
Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Moderator: Masi_K
Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Tähän topicciin vois vaikka kerätä ohc koneeseen asennettujen ja sitä pohtivien juttuja, niin ei montaan topicciin tarvii kaikkien samoja asioita kirjotella 

-88 sierra (projektina)
Mul on is sierra ja sain tossa just boksin kun kaveri kasas sen.. Ite en oo noita pienten liitimien kolvaus miehiä
lähinnä johtuu kun ei oo nuin pieniä kolveja. muut virittelyt kyllä onnistuu hyvin
Onnistusko jos ottasin johdot ruutalle tosta omasta johtosarjasta ryöstöliitimillä nii ei tarvi sitä omaa johtosarjaa purkaa. Muuten onko jollain kokemuksia miten se pelaa is sierassa, miten paljo saa tehoja, jos on vain peltisatsi, putkisto ja isompi kaasuläppäkotelo??


I agree.. rosvoilla ei saa kuin ongelmia aikaan.PowerUp wrote:Tuosta tehosta en mene sanomaan, mutta sen voin sanoa, että rosvoja en suosittele.. Ne katkovat säikeitä ja näin aiheuttavat jännitehäviötä suuremmilla virroilla...
Hullun kanssa on siitä ikävä taistella, että ikinä ei tiedä milloin se on tosissaan...
Yksi nätti konsti, jolla saat "haaroitettua" sitä johtosarjaa tuhoamatta mitään pysyvästi, on ottaa esim. vanhasta tietokoneen emolevystä se virtaliitin, sitten powerista samanlainen. Sitten esim. tinaamalla saat liitettyä luotettavasti tuon virtaliittimen siihen alkuperäiseen kaapeliin. Eikä sitten mitään teippi-patentteja vaan kutistesukkaa! Sen johdon joutuu kuorimaan tietysti tavalla tai toisella, mutta yksi luotettava tapa tehdä "rosvo".lateksi wrote:nii tietysti sekin on totta... Ei viitsis pätkiä sitä omaa johtosarjaa et onko muita vaihtoehtoja kun katsella siihen omaan liittimeen vastapeluri... Voiko pitää paikkaansa että is sierasta on otettu tolla ruutan avulla 180hpPelkillä kaasuläppäkotelonvaihdolla ja putkistolla ja peltisatsilla??
Sitten tinaamalla liittelemään alkuperäiseen johtonippuun.. Nipussa vain on 2 liitintä tämän jälkeen.. Suojaa käyttämätön..
Rikkinäisiä powereita ja emoja löytyy 99,99% varmuudella jokaisesta atk-liikkestä

Mulla ei oo vielä isompaa kaasuläppä koteloo, mut aattelin ottaa 1,9 gti pösöstä tai sitikasta kun niissä on muistaakseni isompi toi kotelo... Se kaasuläpän tunnistin pitäs tomia suoraan...
Tappelen just nyt nuitten johtojen kanssa omassa vehkeessä.. ohjasako toi sieran oma tietoboksi sytkää vai oliko sielä jakajan sisässä ohjainyksikkö?
Mites kun omaan boksiin menee sierassa 25 johtoa ja megaruuttahan ei niin paljoo tarvi et pelaako se auto kun ne ylimääräset johdot jättää pois? onko jollain kokemusta..
Tappelen just nyt nuitten johtojen kanssa omassa vehkeessä.. ohjasako toi sieran oma tietoboksi sytkää vai oliko sielä jakajan sisässä ohjainyksikkö?
Mites kun omaan boksiin menee sierassa 25 johtoa ja megaruuttahan ei niin paljoo tarvi et pelaako se auto kun ne ylimääräset johdot jättää pois? onko jollain kokemusta..
lateksi wrote:Mulla ei oo vielä isompaa kaasuläppä koteloo, mut aattelin ottaa 1,9 gti pösöstä tai sitikasta kun niissä on muistaakseni isompi toi kotelo... Se kaasuläpän tunnistin pitäs tomia suoraan...
Tappelen just nyt nuitten johtojen kanssa omassa vehkeessä.. ohjasako toi sieran oma tietoboksi sytkää vai oliko sielä jakajan sisässä ohjainyksikkö?
Mites kun omaan boksiin menee sierassa 25 johtoa ja megaruuttahan ei niin paljoo tarvi et pelaako se auto kun ne ylimääräset johdot jättää pois? onko jollain kokemusta..
kyllä se pelaa vaikka ne kaikki johdot ei tule käyttöön siellä on maa paikkoja aika monta yleensä vakioboksilla. muistaakeni is sierrassa on tuo ohjainyksikkö juuri siellä jakajan sisällä niin ainaki muistelisin kun omaa sierraa aikoinaan ruuvailin

