä nouseva että laskeva reuna ovat käyttökelpoisia. Muutaman asteen ero trigger angleen tuosta tulee. Teoriassa anturi on nopeampi maadottamaan kuin nousemaan ylösvedon kautta maasta pois, jolloin näistä kannattaisi valita sellainen jossa trigataan maadottavasta signaalista = schematic2.