Bmw E32 750ila
Katslin tota jakajaa niin siinä jakajan kupeessa on vain sytkänvahvistin. Tietoboksi ohjaa sierassa syttyä, jotenka tästä siihen mitä pitää tehdä että sen sytkän saa pelaamaan megasquirtin avulla
Mistä navoista ne johot pitää vetää sinne vahvistimelle
Tarviiko extrakoodi laittaa ja miten se laitetaan ja MIKÄ se yleensä on? ehkä hieman typeriä kyssäreitä mutku ei tiedä ku on ihan eka säädettävä ruisku







Tällänen kytkentä ois tarkotus tehä ohc sierraan jossa on induktiivinen jakaja. Induktiivinen jakaja on ollu tietääkseni kaikissa 1.6 kaasari sierroissa ja 2.0 kaasari sierroissa 85 saakka jonka jälkeen tullu hall-anturillinen jakaja.
http://www.tamk.fi/~k3tmakel/hiluja/msns_ja_hei-4.jpg
noita hei-4 moduuleja saa todennäkösesti mm motonetistä varaosanumerolla 10-8025. Kytkentää ei ole kokeiltu vielä käytännössä noilla motonetin moduuleilla.
http://www.tamk.fi/~k3tmakel/hiluja/msns_ja_hei-4.jpg
noita hei-4 moduuleja saa todennäkösesti mm motonetistä varaosanumerolla 10-8025. Kytkentää ei ole kokeiltu vielä käytännössä noilla motonetin moduuleilla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Sinullahan on extra koodi käytössä?lateksi wrote:kipinä tulee jo mut se ei liity squirtiin millään tavalla.. koska laitoin ekaks pelkän ruiskun ohjauksen sillä. mites niitä antureiden arvoja muutellaan kun mulla on tojotan imuilman lämpö anturi ja siinähän on eri arvot kuin noissa gm:n antureissa
Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Mittaa lämpöanturin vastus 3:ssa eri lämpötilassa, esim -30, 0 ja +30 ei ole ihan tarkkaa nuo lämmöt, itsekkin mittasin pakastimessa -12, pihalla (noin 0-keli) ja sisällä +25
Syötä mittaustulokset tuohon EasyThermiin ja klikkaa write .inc and .s19 files.
EasyTherm tekee nyt sinulle kolme *.inc päätteistä tiedostoa, jotka kopioit Extra koodin src kansiossa olevien päälle. Suorita nyt tuolta src kansiosta compile.bat, joka tekee sinulle uuden msns-extra.s19 tiedoston, kopioi tiedosto yksi oksa taakse, eli siihen extra koodin kansioon, jossa on download-firmware.bat. Sitten vaan laitat tuon extra koodin tuolla download-firmware.bat.lla MS:ään ja siellä on kaikki tarpeellinen.
Kopioi vielä nuo *.inc filet megatunen hakemistossa olevien vastaavien päälle, niin sekin alkaa näyttämään oikein.
Noin itse tein ja vaikuttaa toimivan ok.
Huomaa, että jos tarvitset vain muuttaa tuon imuilman anturin tiedot, niin sinun ei tarvitse/tule kopioida thermfactor.inc tiedostoa.
Volvo 360GL -88
Mulla olis tarkotus laittaa tollaseen jakajaan
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=124,
tuommonen moduli
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=119
Saa nähdöä toimiiko...
Onko muu porukka käyttänit induktiivista liipaisua?
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=124,
tuommonen moduli
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=119
Saa nähdöä toimiiko...
Onko muu porukka käyttänit induktiivista liipaisua?
en tiiä toimiiko ku mulla on tuo escortin jakaja tossa sierassa näin aluks et pääsis sisälle tohon ohjelmaan... muuten laitoin megan kiinni ja ihmettelin mist johtuu kun laittaa virran päälle, bensa pumppu toimii ihan niinku kuuluu mut ku kääntää virran pois nii pumppu pyörii rajattomasti mistä johtuu
kaikkii johot ei oo vielä kiinni..

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Tässä linkki tuonne msefin foorumille, jossa taas linkki latauspaikkaan, sinun pitää olla kirjautunut tuonne ennen kuin voit latailla mitään. Valitettavasti en tiedä mitään muuta paikkaa mistä tuon voisi saada.lateksi wrote:Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Niin et mistä tommosen saa![]()
Nyt sain pumpunki toimimaan..
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=1185
Volvo 360GL -88
Siis sain ton easythermin, mut mihin pitää kopioida ne uudet vastusarvot kun se on tehnyt ne kolme inc. päätteistä tiedostoaJTbo wrote:Sinullahan on extra koodi käytössä?lateksi wrote:kipinä tulee jo mut se ei liity squirtiin millään tavalla.. koska laitoin ekaks pelkän ruiskun ohjauksen sillä. mites niitä antureiden arvoja muutellaan kun mulla on tojotan imuilman lämpö anturi ja siinähän on eri arvot kuin noissa gm:n antureissa
Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Mittaa lämpöanturin vastus 3:ssa eri lämpötilassa, esim -30, 0 ja +30 ei ole ihan tarkkaa nuo lämmöt, itsekkin mittasin pakastimessa -12, pihalla (noin 0-keli) ja sisällä +25
Syötä mittaustulokset tuohon EasyThermiin ja klikkaa write .inc and .s19 files.
EasyTherm tekee nyt sinulle kolme *.inc päätteistä tiedostoa, jotka kopioit Extra koodin src kansiossa olevien päälle. Suorita nyt tuolta src kansiosta compile.bat, joka tekee sinulle uuden msns-extra.s19 tiedoston, kopioi tiedosto yksi oksa taakse, eli siihen extra koodin kansioon, jossa on download-firmware.bat. Sitten vaan laitat tuon extra koodin tuolla download-firmware.bat.lla MS:ään ja siellä on kaikki tarpeellinen.
Kopioi vielä nuo *.inc filet megatunen hakemistossa olevien vastaavien päälle, niin sekin alkaa näyttämään oikein.
Noin itse tein ja vaikuttaa toimivan ok.
Huomaa, että jos tarvitset vain muuttaa tuon imuilman anturin tiedot, niin sinun ei tarvitse/tule kopioida thermfactor.inc tiedostoa.

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Eli jos olet laittanut Megasquirtiin tuon extra koodin, niin olet imuroinut sen netistä koneellesi. Siellä hakemistossa mihin olet purkanut tuon extra koodin on sitten 'src' niminen hakemisto, jonne ne inc-filut pitää kopioida.
Mutta, jos sinulla ei ole extra koodi Megasquirtissa, niin tuolloinhan sitä hakemistoa ei myöskään ole. Eli jos ihan perussofta niin tuolloin homma hoitunee jotenkin toisin, siitä tosin ei ole tietoa kuinka.
Mutta, jos sinulla ei ole extra koodi Megasquirtissa, niin tuolloinhan sitä hakemistoa ei myöskään ole. Eli jos ihan perussofta niin tuolloin homma hoitunee jotenkin toisin, siitä tosin ei ole tietoa kuinka.
Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ahaa, eikös tuossa Easythermissä ole ihan nappula sitä varten, että saa lähetettyä Ecu:lle päivitetyn koodin, sitä en vaan tiedä tarvitseeko h1 jumpperoida, joku viisampi voisi valistaa.lateksi wrote:en ole imuroinut sitä mut voinkos imuroida sen jostain? sarja on partcolta ja on v.2.2
Tuo extra koodi on sitten hyvin erilainen ja kannattaa harkita tarkkaan tarvitseeko niitä ominaisuuksia mitä mukana tulee. Säätöjä on paljon ja monet säädöt eripaikoissa. Itse hölmönä laitoin tuon extran suoraan ja saapa nähdä mitä tästä vielä tulee.
Täältä sen kuitenkin saa.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Volvo 360GL -88